Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 16261 til 16280 af 109300
-
Ændre navn fra resume til abstract
ForumindlægHej, Jeg skriver et dokument hvor jeg har brug for at ændre navnet på resumeet. Det skal ændres fra resume til abstract, da det resumeet skrives på engelsk. Jeg bruger memoir og dansk babel. Er der nogen der ved hvordan dette gøres? Hilsen Smail K -
Diplomingeniør på DTU
ForumindlægHEj Jeg skal søger ind på diplomingeniør på DTU.. MIt gennemsnit er omkring 6,9... Tror I, at bliver optaget.. OG hvor svært er undervisningen på DTU, hvis man er dårlig til engelsk. hvad tid starter den første modul, kl. 8.00 ??. Flere info, hvis man ved mere om DTU -
England år ca. 1830-1890 - i krig?
ForumindlægHejsa.. Sidder med en engelsk tekst, som skildrer det hele meget positivt. Den er skrevet i 1860, så jeg vil meget gerne vide, hvordan England havde det økonomisk osv. i perioden heromkring.. Var de evt. i krig? Være dejligt med hjælp - på forhånd TAK -
nutid og datid indeni mellem?
Forumindlæghej vil lige spørge når man skriver engelsk stil bruger man altid nutid ik? men jeg tænkte kanman nogen gang brug datid også , for nogen gang kan man faktisk ik undgå dem eller er det bare mig ? -
sso
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive sso i engelsk. Jeg har valgt at skrive om skolseskylderier. Probelemet er bare at jeg skal finde en vinkel at skrive den fra. Altså en måde at afgrense temaet. -
Regneproblem
ForumindlægHej....jeg sætter 1.koordinatet for en parabel ind i f(x) men kan ikke få 2.koordinatet ud af det: a[(-b)/(2a))+b(-b/2a)+c= a(b^2/4a)+b(-b/2a)+c= ab^2/4a-b^2/2a+c= 2ab^2/8a-4ab^2/8a+c= -(2ab^2/8a)+c= -(2ab^2/4a)+c/2a= -(2ab^2/8a)+4ac/8a= -(2ab^2+4ac)/8a= (b^2+4ac)/4a Kan i se nogle fejl? -
ekstrem ligning - for mig: hjælp mangles
ForumindlægMin lærer skriver:α:(-b+√b^2-4ac)/2aβ:(-b-√b^2-4ac)/2aNu skal I vise, at – (α+β) = b/a og at α•β = c/ Dette gøres ved at indsætte de to ovenstående udtryk for α og β. Skriv alle mellemregninger og over tilhørende forklaringer.jeg kan ikke komme... -
fremfinde løsningenformlen for en 2.gradsligning?
ForumindlægJa når man udleder løsnings formlen for en 2.gradsligning Forstår jeg ganske udmærket det meste af det, men når man sætter ind og omskriver med den ene af kvadratsætningerne så går jeg kold fatter ikke, hvordan man kan det? det er det punkt hvor man gør følgende; x^2 + b/a*x + (b / 2a)^2 = (b... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Undsøg om udtrykket er korrekt
ForumindlægHey folkens! Jeg skal undersøge om dette udtryk: 2/ab-b2 + 2/a2+ab - 4/a2-b2 = 2/ab er sand.. Har ingen anelse om hvordan jeg skal starte. Har dog prøvet at finde en fællesnævner for de tre. b(a-b), a(a+b) og (a-b)(a+b) Nogle der vil fortælle hvad jeg nu skal gøre? -
2. koordinat for toppunkt i en parabel
ForumindlægX-værdien for toppunktet i en parabel er -(b/2a) men jeg mangler at bevise dens y-værdi, det er selvfølgelig bare at sætte -(b/2a) ind på x's plads i 2.gradspolynomiet men jeg kan ikke få det reduceret så det ender ud med det som det helst skulle, nemlig b i anden-4ac/4a -
Rettelse af tekst
ForumindlægJeg har fået en opgave i fejlstøvsugeren for :) Tænkte lidt på, om der er nogen der gider tage et kig på det og se om der er nogle fejl :D (jeg har oversat det fra dansk til engelsk) min oversættelse: 1) That teacher, she had in the first two years, meant everything to her. 2) The... -
Hjæælp nogen der vil rette min stil?
ForumindlægHeej nogen der gider at rette min stil ? er nemlig ret dårlig til engelsk :) : Walter Elias Disney Walter Elias Disney also named Walt Disney was born on 5th December 1901 in Chicago. He studied at Kansas City and Chicago Art Institute. Charlie Chaplin Walt Disney was very impressed. Since he ... -
Rettelse
ForumindlægJeg har skrevet en meget lille tekst på engelsk. Den skulle skrives i nutid og jeg er lidt usikker på, om det er helt rigtigt og om der er nogle små fejl. Der vel ikke lige et sprogligt geni, som vil tjekke den igennem :-) (teksten står her under). It was a normal typical day in the villa... -
En linje
ForumindlægDer stod B. og B. på det. Hvordan oversætter jeg den linje? Jeg har været udsat for at få fejl, da jeg skrev om et brev, hvor jeg skulle skriv " it says" i dette tilfælde er der tale om et skilt. Hovrdan skal denne sætning så oversættes? Mit bud: "It said B. & B. on it" ? -
Isoler i formlen
ForumindlægIsoler d i formlen: (d-M)*q T=t*--------- B -
Ret linje og 1.-akse
ForumindlægHvordan beregner man skæringen med 1.-aksen for en ret linje y=ax+b ? -
Mat A eller A+
ForumindlægHejHører mange der siger at de har Mat A+, hvad er forskellen på det og A-niveau?Vi startede med B, så B igen på andet år, og så A på tredje år.Hvad lærer man på A+ som man ikke lære på A? -
noget udtrykt ved noget
ForumindlægVed i hvad der menes med h udtrykt ved b? Er det det samme som h(b) eller et udtryk for h hvor den eneste konstant er b? -
reducer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at reducere (a+b)^2+3a*(a-b)-b^2
