Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15861 til 15880 af 33650
-
Opgave uden hjælemidler
ForumindlægDer er tre opgaver som jeg ikke er helt klar over hvordan jeg skal gå til. Første opgave er vedhæftet. Anden opgave lyder: Der er opslyst at grafen for funktionen har forskriften f(x)=9-x2 og grafen for funktionen med g forskriften g(x)=x+3 en punktmængde og et areal. Her skal jeg kitsér punkt... -
Lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sider med nedenstående opgave. Jeg ved at jeg skal finde hældningskoefficienten, men jeg ved ikke. helt hvordan jeg skal regne det ud. Nogle som kan hjælpe, og forklare lidt hvordan det skal gøres? Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om g... -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf? -
Skabelse vs. evolution - dialog?
ForumindlægMåske nogle vil synes det her spørgsmål er mærkeligt, men hvorfor er det at alle dem der hævder skabelsen er videnskabelig understøttet og alle dem der hævder det samme om evolutionen ikke sætter sig sammen i en stor konference og for lagt tingene på bordet? Jeg synes det er meget spredt og med n... -
Snit og vidergående
ForumindlægHvis nu snittet til medicin er 9,6 og standby er 9,3 og man eksempelvis har et snit på 9,2 er man så dømt til ikke at blive optaget? :-S End ikke engang et standby plads? -
summary
ForumindlægEr der en ,der gider og læse min resume i gennem og rette den. Jeg bliver glad, hvis i rette den. Takk The guilt The story about an old women and a young black guy in her house. The name of the old women is Lillian Thurgwood, who is a widow. She lives alone in a house, which the wall round... -
brug for hjælp.. forstår ikke teksten ..
ForumindlægHej. Jeg har læst denne tekst mange gange, men forstår den bare ikke skal redegør for hvad der siges om Odysseus og analyser Homers metode når han skal begynde historien Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? 1 Muse, fortæl mig om manden, den aldrig forlegne, der flakked viden omkring da h... -
2. verdenskrig -kunne den have været forhindret?
ForumindlægDa jeg på nuværende tidspunkt sidder og skriver dansk-historie opgave, er jeg gået lidt i stå. Jeg har valgt udelukkende at skrive i historie, og er kommet til det sidste spørgsmål i min problemstilling - 'vurderingsdelen' Det lyder således: <p class="MsoNormal" style="... -
mangler en haj til fransk, er gået lidt død..
ForumindlægHey alle er ikke den skarpeste kniv i skuffen til fransk, så ville lige høre om der var nogle der ville hjælpe med min oversættelse herunder...1) Præsten bliver bange, da han ser den lille djævel.Le prêtre devient peur, comme il voit le petit diable. 2) Djævlen beder ham om råd.Le diable demande ... -
HASTER :: HJÆLP
ForumindlægAdjektiver 5.1: Adjektivets bøjning - indsæt den rigtige form af adjektivet. 1. Il s’est acheté une voiture neuvelle. 2. Il porte un vieil habit. 3. Devant nous se dressent les montagnes blanches. 4. Nous avons une très belle vue de nos fenêtres. 5. Ils ont construit de nouvel immeubles. 6. Vous ... -
Karakterer og ECTS
ForumindlægHvad bruger man karakterer på universitetet til? Til jobsamtaler? Hvilken forskel gør det at et fag giver flere ECTS-point end andre? Betyder det bare, at jeg har haft flere timer af det? Bliver mine karakterer ikke vægtet ud fra antallet af ECTS-point? Jeg har også set ECTS-point i forbindelse m... -
The whisky Trail (Engelsk oversættelse).. =)
ForumindlægEngelsk oversættelse Er der ikke nogen, der vil være venlige at rette min oversættelse (den engelske version)..?! =) Den dansks version: Sidste år besøgte vi den lille skotsky by Tomintoul. Det er her, man finder starten på "the Whisky Trail", den vej, der fører forbi Skotlands berømtes... -
Hjælp: adj og adv. :(
ForumindlægHvilke adjektiver og adverbier er der i nedenstående 1. Served with a crusty , coarse-grained bread and fresh butter, then followed with a green salad, this is a wonderfully filling and satisfying meal. adj: crysty, corse-grained, fresh, green, wonderfully, satisfying. adv: Served, bread, butter,... -
et hurtigt engelsk tjek
Forumindlæghejsa er der nogen som lige vil læse det her igennem og se om det passer, jeg synes ikke det lyder helt godt på engelsk Jeg har valg emnet school shooting. Det er et emne, man ikke skal spøge med. School shooting er sket mange steder i USA. Det er kommet tættere på Danmark, for det er nu sket i b... -
ret? :)
Forumindlæg“We had split us into two groups, there are 12 in the other one, but here we are 9 including me. The helikopter gave us water, food, carpet to relax on, and a kind of colour gas. They sad that they would look after the other group, and come back soon as possible. And if it would be night, they sc... -
Kort rettelse
ForumindlægEr disse korrekt, når de skal oversættes til engelsk: Dansk: 1. De fleste babyer spiser ikke tomater. 2. Han tog mange fotogrfier af efterårsblade. 3. Vi har de bedste ønsker for Danmarks helte. 4. I nogle arabiske lande kan en mand have adskillige koner. 5. Tyvene bar på flere pengeskabe. 6. Ha... -
Ret min indledning
ForumindlægEr der en som gider rette det her igennem? The life does not always turn out to be like what we had imagined. Many people wish that they had done some things differently, while others swear that they wouldn’t change anything. In this essay “A Journey” written by Colm Tóib... -
håber der er en der ville lave en hurtig lille retter :D
ForumindlægHow would the world ends up? The Danish author Kenneth Bøgh Andersen, give a scary but also a realistic insight on a future, where there only is place for the elite. As he self said in a interview with a Danish page called “Anmelderklub.dk”. “….. there is many small trend...
