Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16021 til 16040 af 17507
-
Eftervisning af uafhængighedsprincippet
ForumindlægHej:) Jeg er i en opgave blevet bedt om at eftervise, at uafhængighedsprincippet gælder. Dertil har jeg lavet et skråt kast, som jeg har tracket i LoggerPro, dog ved jeg ikke, hvordan jeg beviser, at uafhængighedsprincippet gælder, når det kommer til teorien og hvilke formler man bruger til at e... -
Hvad kan en elev gøre når ens lærer påstår at man har benyttet AI til en opgave?
ForumindlægHej til alle de fantastiske kloge hoveder derude! Min samf. lærer har for et stykke tid siden givet os en samfundsfagsaflevering, hvor vi skal skrive en rapport om et emne der vedrører økonomi. Rapporten er ofte ret tung og en stor mundfuld og kræver en del tid og tålmodighed at lave- hvis man a... -
Skalarprodukt
ForumindlægJeg er ikke helt med på hvilken formel jeg skal bruge eller hvordan jeg kan løse denne opgave.... Tak på forhånd -
Forming af en 1 ordens eksponentiel differentiale ligning
ForumindlægHej. Jeg skal opsætte en 1 ordens eksponentiel differentiale ligning for BNP udviklingen i kina. dy/dx+a*y=b y=c*e^a*x Jeg har data fra BNP udviklingen fra 1980 til 2009 som skal bruges. Hvordan former jeg min ligning med disse dataer. BNPen stiger eksponitielt. Punkterne plottet i... -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse opgaver. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal bruge mit CAS-værktøj Wordmat til det her :-( Opgave 32 Se igen på analysen fra Epinion i eksempel 18. a) Tegn grafen for +u som funktion af pˆ i et passende interval. b) Ved hvil... -
e^y --> y
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med, hvordan jeg får denne funktion til at hedde noget med y= ey = 1/a * eax + C ? Jeg ved godt, jeg kan tage ln til ey men så skal det vel også gøres på den anden side. Og kan man der nøjes med at tage ln til eax eller skal det være ln(1/a *eax + C)? -
Bestem koefficienterne a , b og c i polynomiet p(z)
ForumindlægJeg sidder og bryder hovedet med den her (se vedlagte fil) Jeg kan ikke rigtig komme igang... s_3=9 -
Kasus og Verber, hjælp til 7 sæt.
ForumindlægHej, Jeg skal oversætte de følgende sætninger, men er rigtig meget i tivivl. Er der en venlig sjæl, der har lyst til at kigge dem igennem for mig? 1. Vi sender regningen til firmaet. Wir schicken der Firma die Rechung. 2. De har sendt en pakke til niecen. Sie haben der Nichte ein Paket gesc... -
forklaring på dativ, nominativ, akkusativ, og genitiv
Forumindlægforstår ikke kasus på tysk er der en der kan forklare det på forhånd tak -
Sprits fordampningsvarme
ForumindlægSprits fordampningsvarmeElev : Jonas Aaløse, 1z Makkere : Martin Engel, 1z og Anne Johansen, 1zForsøgsdato : 15/11-2002Formålet : Formålet med dette forsøg er at finde sprits fordampnings-varme ved en konstant varme(kogepunktet)(del 1). Derefter finder vi sammenhængen imellem tab og energi(del 2)... -
Fysik opgave om straffespark
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en opgave om straffespark. jeg har været ude og lave nogle målinger. Jeg har haft lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kunne skrive om. Jeg har gjort et forsøg, men jeg vil blive glad for hvis der er en der lige skimte opgaven og komme med nogle forslag til hvad ... -
Und wenn ein Lied (Lidt hast :S)
ForumindlægHej alle sammen, jeg er ikke den skarpeste, når man snakker om tysk, og vil gerne spørge om der er nogle der kan oversætte Und wenn ein Lied som er skrevet af Söhne Mannheim. Har ikke så meget tid, så er et sidste forsøg på at forstå sangen, men håber at der er nogle der gavmilde nok til at ville... -
Iq-test
ForumindlægHej... Jeg vil gerne vide hvad min iq ligger på, er der så nogen der ved hvor jeg kan tage den pågældende test?på forhånd- takJohan -
EU-valget
ForumindlægHmm er de forskellige debatører herinde tilfreds med valget?Personligt er jeg ganske tilfreds eftersom Anders Samuelsen blev valgt idn for liste B (Radikale).Lige nu ser Anders Fogh skuffet ud, hvilket vist også er forståeligt. -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
Danskhed
ForumindlægHej...Jeg har sådan en opgave i samfundsfag hvor vi skal undersøge hvad danskhed er?Altså når en danskere ikke bryder sig om en indvandrer hvad er det så der gør at personen har det had til indvandreren...Så jeg håber i vil svarer på nedstående spørgsmål... Imå meget gerne fortælle om i er indvan... -
skriftelig eksamen mat. hvordan gik det
Forumindlæghej hvordan gik det med skriftelig eksame idag.? synes opgaverne var ok nemme.....er der nogen der ved hvordan karakterskalagen ser ud???? altså hviken karakter får man hvis man får 80 point osv. -
Brugbare fysiknotater søges (folkeskoleniveau)
ForumindlægGodaften.Som overskriften lyder, søger jeg nogle brugbare 9.klasses fysiknotater. Grundet dette skyldes en ualmindelig dårlig folkeskolelærer; vi har intet lavet eller skrevet ned.Jeg har dog taget sagen i egen hånd og skrevet et par gode notater, men det er aldeles begrænset hvor meget støtte, d... -
Stræbere
ForumindlægStræbere… sådan et dyr går i min klasse. Jeg vil betegne en stræber som en der får mere end 9,75 i gennemsnit, ikke medregnet eksamenskarakterer. Så, er DU er stræber?Jeg kan ikke rigtig forstå dem. Det er da okay at være god til 2-4 fag, men næh nej de vil være gode til ALT. I stedet på at brænd... -
Muslimer vs. Protestanter
ForumindlægI anledning af den statsstøttede afbrænding af den danske og den norske ambassade i Syrien finder jeg det nødvendigt i først omgang at fremsætte følgende – om end kontroversielle – hypotese: Islam er som religion og kulturgrundlag underlegen i forhold til Kristendommen (herunder især Protestantis...
