Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 16361 til 16380 af 33057
  • Lav en kasse med låg ud fra A4 Papir (21x29,7 cm) med maximal størrelse

    Forumindlæg
    Vi har fået en tegning (Vedhæftet fil) og vi skal så vedhjælp af matematik lave en kasse med låg der skal have den maximale størrelse. hvordan ville jeg gøre dette?
  • Bestem f´(x) samt monotoniforholdende for f

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg det her? :) billede vedlagt Gerne en detaljeret forklaring jeg er matematik mongol :P
  • Tabel

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Jeg er lidt i tvivl om hvordan det er at jeg skal udregne denne opgave. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven.
  • En funktion f er bestemt ved f(x) = e^x + √x. Bestem f'(x). Bestem f'(1).

    Forumindlæg
    Søger hjælp til min matematik aflevering, og sidder lidt fast med en opgave. Jeg har vedhæftet et billede af selve opgaven.
  • Karakter og Point

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville gerne spørger om, hvor mange point man skal have i sin matematik aflevering for, at man kan få karakteren 12? Og hvor mange point man skal have med de følgende karakter? :)
  • matema

    Forumindlæg
    Heeeeej... har brug for noget hjælp til en matematik opgave til en aflevering er der nogen der kan hjælpe? det er 6.2 jeg skal have hjælp til
  • Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Er lige kommet hjem fra ferie og føler jeg har glemt alt matematik, så kan ikke finde ud af opgave A
  • NERVØS !

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ??
  • Hjælp til aflevering - 2 opgaver

    Forumindlæg
    Hej med jer, Sidder her og bøvler med 2 opgaver fra Stx matematik B august 2009. Det er opgave 8.109 (opgave 14b) og 8.116 (opgave 7). Jeg har selv prøvet at komme med et bud på de to opgaver, men mangler ligesom, at få bekræftelse i, om det er rigtigt. Jeg har lavet opgaverne inde i word, ...
  • Opgave - Er den god nok?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har de sidste 3 timer siddet og lavet en matematik aflevering til imorgen Ville lige høre om der er nogle som kan sætte fingeren på nogle tydelige fejl hvis det er nogle og ellers bare lige give noget feedback inden jeg afleverer den imorgen
  • differentionsregning og mono

    Forumindlæg
    hej jeg er virkelig ikke den skarpeste til matematik og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse disse opgaver nu har jeg siddet og kigget på dem i omkring 45 min og jeg er forstår stadig ikke hvordan jeg skal løse dem dokument er vedlagt på forhånd mange tak for jeres hjælp
  • Hejsa

    Forumindlæg
    Hejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det..
  • Dumpe STX?

    Forumindlæg
    Jeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne...
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg har følgende funktion:f(x)=3x^2Til denne funktion har jeg beregnet diffenrentialkvotienten til 6x.Nu skal jeg så opstille ligningen for en tangent til grafen, når den skal være parallel med den rette linje 12x-y-4=0 => y=12x-4.Hvordan griber jeg den an?
  • hjælp formelsamling

    Forumindlæg
    Er der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-:
  • Hvordan simplificer jeg denne ligning?

    Forumindlæg
    Har lagt den som vedhæftet fil, jeg har brugt ca. 25 min og kan simpelthen ikke komme frem til facit: log(9x^(3/2)/2)
  • 1.g mat opgaver....

    Forumindlæg
    Nogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau...
  • SSO - Svært at få høj karakter?

    Forumindlæg
    Hej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove...
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag omkring SSO på Hhx 3 år. har selv tænkt mig skrive i dansk, men hvad mener du?
  • hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)

    Forumindlæg
    Følgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(...