Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15901 til 15920 af 48240
-
Lyd og øret
ForumindlægLydniveaufølsomhed: øret er et ekstremt fantastisk logaritmisk opbygget organ i lydniveaufølsomhed, da det kan opfatte mekaniske længdebølger som hørbar lyd i lysintensitetsområdet 10-12 W/m2 til 100W/m2 og i lydtrykområdet 2*10-5 Pa til 20 Pa. Spørgsmål 2: Angiv hvor mange dekader disse områder... -
ligningen og fortjenesten
ForumindlægA'en har jeg fint styr på det er bare b og c, der driller lidt for mig. Hvad er fremgangsmåden til at løse dem? -
Rydbergkonstanten
ForumindlægJeg har en opgave jeg ikke kan regne ud. Jeg har lavet en lineær funktion for punkterne. hvilket er sat ind i opgave. Men kan ikke se hvordan jeg kommer videre. -
wiens forskydnings lov
Forumindlægnogen som der kan forklare hvad wiens forskydningslov viser og bruges til? på forhånd tak -
Massedefekt og Bindingsenergi
ForumindlægJeg kan se at der må være en fejl i min massedefekt udregning, men kan ikke finde den? -
Beregne aktivitet
ForumindlægHej! Hvordan skal jeg beregne aktiviteten i opgave b) når jeg ikke kende N? Mange tak på forhånd! -
Energi af foton - korrekt?
ForumindlægMit bud: Efoton = (h·c)/λ = (1,99645·10-25 J·m) / (124,0 nm) = 1.6100403e-27. Og hvad er enheden? Og kan tallet skrives lidt pænere? -
Ingen karakterer i rapporter?
ForumindlægHejVi har lige fået ny lærer i fysik, da vores lærer gik på barsel.Vi har lige lavet og afleveret vores første rapport, opbygget efter et forsøg om den specifikke varmekapacitet.Iflg. vores nye lærer får man ikke karakterer for rapporter, da de skal bruges til eksamen. De bliver kun godkendt elle... -
Hjælp til Opg 3 Aug. 2000
ForumindlægJeg er igang med at løse opgave 2 i eksamensættet fra august 2000, men har svært ved at svare på spørgsmål c , d, og e, er der nogen der kan hjælpe mig og give mig nogle hints på hvordan jeg kan løse dem? Jeg har et link til opgavesættet her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2... -
AT- metode hjælp (jeg bruger ikke metoden)
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til AT-eksamen men er nu stødt ind i et problem!! :( Jeg skriver i Idræt B og biologi C om August Kroghs opdagelser inden for arbejdsfysiologien. I biologi har jeg ikke selv brugt nogen metode, da jeg i stedet har beskrevet hvilke metoder han har brugt. er det... -
i et land foreligger der en politisk beslutning om at reducere co2 udslippet med 2 % om året
Forumindlægi et land foreligger der en politisk beslutning om at reducere co2 udslippet med 2 % om året a. beregn hvor lang tid der går før det nuværende udslip på 50 mio tons er halveret b. opstill ett regneudtryk som moddellerer co2 udslippet i årene efter 2010 c. beregn ved hjælp af modellen hvad dusl... -
Profitten stiger, hvor meget kommer fra Q og P
ForumindlægHej Jeg har følgende opgave 2010 2011 Pris 5 8 Mængde 2 4 Profit 10 32 Stigning i profitten er altså på 22 Spørgsmål a) Hvor meget af den samlede stigning i profitten på 22 kommer fra mæ... -
Udskyde studiestart?
ForumindlægHej.. Hvis man får en studieplads d. 30. juli, er man så nødt til at starte på studiet d. 1 september (med mindre man selvfølgelig har fået tilbudt en plads ved vinteroptagelsen)? Altså kan man ikke "udskyde" sin studiestart, således at man er garanteret en plads ved sommeroptagelsen 20... -
antallet af elever !!!
ForumindlægAntallet af elever på efterskolerne voksede linært i årene 1970-2004. I 1970 var der 6180 elever og i 2004 var der 24100 elever på efterskolerne. b) bestem antallet af elever i 2010, hvis udvikling forsætter sådan? Jeg ved ikk helt hvordan jeg skal regn det ud!!! håber virkeiig i kan hjælp mi... -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Dansk på stx
ForumindlægHej, Er der nogen her inde der kan fortælle mig om man har dansk på C niveau i 1. g og B niveau i 2.g? Eller har man dansk på A niveau i alle tre år? -
eksamensforberedelse;
ForumindlægHvordan forbereder i jer bedst til eksamen?Udover at gennemlæse pensum, er der så andet man burde gøre, og hvad?Og hvordan bevarer i bedste overblikket til selve eksamen? -
Den rigtige studieretning, ?? (:
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Vejledning til Gsk suppleringskurser.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student her sidste år musisk, sproglig. Skal nu efter lidt arbejde,højskole og værnepligt igang igen. Mit mål er at starte Nat Bas på Ruc som biolog. Mit problem er så, at jeg mangler Mat A, Fys B og kemi B. Mat har jeg på B og fysik på C. Har fundet ud af at j...
