Søgning på: srp biologi idræt. Resultater: 15681 til 15700 af 16934
-
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
Dansk stil
ForumindlægHejsa er der nogen der kan rette min stil?`? -
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis... -
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
Kan en C-valgblok opgradere et B-fag til A?
ForumindlægDet overstående:) -
Computer Nørd
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over, hvor mange timer folk bruger foran computeren. så..hvor mange timer bruger du foran computeren og kan det skade synet? -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Panik over eksamen
Forumindlæghej Jeg har skrevet noter til alle fag og jeg er meget panik over at jeg ikke kan det hele. Jeg kan kun sige noget hvis jeg har mine papir hos mig ellers kan jeg ikke noget af det. Dårlig til huske. Hvad skal jeg gøre.. mv Fassos -
Skr eng på fredag
ForumindlægHej! Jeg er en af de uheldige der står og skal op i skr engelsk på fredag (9. klasse). De fleste vil nok synes jeg er heldig, men sådan har jeg det desværre ikke :/ Jeg vil høre om der er nogen der har forslag til hvad jeg kan komme op i? Og desuden ville det være dejligt hvis der var nogen der... -
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
STX eller HHX
Forumindlæg -
Krise!! STX eller HHX?
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole i 10. klasse, og jeg står og har kæmpe krise lige pt., da jeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HHX. Jeg har været i brobygning begge steder men synes ikke rigtigt, at det har fået mig videre i min beslutning. Jeg kan helt klart bedst lide den atmosf... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
SP: Hvorfor gider vi?
ForumindlægHvorfor bliver nogle brugere ved med at svare på spørgsmål efter spørgsmål? Hvordan holder f.eks. en Lektieguru som mathon hjulene i gang? Det må jo være interessant - eller hvad? Er det en form for selvrealisering? -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
Den seksuelle lavalder
ForumindlægI Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, mens den er på 18 år i USA. Hvilke argumenter er der for at sætte den op eller ned?
