Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16161 til 16180 af 16945
-
Plz. Ret min tysk stil for grammatisk fejl
ForumindlægKære behjælpelige mennesker, jeg skal have hjælp til at rette min tysk stil til imorgen. Ret den gerne for grammatik og alt hvad i falder over Tusind tak jeg sætter stort pris på jeres hjælp :) Folge mich bedutet Anders sein, dass denken anderes oder zu anderen geworden. Du kannst In andere... -
Forvisning - paul la cour
ForumindlægHej Vi har i dansk fået til opgave at kigge på digtet forvisning, og vi har prøvet at gå den igennem i nogle små grupper, men vi har alle svært ved at finde frem til noget, så hvis der er nogle som har nogle guldkorn ville det være dejligt, da vi skal fremlægge det om 2 dage :) -
Hvor går grænsen ?
ForumindlægHej har lidt problemer med disse 3 spørgsmål 1. Er der grænser for ytringsfriheden? 2. Hvad er årsagen til at mange muslimer følte sig så krænkede? 3. Giv eksempler på, hvor kristine har følt sig krænket? På forhånd tak -
Rettelse af Eksamen??
ForumindlægHej nogle der vil læse min eksamen igennem, og giv mig en vurdering, jeg nået uheldigvis ikke at rette den igennem, og manglede lige lidt perspektivering. Nogen der har lyst? -
Topskat
ForumindlægHej Sidder lige inde med et spørgsmål, som jeg håber nogle kan svære på: Helt ganske kort; hvad betyder bundskat, mellemskat og topskat ? Hvad ville der ske hvis man lettede topskatten? Fx? Please help me.. -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
Forskel på dyr, robotter og mennesker
ForumindlægHej, Nu jeg tænker over det ikke? - Hvad er så forskellen på dyr, robotter og mennesker? Jeg er kommet frem til at det hele "bare" er én stor cocktail, hvor alle ingredienser åbenbart ikke har været i stand til at blive mixet. Liv1988 -
Postmodernisme
ForumindlægHey Everybody =) Jeg tænkte på, jeg er igang med at skrive en dansk opgave om postmodernisme, men mangler nogle meget gældende oplysninger omhandlende forfattere. Så jeg tænkte på om en af de vidende hjerner derude kunne sende -bare et par navne -på nogle større forfattere under postmodernismen ... -
brug for lidt hjælp..
ForumindlægJeg har lige 3 spørgsmål, som jeg finder forvirrende, nogle som kan hjælpe mig på vej :-) 1. Hvorfor er den romerske soldat så velfungerende? 2. Hvordan sikrer romerne sig magten i Italien? </o:p> 3. Hvad er centrum for en bystat?</o:p> -
Kolleger/kollegaer
ForumindlægHvilket ord, er det korrekte at bruge? Og er "kollegaer" en misforstået bøjning af "kollega"? -
Stigende kriminalitet
Forumindlæghej Nogen der kan fortælle mig, hvorfor kriminaliteten er steget fra år 1980 til 2007? Hvad kan årsagen/årsagerne til dette være? tak :) -
Finanskrisen
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min SRO om Finanskrisen jeg har henblik på Børskrakket i 1929. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad årsagen til vores nuværende krise er? er der nogle der skrive om det samme, der har fundet nogle gode bøger eller hjemmesider - muligvis har skrevet en opgave med nogenlund... -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
Hvorfor stemmer de DF?
ForumindlægHvorfor stemmer mange overførselsindkomstmodtagere DF, og hvorfor udråder DF sig som denne gruppes vogter, når overførselsindkomstmodtagerne har oplevet reallønstilbagegang, mens DF har siddet på magten? -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
Skal jeg tage et år om?
ForumindlægJeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d... -
Hvordan får jeg mine forældre til at være stille ?
ForumindlægJeg blev i år student, og mine Forældre har hver dag kørt på at jeg skal være noget indenfor medicin... Det er vildt irreterende, og især nu hvor jeg har fortalt dem at jeg tager et Sabbat år, går de fuldstændig amok.. Som om det verdens undergang.. nu er de begyndt ringer til en masse for at sp... -
Hjælp!! forstår ikke sætningen
Forumindlæg"Som en elendig Flok af vantrevne Tiggere, der er bleven standsede af Vandet og Ingenting har at give i Færgeløn, står husene nede på yderste bræmme af bredden..." Hvad vil det sige? -
Hjælp - Opgave om Velfærd i Danmark
ForumindlægJeg skal skrive om, velfærdsstaten i Danmark. Og vil helt vildt gerne have en opgave at gå ud fra. Og få inspiration fra. Så hvis der er nogen der har en liggende eller kan finde en på nettet (gratis, uden alt for meget besvær) kunne det være meget rart. -
Økonomisk politik finanspolitik
ForumindlægJeg har fået til opgave,at undersøge en anden økonomisk politik som har de samme virkninger som finanspolitik. Jeg skal så sammenligne finanspolitik med denne. Hvad er det for en økonomisk politik som har de samme virkninger, og hvad fx kunne det være som skal sammenlignes?
