Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 15961 til 15980 af 40404
-
Sein i nutid?
ForumindlægGoddag, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle sætninger der benytter sein i nutid? Gerne Dansk og tysk oversættelse. Og hvis nogen af jer ved det, hvornår bruger man sein i nutid? Vær sød at hjælpe hvis i kan :D -
for at
Forumindlæghvordan skal "for at" oversættes her?(...)rejser Jutta og hendes mand til NY "for at" besøge en læge pga barnløshed(...)reisen Jutta und ihr Ehemann nach NY, um einen Arzt wegen Kinderlosigkeit aufzuzuchen. på forhånd tak -
[...]
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for i engelsk, hvor jeg skal oversætte et stykke fra dansk til engelsk. I den danske tekst står der: "...og sårede tre. [...]". Men hvad betyder [...]? Jeg mener der findes et engelsk udtryk for det? Håber nogen kan hjælpe!? -
1 spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave om 1. verdenskrig, og jeg skal fortælle om årsagen til 1.verdenskrig. Var årsagen ikke, at en serbisk gymnasieelev dræbte den østrig-ungarske tronfølgerpar? Er der andre årsager? -
Tricky opgave.
ForumindlægNår en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten Io før passage af blyvæggen og intensiteten I efter passage: I=Io*e^-kx , hvor x angiver blyvæggens tykkelse, målt i mm, og k er konstanten. En blyvæg på 16 mm reducerer intensiteten med 60%... -
Dronning Victoria
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen der har skrevet oversættelsen Dronning Victoria fra det blå øvelseshæfte 2, der har tid og lyst til lige at læse min igennem for fejl?Mvh Mette -
Hjælp til et par linjer:)
ForumindlægHej alle igen. Jeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk- tysk til imorgen. Det er gået lidt hurtigt og har desværre ikke så meget tid, så ville værdsætte hvis nogle ville rette mine fejl inden sent i aften :) TAK på forhånd. Dansk: De ti forfatterinders erfaringer er forskellige - ligesom de ... -
Sammensat funktion
ForumindlægJeg kan ikke knække koden til hvorfor resultatet af x^2 * 2x-4 som en sammensat funktion giver 4*x^2-16*x+16 og ikke blot 4*x^2+16 Se evt vedhæftet fil. Hvorfor giver det IKKE blot 4x^2+16 ? Eller er der en fejl i min skoles program? -
Hvordan siger man...
ForumindlægJeg har italiensk og før det fransk. Derfor vil jeg gerne vide, hvordan man siger følgende på tysk:Fordømt!Pokkers!... og et bandeord der starter med en sch-lyd på tysk. Kom med et bud! -
Momsen
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=10494 Hej.. Kunne I hjælpe mig med dette er ikke så god til matematik.. -
Karakter i DHO
ForumindlægHEJ! Jeg har dsv fået 00 i DHO, det er jeg virkelig ked af over, da jeg havde brugt så meget tid på, men sådan er det bare! Men har DHO karakter betydning på noget som helst? Skal jeg være bekymret for at have fået 00 i det og kan jeg ikke blive rykket op i 2g? og til sidst kommer karakteren ti... -
Skriftlig dansk - HF
ForumindlægHej! Jeg har skriftlig dansk eksamen snart. Hvordan kan man øve sig i dansk skriftlig? Er der eksempler? Hvad synes I man kunne gøre? På forhånd tak :) -
ER DER NOGEN DER VIL HJÆLPE
Forumindlæghej vi har i tysk fået en oversættelse som vi skulle oversætter. jeg har oversat den men ved selvfølgelig ikke om det jeg har lavet den rigtig. det en meget kort oversættelse så jeg håber der er nogen der vil kigge på den og se om jeg har nogen fejl. det vil være en stor hjælp tak på forhånd Gæs... -
mundtlig engelsk eksamen?
ForumindlægHey...ville lige høre om der var nogen som vidste om man til engelsk eksamen skal oversætte den kendte tekst? eller om det kun er ekstemporal teksten man skal oversætte?Mvh Eva -
er bortvisningen okay...???
ForumindlægHejsa.Er i dag blevet bortvist fra mit gymnaium, da min tysk lærer fandt ud af, at jeg havde fået en her inde til at rette min opgave.Synes ikke selv, at det er helt fair, da jeg selv har lavet opgaven, men bare fået en til at se den igennem. Det samme kan ens forældre jo gøre, og det betragtes i... -
Hjælp til aflevering.
ForumindlægHejsa. Har denne aflevering, hvor jeg er lidt usikker på nogle ting, som jeg i afleveringen har understreget. Ville være guld værd hvis et tysk-geni ville kigge på de steder (og meget gerne også se om der er andet). -
højskoleophold
Forumindlæg-er der nogle af jer der ved noget om, hvor langt et højskoleophold skal være, for at det giver point på kvote 2?mvh *gs* -
2grads ligning?..
ForumindlægJeg er gået i stå i en ligning: (jeg skal isolere x)(a^2-4)x^2-2ax+1=0<=>x^2-(2ax/(a^2-4))+(1/(a^2-4))=0herfra er jeg gået i stå, ps. jeg ved at løsningen skal være x=1/(a-2) eller x=1/(a+2) -
SU under supleringsfag?
Forumindlægjeg har hørt forskeligt fra forskelige folk, men hvis jeg tager mat B som et halv års supleringskursus får jeg så SU?? -
Grænser?
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-5ST_MED.pdf f(x) = 0,12xsqr(16-x^2) I et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser afgrænser grafen for f og førsteaksen en punktmængde M i første kvadrant. Bestem arealet af M. Hvordan bestemmer jeg grænserne, f(x)...
