Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16401 til 16420 af 158923
-
Koralharmonisering (a-niveau 3g) dominant kvart-kvint forudhold.
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder ligenu og arbejder med en koralharmonisering, hvor jeg skal bruge en D4-5, men har fået mit papir væk (dumt.dumt,dumt) og kan ikke huske hvordan det er med bastone og fordobling i den akkord. Er der en venlig sjæl som kunne hjælpe mig, og gerne hurtigst muligt! Chrisling17 -
"En trekant har vinkelspidserne A(-1,8),B(7,2) og C(7,-8)
ForumindlægMit forsøg: Vektoren AB = 7-(-1), -8-(-2) = 8, -6 Vektoren BC = 7-7, -2-2 = 0, -4 Vektoren CA = -1-7, 2-(-8) = -8,10 Kan ikke komme længere. Har benyttet Pythagoras læresætning, men opnår ikke 2 sider, som er lige store, derved 2 vinkler som er ligestore. -
SRP Mat(A) & Fys(B) -> Det skrå kast med og uden luftmodstand.
ForumindlægHints eller tips til min srp. Problemformulering ser ud således Lav en forsøgsopstilling der konsistent kan udføre skrå kast med negligerbar luftmodstand og med væsentlig luftmodstand. Opstil en matematisk model for det skrå kast med og uden luftmodstand. Gennemgå Eulers metode til nume... -
omdrejningslegemer opgaver
ForumindlægHejsa Allesammen, Nogen der kan hjælpe mig med opgave 4 og 5 i dette matematik projekt? nogen derved hvilken formel man skal bruge? tak på forhånd. se vedhæftet fil -
Vektorregning - Bestem arealet af parallelogram - givet er vektor a samt punkt.
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og har svært udregningen og vigtigst af alt opsætningen ved følgende spørgsmål: "Lad der være givet vektoren a......" Har vedhæftet spørgsmålet :) Håber der er nogle kloge hoveder derude, der har tid og lyst til at hjælpe mig. På forhånd MANGE gange tak :... -
Hvornår er det 'A', 'de' og 'en'?
ForumindlægI denne opgave skulle jeg indsæte 'a', 'de' og 'en' i de rigtige paranteser. Men jeg synes nu opgaven er ret så svær og har godt nok forsøgt mig bedst muligt, men jeg synes bare, der var mange steder, hvor flere muligheder kunne have været. Håber i vil rette opgaven igenne... -
Bestem koefficienterne a , b og c i polynomiet p(z)
ForumindlægJeg sidder og bryder hovedet med den her (se vedlagte fil) Jeg kan ikke rigtig komme igang... s_3=9 -
nogen der ligger inde med grammatik delen for 2008 ? engelsk på a-niveau!
Forumindlægnogen der ligger inde med grammatik delen for 2008 ? engelsk på a-niveau! -
Benyt linæer regression på bilagets data til at bestemme a og b
ForumindlægHej Hvordan løser jeg denne opgave på et CAS program? Jeg har smidt bilaget i kommentarfeltet! -
Undersøg om a+b kan skrives som k*c hvor k er en konstant.
ForumindlægDenne her opgave har drillet mig lidt over en halv times tid og forstår den stadig ikke. :/ Jeg har en nogenlunde god forståelse af vektorer men er ikke helt med hvad en konstant er i dette tilfælde. Hjælp er værdsat, tak på forhånd. :) Link til screenshot af opgaven: http://prntscr.com/n4t... -
Nogen der hurtig kan hjælpe? Hældningskoefficienten (a) og b-værdi
ForumindlægHåber der er nogen der gider hjælpe mig! Spørgsmålet er vedhæftet :) Tak på forhånd ! -
Bestem koefficienterne a, b og c samt rødderne for andengradspolynomiet???
ForumindlægHej jeg skal finde rødderne samt finde abc for andengrads polynomiet mangler hjælp! F(x) = 3*(x+1) * (x-4) Jeg har allerførst forsøgt at gange hvert led sammen således. x^2-4+x-4 x^2-4x-4 3x^2 -4x -4. a=3 b=-4 c=-4 Jeg har fået diskriminanten til at give 64 hvilken betyder, der er to løsni... -
Lektiehjælp i Matematik og Fysik og Kemi tilbydes i Aalborg(og Århus)
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller er du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, jeg er Cand.Scient i Matematik og Fysik og jeg tilbyder privat-undervisning i fagene Matemati... -
Gør rede for hvilken af de tre grafer A,B og C, der er graf for f
ForumindlægHej! Dette er en opgave uden hjælpemidler. Er der nogle herinde der vil hjælpe mig igang? :) -
SRP EMNE HJÆLP !!
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i fagene matematik A og fysik B. Nogle som kender gode emner? -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie -
Bestem konstanterne f(x)=a⋅sin(b⋅x+c)
ForumindlægHej, jeg sidder fast i denne opgave(se billede) jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd. -
funktionen f(x)=4a^x T2=6 at finde a?
Forumindlæg -
beregn vinkel A B C, i trekant med meter mål
ForumindlægHej jeg har svært ved at forstå hvordan b skal udregnes er der en der ved hvoran det skal udreges mange tak -
Obama's retorik "A More Perfect Union"
ForumindlægHej Alle.. Der er vel ikke nogle, som har analyseret denne tale, eller måske vil hjælp med Obamas retorik?
