Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15901 til 15920 af 111527
-
The Whaler... HJælp til rettelser
Forumindlæghåber der er en venlig sjæl der lige vil kigge det jeg har skrevet igennem indtil videre. staver ikke så godt så en hjælpende hånd ville gøre under værker. Hilsen T.J The Whaler In the short story The Whaler, you meet a young boy, and an old man. The young boy had always looked upon the old m... -
En lille tysk stil. Grammatik og stavning :)
ForumindlægHeey alle jer søde mennesker :) Første gang jeg poster noget herinde, så nu må i endelig være flinke :) Jeg har en tysk stil som omhandler "min drømmerejse". Jeg er elendig til tysk, så er startet med at skrive en fin tekst på dansk, hvor jeg derefter så oversætter den til tysk, ord for... -
Metaller
ForumindlægHejjeg skal lave en fremlæggelse om et af følgende metaller:Fe, Zn, Cu, Al, Mg, Ag, Pb, Sn eller Nijeg skal skrive grundigt om mindst 3 af følgende punkter:Grundstoffer, Ioner, Mængdeberegning, Kovalent binding, Orgnisk kemi, Blandinger, Syre-bare reaktioner og Redoxreaktioner.Problemet er, at je... -
Hjælp
ForumindlægHeej.. :d Jeg er igang med at skrive en at-opgave i Historie og kemi om 1.verdenkrig. Men jeg har et lille problem, jeg kan ikke rigtig komme igang, da jeg skal starte med at skrive en problemformulering, som jeg ikke er så god til.. Så hvis der nogle der havde nolge forslag om nogle spørgs... -
Negation af udsagn
ForumindlægHej derude, Jeg har fået til opgave at negere følge udsagn og det har jeg så gjort: ∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ¬(∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ) = ∀a∈R∃x∈R:x2≤a ∧ x∉Q Det er jeg kommet frem til ved ... -
Integration ved substitution
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en brøk som jeg skal finde det bestemte integrale af. Jeg ved at jeg skal benytte integration ved substitution, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Er der en som kan hjælpe mig med at det, og prøve at forklare det trinvist så jeg kan forstå det? På forhånd ... -
Reducer
ForumindlægHvorn reducer dette stykke: (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
Kan slet ikke komme igang med uni-lektierne :(
ForumindlægNogle gode rååååd, hvad jeg kan gøøøøør, for jeg er lidt lost her på starten af mit studie..... Al de bøger skræmmer mig væk, og kan slet ikkkkkkkee koncentere migg...... -
HELP PLZZZ..
Forumindlægopgave 3.50 reaktionen 2H2(g) + 2NO(g) ---> 2H2O(g) + N2(g) har reaktionshastighedsudtrykket: v=k*[H2]*[NO]^2 a) angiv reak. ordenen med hensyn til H2. Her har jeg eftervist at reaktionen er af 1.orden b) angiv reak.ordenen med hensyn til NO. Her har jeg kigget på hastighedsudtrykket og udfra ... -
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
Tage 1.g om
ForumindlægHejsa, Jeg er en dreng på 17 år, som går i 1.g. Jeg har det problem, at jeg er endt ud med dårlige årskarakter, fordi jeg ikke har taget mig sammen og har pjækket en del her på det sidste(uansvarligt af mig). Jeg startede 1.g med at tage det seriøst, men jeg syntes at det var alt for nemt og ... -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
4000 mindre pladser!!!!
ForumindlægHej folkens, hørte i dag, at man skære ned på 4000 studiepladser... Det gør mig sindsyg nervøs. Jeg vil meget gerne læse medicin i fremtiden, men ville lige høre om det nærmest bliver bliver umuligt at komme ind? Tror i evt. at med. studiet kommer til, at kræve et større karakter snit om 2 år? ... -
Tandlægeuddannelsen i Sverige
ForumindlægHej Jeg har søgt i et par dag nu og kan se, at man skal have nogle specifikke fag på bestemte niveauer for at kunne komme ind i odontologistudiet i både Malmö og Göteborg, men er det det eneste? Kan ikke se at de fx ligesom Danmark har adgangskvotienter. -SødeBløde -
Logistisk vækst - Bevis (Punkt der ikke forståes)
ForumindlægHejsa.Jeg skal bevise den fuldstændige løsning til dy/dx = b-a*y, men har i mine noter skrevet vi begynder med dy/dx = y(b-a*y), dette forstår jeg ikke. Og beviset er ikke vist i bogen jeg har. Nogen der kan hjælpe? -
har om bestemt mig
Forumindlæghej, jeg hedder lukas og er 18 år, jeg går lige nu på STX i 2.g. men vil hellere gå på HHX hvordan kan jeg skifte gymnasium? jeg havde tænkt mig at gå så lang tid som muligt på det gymnasium jeg går på nu før jeg søgte ind på det andet gymnasium, hvornår skal man senest søge? -
En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/ -
deter.
Forumindlægopgave: om vektorerne a og b oplyses at vektor a * vektor b =4 , og determinat(vektor a og b)=-3 -bestem vinklen fra vektor a til vek b??..... forstår ik hvad jeg skal??..er der nogen der kan hjælpe -
Braggs lov
ForumindlægHejsa Nogle der sidder inde med nogle gode noter omkring Braggs lov? De få sider materialer vi har synes jeg ikke det gør det tydeligt nok hvordan man bestemmer værdierne. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan bestemme orden og afstanden mellem plan (d) når man får afvide et miller plansæt. ... -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1
