Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16081 til 16100 af 33009
-
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MA... -
Integrabilitet
ForumindlægLad (X,A,μ) være et målrum, og antag, at μ(X) < ∞. Lad (un)∞n=1 være en følge af funktioner i L1(μ)(mængden af µ-integrable reelle funktioner) som konvergerer uniformt mod en funktion u: X → R. (a) Gør rede for, at u ∈ L1(μ). (b) Vis at -
engelsk hjælpp :)
ForumindlægJeg har arbejdet mig igennem langt de fleste af mine engelsk opgaver, men der er en enkelt der bliver ved med at drille. Vil nogen være sød at hjælpe mig? de skal oversættes til engelsk :) - man sendte bud efter lægen, da man troede, hun var syg. - man bør ikke ryge, da det kan skade heldb... -
Henfald
ForumindlægHvordan gør jeg det? Tjek billede. -
Bøjning af adjektiver
ForumindlægHej Hvis man skal bøje adjektiver som står efter bestemte artikler så skal man bruge den svage bøjning. De bestemte artikler er der, die og das men hvad så med "kein"? Hvilken bøjning udløser det? Tak på forhånd. -
LÆR VORES SØN SPANSK
ForumindlægHej, Vores søn er startet på handelsskole i sommers. Efter 2 måneder skiftede han skole, hvorefter han fik spansk. Han er derfor bagefter i forhold til sine klassekammerater. Er der een derude som kan hjælpe vores søn op på niveau med de andre? Undervisningen kan foregå i Aarhus eller nord fo... -
GPCR's
ForumindlægHej. Jeg roder lidt rundt i alfa-adrenerge, beta-adrenerge og muskarinerge GPCR's. Er der én, der lige kan skære det ud i pap? Synes ikke Google er til megen hjælp. Er det noget med at alfa subuniten aktiverer reaktionskaskaden ved de alfa-adrenerge, beta/gamme subuniten aktiverer ved de b... -
Hjælp til et resume
ForumindlægHej er der nogle af jer der vil dele et resume af, "Mum and Dad Would hate the Boy I Love". -
Elektricitet :Resistans i en lysdiode
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl med denne opgave, så jeg håber nogle kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet som billede. -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe.. -
Diskret Matematik Probability
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave (vedhæftet billede). Håber nogle kan hjælpe :) -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Har fået nogle eksamensspørgsmål i Matematik, som jeg ønsker hjælp til, da jeg ikke fatter en skid. Det kunne være meget rart med lidt hjælp, som jeg muligvis kan bruge til noget. Det er rimelig akut, så jeg ser gerne, at i svarer lidt hurtigt (men ordentligt):))) Her er nogle af de spørgsm... -
Titrering: NaOH og CH3COOH
ForumindlægVi har ved hjælp en en titrering fundet stofmængde koncentrationen af eddikesyre i eddike i et forsøg. Vi har 0,766 molær eddikesyre. Vi kendte koncentrationen for natriumhydroxid som var på 0,1 M ved forsøges start. I reaktionsskemaet reagerer de 1:1. Hvordan kan der være at der er forskel på de... -
Fysik B eksamen
ForumindlægJeg skal op til Fysik B eksamen i morgen, og jeg har ikke kunne læse op. Jeg har haft andre eksamener og har putte den her væk hele tiden. Er jeg helt færdig?? Jeg har ingen ide om hvad jeg skade eller hvordan man præsentere, eller hvad jeg skal skrive på tavlen. Jeg går helt i spåner når jeg prø... -
Enheder
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål mht til enheder. I min opgave står der at man kan omregne g/ml til kg /m^3 ved at gange med 1000. Hvordan nan det være at det kan lade sig gøre? -
Cadmium HJÆLP!!
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælpe mig med den vedhæftetfil. Mange tak på forhånd!! -
Hvor finder i hjælp til cosinus og sinus?
ForumindlægHej Vi er så småt begyndt at tage hul på cosinus og sinus på min efterskole. Det er dog et emne som jeg kæmper en del med. Kan i anbefale et sted, hvor man kan få dybdegående hjælp indenfor det emne? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Årsprøve- Engelsk
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g og har fået at vide, at jeg skal op i engelsk mundtlig som årsprøve. Det foregår således at vi har 60min forberedelse og 30min eksamination. Hvis der er nogen derude, som har nogle gode råd for prøven, må de meget gerne skrive :-D Engelsk er nemlig ikke ligefrem min stærke s... -
Aktuel viden?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til en skriftlig eksamen i samfundsfag her i næste uge, og jeg har af erfaring fra tidligere eksamener fundet ud af, at der er en fordel i, at have en up-to-date viden om, hvad der foregår rundt om i verden (også Danmark). Jeg vil bare lige gerne høre, om der er nogle derude, ...
