Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16061 til 16080 af 135324
-
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
x^(-x)
ForumindlægHvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være?? -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
pizza opgave
ForumindlægDet handler om pizza. Det er hele opgaven fra 3.2 til 3.5 3.2 her skal jeg lave et diagram over stor en del der spist pizza i hver aldersgruppe? Er i tvivl om det er cirkeldiagram eller histogram jeg skal lave? Skal jeg plotte alle data ind, også vælge cirkel i Excel? Og er det hele data jeg ska... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
Bestem def. mængde og nulpunkter i f(x)=(kvadratrod:2x-6)
ForumindlægHej, jeg sidder og øver gamle matematik eksamensæt, da jeg op til skriftlig matematik. Jeg sidder pt. fast i denne opgave: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) =√2x-6 a) bestem definitionsmængde og nulpunkt for funktionen f. Jeg har pt. regnet dette ud: 2x-6=0 2x=6 x = √3 (re... -
At være droppet ud og merit
ForumindlægHejsa Jeg gik blev student fra handelsskolen i sommeren 06 og arbejde derefter et år. søgte ind på HA og blev optaget. Efter at jeg var flyttet til århus, blev der dog noget knas med forholdet til kæresten og jeg flyttede hjem igen og droppede ud af HA inden jeg nåede at have første skoledag. V... -
Er jeg god nok til HTX?
ForumindlægHej :-) Lige nu går jeg på STX på grundforløbet, men er allerede blevet træt af det. Det er især 2. fremmedsprog, idræt og almen sprogforståelse, jeg føler jeg spilder min tid på. Jeg har været nogle dage på prøve på HTX, og jeg synes det var rigtig spændende og jeg kunne også rigtig godt lide ... -
proces
ForumindlægEn proces foregår såldes: 1-2 er en adiabatisk proces 2-3 er en isochor proces 3-4 er en isobar proces 4-5 er en adiabatisk proces 5-1 er en isochor proces Jeg har at adiabateksponenten (varmefyldeforholdet) er 1,4. V1 = 0,002 m^3 = 18V2 T1 = 293 K og T3 = 1063 og T4 = 2232K. T5 er 945 K... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægNogle der vil tjekke følgende opgave? og give hints til de 2 næste?Opg 1:a) Reducer (a+2b)-4b-(a+b)(a-b)a^2+4ab+2b^2-4b-(a^2-b^2) = a^2+4ab+2b^2-4b-a^2+b^2=3b^2+ab-4bb)Bestem a, så 2 er rod i polynomiet p(x) = x^3 + ax^2 + 2x − 4 .Ved, at når 2 er rod i p(x) betyder, det at p(2)= 0. Nogle d... -
To brøker med 1 ubekendt - Hjælp :)
ForumindlægHey derude :) Har prøver med en matematik opgave, har glemt næsten alt om at udregne brøker med 1 ubekendt :( Ligningen er som følgende: 4 = 2/x+1 + 3/2x-1 Ville være skønt hvis der var nogle der kunne hjælpe :) Medgiv gerne alle mellemregninger og en forklaring :) -
får 7 i mat og vil gerne være læge??
Forumindlægkan man godt blive læge.. når man kun får 7 i matematik? :/ -
bevis for annuitetsopsparing
Forumindlægjeg skal til matematikeksamen i morgen, i matematik på C niveau, og har søgt og søgt efter et bevis... men kan kun finde nogle som er meget sorte, og utroligt inviklede... kan nogel give mig et enkelt bevis, for kan ikk se hvorfor en sådan enkel ligning skal være så svær at bevise. -
Hvordan bestemmer man b i en lineær funktion?
ForumindlægHej. jeg skal op i matematik til eksamen og sidder med en opgave jeg ikke kan finde ud af. håber nogen vil hjælpe mig. Bestem ligningen for den lineære sammenhæng hvis graf går gennem punkterne (2,1) og (5,7). - jeg kender formlerne for at udregne a og b, men kan ikke huske hvordan man bestemmer ... -
Ligning med brøker
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg sidder her og repitere mine matematik notater og er nu kommet i et problem mht. ligningen; 2/3(8-1/x)=2 Hvordan skal jeg løse denne ligning? - Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre for at få x til at stå alene. Håber en vil hjælpe mig, på forhånd tak. -
Fælles faktorer uden for parentes
ForumindlægJeg er i gang med en matematik aflevering og er stødt på en opgave med overskriften "sæt fælles faktorer uden for parentes". Opgaven er a*b + 3a Jeg har slet ingen anelse om, hvor jeg skal gå i gang henne. Er der nogen, der kan hjælpe? Mange tusind tak! -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h...
