Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16341 til 16360 af 20009
-
Skolestart = Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Grammatisk korrekt sætning?
Forumindlæg17: Wenn du Öffnest der Brief, wurde ich böse. 18: Wir spielen oft Karte, wenn wir sind zusammen. Er disse grammatisk korrekte? -tak -
Gode links til engelsk
ForumindlægGrammatik Verbix Online redskab til at bøje engelske verber (udsagnsord) SpellCheckPlus tjekker både for grammatiske fejl og stavefejl. Ordbøger Engelsk-Dansk / Dansk-Engelsk Ordbogen.com - mod betaling. Engelsk-Engelsk Cambridge Advanced Learner's ordbog (Engelsk-Engelsk... -
oplysningstiden
Forumindlæghvad kan jeg kort fortælle om oplysningstiden og forfatterne i denne periode??? jeg kender kun Holberg -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
Hvornår ist og hvornår hat?
ForumindlægJa, førnutid-datid .. you know. Hvornår bruger man 'hat' og hvornår bruger man 'ist' ? Og hvordan kan man helt præcist vide hvornår: An, auf, hinter, in, neben, über, vor, zwischen styrer akkusativ og dativ? :) -
Oversættelse.
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? Jeg er virkelig på herrens mark. Min historie om min hest Tulle En sommer købte mine forældre Tulle til mig, da min kusine skulle af med sine heste. Jeg fik hende da jeg var 14 år og havde hende på rideskole, hvor jeg red undervisning og ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
Grammatik, 3 korte sætninger
ForumindlægHej, jeg har brug for en smule hjælp til grammatik. Håber i vil hjælpe mig, og samtidig forklare hvad mine fejl er. Tak på forhånd. :-) Det er tre sætninger: I den første sætning skal kvinden stå i genitiv, eller? 1) Manden købte kvinden blomster Der Mann kaufte die Frau Blumen - ... -
Hjælp til nogle sætninger
ForumindlægHej derude, jeg håber i vil rette disse sætninger og 1 spørgsmål. Jeg håber også i vil give forklaringer på dem. ...,weil er immer eine halbe Stunde vor dem Weckerklingeln aufgewacht. Her undrer jeg mig over Weckerklingeln. ...,dass Autos nützlich sein können! Her undrer jeg mig over können... -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Kig :)
ForumindlægHejsa! Skal oversætte følgende tekst: Overvågning, undertrykkelse, tortur. DDR staten gik langt i krigen mod befolkningen for at beskytte den socialistiske stat., og indtil 1989 levede befolkningen med STASIs øjne i nakken hver dag. STASI bestod af 15 % af befolkningen, der udspionerede de andre ... -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej! Jeg har et problem med en sætning, som jeg er ved at analysere. Den lyder: "Når man bor i en storby,..." Mit spørgsmål er så, hvad "Når" hører ind under, og hvilket tegn der skal herunder. Er det mon en ledsætning? Og kan ledsætninger godt indlede en sætning? -
Haster rigtigt kort!
Forumindlæghej nogle fejl? Er stellte sich vor wie diese saure Dame drei süsse Kinder hatte, die zu Hause bei ihrer Mutter wohnten. Er hatte viele merkwürdige Gedanken. Er dachte an die Frau, die er seiner Telefonnummer gegeben hatte. Sie war nicht unfreundlich, sie war eine freundliche frau. Er möcht... -
Kan man opgradere fra B niveau til A niveau? (HTX)
ForumindlægJeg vil gerne starte på HHX (OTG) her efter sommer, men på den studieretning jeg gerne vil tag, får man kun det obligatoriske matematik på B niveau. Vil lige hører hvordan det fungere at opgradere fra B til A niveau på HTX, skal jeg gøre det før jeg starter, eller er det noget man gør i 2 g når m... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
folk laver nar af studieprotalen!
Forumindlæghelt ærligt! der er så mange folk der forventer at man skal rette ens 1000-2000 ords stil eller oversættelse af tysk en hel side eller nogen slet ikke selv kigger på det, er der ikke nogen som er enig? Studieportalen er her får at hjælpe med fx give råd til hvordan man kunne gøre det bedr... -
OVERSÆTTELSE
ForumindlægER DER NOGEN DER HJÆLPE MIG MED AT OVERSÆTTE FØLGENDE SÆTNING TIL TYSK:I ØVRIGT BEKYMREDE HUN SIG IKKE OM, AT NOGLE FANDT HENDE LIDT FOR SKØDESLØS.IM ÜBRIGEN KÜMMERTE SIE SICH NICHT UM, EINIGE SIE BITTE ZU SALOPP FANDEN.DEN OVERSÆTTELSE JEG SELV HAR LAVET LYDER LIDT FORKERT SYNES JEG SELV. HÅBER ...
