Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16141 til 16160 af 40404
-
HURTIG HJÆLP (én sætning)
ForumindlægJeg har brug for hjælp oversættelse af en enkelt sætning: Det kan være svært men også føre til noget positivt - i hvert fald er personerne her ikke ulykkelige over deres skæbne. På forhånd tak! -
bestem centrum og radius
ForumindlægHej..Jeg har fået den her opgave stillet og er blevet lidt forvirret."En cirkel har ligningen x^2+y^2-8y = 33. Bestem dens centrum og radius. Beregn derefter de eksakte koordinater til cirkelens skæringspunkter med koordinatakserne"Jeg har løsningen som siger den skal hedder centrum (0,... -
Einfach so side 77
ForumindlægHej er der nogen der har tid og lyst til at rette igennem og hjælpe med opgave 2 da jeg er stået af. Opgave 72 Dativudsagnsord Øvelse 1 Jeg vil gerne takke Dem hjerteligt for hjælpen. Ich will herzlich gern danken Sie für das Hilfen. Huset derovre tilhører direktøren for et kendt firma. Das Haus ... -
Rettelse af tekst
ForumindlægEr der nogen der vil rette en dansk til tysk oversættelse for mig???? Tysk er desværre ikke min helt stærke side. Men her er teksten og mit eget bud: Natascha var ti år gammel, da hun på vej til skole blev bortført af en 36-årig mand. I otte år holdt han hende indespærret i et kælderrum uden vi... -
2 linjer fra engelsk t dansk
Forumindlæger lidt usikker på hvordan man præcis oversætter t dansk. On TV someone said that rich people ought to share their wealth with others She will help organize the reception tonight -
VIRKELIG brug for HJAALP!
ForumindlægHej. Nogen som kan forklare med egne ord, hvorfor og hvad var grunden til at tyskerne angreb VERDUN? Noget specieal de ville opnaa? Udovre at de ville traange ind i Frankrig.... -
fission
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 3 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i slutti... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre? Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-) Mvh. -
ligning ?
ForumindlægHvordan skal man løse denne ligning? ½ * x^5 = 32 og 4^½ = 16 ? -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
Opfatter I dette som værende truende?
ForumindlægEn 11-12 årig kostskoledreng i 1940'ernes Frankrig siger til sin nye klassekammerat:Mit navn er Julien Quentin, og hvis man leder efter mig, finder man mig. Skal det opfattes som en trussel? -
Kort tyskoversættelse og kort fritekst
ForumindlægHej og godaften. Jeg har en kort tyskoversættelse (5 linjer) samt en kort fritekst, som jeg vil bede en af jer om at rette/kigge igennem. På forhånd tak. -
Til T83: Relative pronominer
ForumindlægHej T83, jeg har set at du er god til tysk, så jeg ville lige spørge om lidt hjælp. Jeg har fået en øvelse om relative pronominer, som minder om det afsnit der ligger i mit tysk-pensum. Da jeg skal til eksamen snart, vil jeg gerne have, at denne øvelse er korrekt. Jeg har selv lavet et udkast, me... -
Terminsprøve HASTER.
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve i tysk, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Er du nogen som for et stykke tid siden har været til en tysk terminsprøve eller noget lignende? - hvordan kommer bl.a. den skriftlige fremstilling til at foregå? Hvad er fx. vigtig når man skriver en tysk stil? ... -
Hjælp til stx start... Plzz svar
ForumindlægHej. Nogen der ved, om man kan komme på stx uden tysk/fransk?.. Har ikke haft det i Folkeskolen..Håber der nogen der kan hjælpe.. Jeg sidder derhjemme og laver ikke en skid. Har tænkt mig, at starte på stx, men mange siget, at man kan ikke uden tysk/fransk.. Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? Må... -
ligninger
ForumindlægØvelse 032 B og C kan jeg ikke forstå hvordan jeg skal løse. Jeg har forstået hvordan man gør da det står forklaret i eksempel 015 og har desuden også lavet 032 A på samme måde. Men når jeg kommer til B og C forstår jeg ikke hvordan jeg kan stå og lave det forkert når jeg mener at jeg gør det på ... -
Rettelser. HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har oversat noget engelsk til imorgen, og jeg vil lige tjekke om jeg har grammatikken i orden.The beach was filled with happy people who enjoyed the sun. Suddenly someone yelled “Watch out for the dog!” while he pointed at an Alsatian which rushed along the beach with froth at its mouth.... -
hjælp hjælp!
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man siger "denne historie er skrevet af fx. Wilhelm Bortschaft""Diese Geschichte ist bei Wilhelm Borschert".. kan man sige det? -
Sætning
ForumindlægEr der ikke et specielt udtryk for flg. sætning på fransk: De vidste ikke, hvad der ventede dem. Kan ikke finde det i ordbogen, men det er noget med attendre.. -
fra DNA til mRNA
ForumindlægHej, jeg har denne DNA-streng: 5' CCGTTGACTTCG 3' Hvis jeg ønsker den oversat til mRNA, skal jeg så tage højde for retningerne, eller hvad?
