Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16361 til 16380 af 27496
-
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
ang. årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
Darwin
ForumindlægHvad går diskussionen ud på angående Darwins ift. biologundervisning? -
Har virkelig brug for hjælp!!
Forumindlæghej alle sammen skriver om dna´s skyld i at en celle bliver til en kræft celle!!! det er til srp.. har virklig brug for forbederinger og rettelser!! på forhånd tak( undskyld stavefejl men har travlt:D) De forskellige kræftsygdomme, har en overraskende ensartethed i de fundamentale processer på de... -
Optaget på psykologi, men hvordan?
ForumindlægHej, jeg er blevet optaget på psykologi på aalborg universitet, og jeg så på tv2's adgangskvotienter, at kvote 1 var på 10,4 og standby var på 10,3...og mit snit var på 10,3 og jeg er blevet optaget, hvordan kan det være? Jeg er sårn lidt i dilemma, for jeg vil helt vild gerne medicin og jeg... -
Hvor meget har jeg skrevet?
ForumindlægHej folk :-) Jeg er så heldig at jeg er ved at være færdig med min SRP opgave i 3.g. Jeg har skrevet i latex, og det eneste problem er, at jeg ikke ved hvor meget jeg har skrevet. Jeg har i en anden tråd herinde fundet et program der kunne tælle ord i opgaven, men det er ikke særligt præcist og... -
Er dette snyd?
Forumindlæger det snyd at finde en identisk SRP på nettet, tage hans ideer i forbindelse med f.eks. analysen og så omformulere hele lortet? Jeg er i den situation, at jeg skal analysere en roman, men har svært ved at gøre det. Jeg har fundet en opgave på nettet hvori personen analysere den rigtig godt. M... -
Eksamensprojekt - genetisk arvelighed anoreksi og natrium-Kaliumpumpe
ForumindlægHej, Jeg skal skrive eksamensprojekt (EP) i fagene biologi og psykologi om spiseforstyrrelsen anoreksi. Jeg har imidlertid svært med at finde relevante informationskilder omk. evt genetisk arvelighed af sygdommen, da jeg ikke synes de få kilder, jeg har fundet, har været særlig beskriv... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Idræt hører ikke til i Folkeskolen
ForumindlægIdræt hører på ingen måde til i Folkeskolen (og det tror jeg ikke at jeg behøver at forklare), derfor har jeg valgt at at gøre oprør ved ikke at deltage i idrætstimerne og være fuldstændig ligeglad med hvad min lærer giver mig i karakter. De fleste idrætslærere har klaret sig dårligt fagligt i sk... -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Fysik noter???
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger nogle noter omkring jordskælv til fysik, er der nogen som sidder inde med nogle gode noter omkring emnet?HilsenSasha -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Det viser sig at der er andre stoffer end mælkesyre, der påvirker pH-værdien i yoghurt, idet pHværdien i en vandig opløsning af ren mælkesyre er 2,46. 3. Beregn stofmængdekoncentrationen af mælkesyre i en vandig opløsning med en pHværdi på 2,46. ... -
Stofmængden
ForumindlægNår man skal finde ud af stofmængden, så hvad for en formel skal man bruge?..n= m/M?ellerN= v*c, når c er angivet.. altså man ved hvad konsetrationen er..
