Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16021 til 16040 af 70316
-
Tal og mængder
ForumindlægVærdien af en bestemt maskine afskrives hvert år med 35%. Købsprisen var 58.000 kr. Beregn da maskinens værdi efter 1 år 2 år 10 år Skal jeg da "bare" sige 58.000 x 0.65 og dermed trække det tal fra 58.000? hvordan finder jeg da for 2 år? -
Bestem sandsynligheden for...
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nedenstående opgave! En spiller køber 10 lodder i skrabespillet(vedhæftet) BESTEM SANDSYNLIGHEDEN FOR: a) han får mindst én gevinst. b) han får mindst én gevinst på 80 kr. c) han får mindst én gevinst, der mindst er 80 kr. -
Om tre variable
ForumindlægOm tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt proportionale, og y er 10, når x er 1/2 a) udtryk z ved x jeg håber virkelig, at der er nogle der vil hjælpe mig.. -
syre
ForumindlægVi betragter to syrer. Den ene har pks = 5,3*10^-3 M den anden har pKs = 3,2. hvilken af de to syrer er stærkest hvordan laver jeg denne opgave? skal jeg have en udregning? jeg ved nemlig på forhånd, at en stærk syre har en lille pKs værdi i så fald er det så ikke 3,2, som er den stærkeste? -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
Programmering?
ForumindlægHej med jer, Jeg læser fysik, og vil nu vælge et programmeringssprog, men jeg ved ikke hvad der er mest hensigtsmæssigt at lære når man læser fysik. Mit valg står mellem Fortran, Python og MatLab, så er der nogle der har nogle gode indput til hvad de mener jeg burde vælge? Jeg har kigget lidt på ... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
newtons 2 lov
Forumindlægjeg sidder lige med en fysik rapport om newtons 2. lov, fysik i 3.g.Jeg har udfra målinger bestemt at den resulterende kraft F_res og accelerationen a er proportionale i et system hvor massen forbliver konstant.Den del er ligesom ordnet, men jeg skal sammenligne med den teoretiske forudsigelse, d... -
24 minutters forberelse om hvad?! :(/:/::
Forumindlæghej alle jeg skal op til fysik eksamen denne uge, og har utroligt svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre i de 24 minutter jeg skal op. jeg har ingen anelser hvad jeg gør jeg har forstået det med at jeg trækker et emne op, og skal snakke om emnet. men altså.. hvad kan jeg sige om det emne... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Terrorisme
ForumindlægHey..Jeg vil høre, om der var nogle af jer som kunne hjælpe mig. Jeg skal diskutere terrorismens relevans for den verden vi lever i dag i forhold til for 20 år siden! Ville høre, om hvad I synes der har ændret sig`?Personligt vil jeg postulere, at efter angrebet den. 11 september i USA, at verden... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
Dansk stil skal rettes.
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en fortælling jeg gerne vil have rettet. Det ville betyde utroligt meget for mig hvis noget vil tage sig tid til det. På forhånd tak -
brøkdele
Forumindlæghej jeg har fået en opgave jeg ikke helt forstår håber i kan hjælpe migopgaven lyder:Niels har fået en slikpose. selv spiser han halvdelen. hans storebroder får halvdelen af resten. hans søster får to trediedele af det, der nu er tilbage. så er der lige to stykker til hver af sidekammeraternehvor... -
Lightergas
ForumindlægHey.Nogen, der kan hjælpe mig?Den molare masse for lightergas kan bestemmes ved forsøg. Det sker som vist ved at opsamle lightergas i et måleglas. Der opsamles 30 mL lightergas svarende til 0,00125 mol lightergas, hvorved massen af lighteren aftager fra 20,458 g til 20,388 g.Afgør på baggrund af ... -
Kan I rette min stil? (tamins prøve)
ForumindlægMy visit to… Dear Mr. & Mrs. Calibri & Jonas. Thanks a lot for the letter and thanks a lot for letting me live in your house. It is so nice finally to hear from you. I’m really excited about going to Oahu and visit you. I’m glad you write to me, so I can write back ... -
hvordan kan man imponerer sin fransk lærer og censor?!
ForumindlægNu er det at jeg skal op til fransk eksamen desværre og er ikke spor glad for det!Det skal lige tilføjes at selvom jeg har haft fransk i 2 år nu har jeg intet lært, og det er ikke pga. dovenskabensskyld, men ligemeget hvad jeg gjorde blev min fransk lærer aldrig glad for det jeg gjorde og sagde a... -
engelsk stil - rettelse
ForumindlægHej.Jeg har skrevet en engelsk stil, som jeg gerne ville have en til at læse/gennemrette. Den er IKKE spækket med fejl, så det vil ikke tage så lang tid for en der er rimelig god. Håber nogen vil hjælpe, da det ville være lækkert med et par ekstra øjne.Retter gerne andres hvis nogen skulle have b... -
OSO opgave
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge om I ville læse min OSO opgave igennem, det er en redegørelse omkring et fremtidigt uddannelses valg. handler om Nanoteknologi. Fik 13 for opgaven, men ville bare have et second-opinion.http://www.gba-world.com/OSOSKRIFTLIG/OSO-120.doc Tak
