Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16101 til 16120 af 27490
-
Dan Turéll - jeg skulle have været taxachauffør
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu, og er ved at vælge eksamensoplæg. Jeg har trukket "Lyrik efter 1900", og har derfor udvalgt mig 3 forskellige digte. Jeg har dog lidt svært ved at finde det digt, som jeg synes vil være det rigtige at vælge, både indholdsmæssigt, men også et, som jeg har muligh... -
trisse
ForumindlægHar lidt problemer med den vedhæftede opgave. Det i orange er nogle hints, som jeg har svaret på, men jeg forstår ærligt talt ikke, hvorfor at mit udtryk for den samlede torque er rigtigt. Hvis blok B bevæger sig nedad vil snoren i venstre side jo trække trissen modsat uret, fordi det vel er f... -
Velfærdsstat
ForumindlægHvorfor har vi en velfærdsstat i Danmark. En der kan hjælpe kort ? -
Gauss lov til opstilling af model for en sky
ForumindlægJeg skal anvende gauss lov til en at opstille en simpel model for det elektriske felt mellem bunden af en sky og jordoverfladen. Havde tænkt at jeg bare skulle anbringe en kugleskal omkring min sky, men så vil den negative del af skyen jo ophæve min positive del af skyen i toppen? -
DNA størrelse og tykkelser
ForumindlægHejsa Jeg tænkte på, hvorfor er nogle DNA strenge tykkere end andre? Og hvorfor, hvis vi ser på en mors, en fars og et barns DNA, er der nogle "strenge" det slet ikke har modtaget? Er der fordi det er et vigende gen?? Ha' en god aften!! -
biologi spørgsmål
ForumindlægHejhåber der er nogle der kan hjælpe mig med to biologispørgsmål...- Hvordan forventer vi at dyr vil tilpasse sig i et dårligt iltmiljø?- Hvad gør man for at rette op på søer? som fx forurening, plante og dyreluvet... -
Engelsk: en sætning
ForumindlægHeyLyder denne sætning mærkelig:"We were sitting and sipping our tea"På dansk: Vi sad og nippede til vores te. -
Cosinus og sinus!
ForumindlægHey..Ved ikke helt om jeg har helt tjek på Cosinus og sinus og skal til termin... min Bog kan ikke hjælpe, men her kommer så mit spørgsmål!ER der ikke noget med at sinus har sine steder i cirklen hvor den er positiv og negativ og det samme med Cosinus.. Men hvilken side er det????HVIS der er noge... -
Medicin i Danmark - Hvor?
ForumindlægJeg vil gerne studere medicin, men jeg er lidt i tvivl om hvilke af de fire steder i Danmark, der er det bedste for mig. Er der nogen der kender noget til de enkelte medicinstudier på KU, SDU, AU og AAU i forhold til studiopbygning m.m.? Har prøvet at læse på deres respektive hjemmesider, og syne... -
datamatiker
Forumindlæghej med jer allesammen... hmm.. er der nogle her da kan fortælle mig hva lønnen på datamatiker lægger omkring på? -
Skulle alle have mulighed for at rejse til Dignitas?
ForumindlægSkulle alle mennesker, uanset om de er raske, fysisk eller psykisk syge, have mulighed for at rejse til selvmordsklinikken Dignitas i Schweiz og afslutte livet på en hurtig og smertefri måde? -
Er dette korrekt?
ForumindlægWir wissen doch von Lars Windhorst, dass seiner Firma in Konkurs gegangen war, aber immer noch denke ich, dass Lars Windhorst ein mutiger Mann ist. -
En skitse af en parabel
ForumindlægHej Har fået en opgave der lyder således: Tegn en skitse af en af de mulige parabler, der er en graf for en funktion med forskriften f(x)=ax2-2x+3 hvor a er et positivt tal. Mit spørgsmål er så, skal jeg bare tegne en parabel hvor a er positiv og b er negativ og c positiv ? Eller ... -
MEGET VIGTIGT - OG DET ER IKK MEGET SOM MAN TROR PLZZ - TYSK
ForumindlægHer er en lille stil som jeg har skrevet, nogle der kan anbefalke mig der står noget andet? plz hjælp mig med at finde fejlene... På forhånd tak..Es ist Samstag morgen und Herr Müller schlaft gerne. Er ist sehr müde nach einem hart Arbeitstag gestern. Ausserhalb schneit es und ist sehr kalt. Der ... -
please..det haster..skal afleveres imorgen..lidt rettelse til tysk
Forumindlæghej.jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen ville rette den tyske tekst igennem for fejl..har virkelig brug for det..En udviklingsrejse: Teksten handler om en naiv pige(ovre)østfra, som forelsker sig i en fyr (ovre) vestfra. Hun udvikler sig fra den naive pige til en voksen kvinde, der trods al... -
mangler hjælp til 3 sætninger fra einfach so.
ForumindlægKirsten er rejst til Wien.Kirsten hat Zu Wien gereist.Hun har hentet salaten hos grønthandleren.Sie hat den Salat bei Gemüsehändler geholt.Siden den dag bor hun alene, men hun vil ikke bo alene uden en hund.Seit dem Tag wohnt sie allein, aber ohne einen Hund will sie nicht allein wohnen.nogen der... -
Matematik - Funktioner. HASTER!!!
ForumindlægHejsa Jeg sidder fast med en opgave til min aflevering. En funktion f er givet ved forskriften: f(x) = 2x + sin(x). a) Bestem en løsning til ligningen f(x) = 1 b) Gør rede for, at ligningen f(x) = c har netop én løsning for alle c. Jeg forstår ikke rigtig, hvad det er man skal, eller hvord... -
Lineær funktion er kontinuer
ForumindlægHvordan viser man at enhver liniær funktion er kontinuert? -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP EKSAMEN! :'(
ForumindlægJeg skal op til eksamen i morgen, og jeg mangler nogle huller omkring nadveren:( er der nogen der ved hvad symbolikken omkring de usyrede brøds fest og påskelammet er? og hvad Jesus tolkning af pagten er? plz håber nogen gider at hjælpe mig lidt på rette vej. -
Ekstrema
ForumindlægJeg er blevet lidt i tvivl om følgende opgave:En funktion er bestemt ved f(x)=(x-1)/(x^2+1).Bestem den eksakte værdi af hhv. største- og mindsteværdien for f.Jeg har fået nulpunkterne til f'(x) til x=1+2^0,5 og x=1-2^0,5, men mangler at argumentere for at det er hhv. globalt maksimums- og min...
