Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16401 til 16420 af 95433
-
Fordobling og procent.
ForumindlægMit spørgsmål lyder, at jeg skal finde ud af hvor mange procent træerne bliver højere hvis deres tæthed fordobles. Jeg har forskriften f(x)=168000*x^-2,01705. Mit bud ville være, at jeg benyttede fordoblingskonstanten, også regnet procenten ud af det tal jeg fik - but im not sure. På forhånd ta... -
Regression
ForumindlægHej :) Jeg har svært ved at forstå nedenstående opgaver, og vil derfor høre om der er nogen der er interesseret i at hjælpe. 1) En funktion er givet ved f(x) = – 4x + 6 . a) Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. b) Grafen for en lineær funktion g(x) går gennem pu... -
Isolér
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at isolere d i : a^2 + bd = c^2 ?Mange tak -
Udregne vinkel
ForumindlægHej :) Hvordan udregner jeg vinkel B i trekant ABC, når det kun er opgivet, at b = 12, a = 9, c = 6. -
hjælp d r Matematik??
Forumindlæghar problemer med at isolerer 6,3/sin(25,5) =10,2/sin(c) hvordan kommer det så til at stå???? hilsen ATM -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHej Jeg har disse sætninger jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. Det er verbets tid jeg er itvivl om om jeg har "bøjet" rigtig. 1. Hun gjorde altid, hvad manden sagde. 2. Soldaten hørte sergenten råbe og vidste, hvad han skulle gøre. 3. Han ville ikke have protesteret, hvis polit... -
3 sætninger
Forumindlæghel folkens, håber i gider hjælpe mig med at rette :) Tak,, 1: Aldrig så snart var læreren gået, før eleverne sprang ud af vinduet. 1: Never sow soon was teacher goes before pupil blow up out by window. 2: Ikke alene måtte direktøren gå af, han måtte også gå I fængsel. 2: Not alone mat man... -
Vandblandings Temp.
ForumindlægHar en opgave i min rapport jeg ganske enkelt ikke kan komme igennem, så håber på lidt hjælp herfra Problem: Når man hælder to vandmængder sammen, får man en vandmængde med en bestemt temperatur, som kalder blandingstemperaturen -> Tbland. Hvordan kan man forudberegne denne? Jeg har et koldt... -
Substitution af dibrom
ForumindlægOpstil et reaktionsskema for: Substitution af dibrom til heptan (antag at substitutionen sker på C-atom nummer 1) Når som kan give en god detaljeret forklaring på hvad det her går ud på? Altså, vi skal erstatte dibrom med noget? Altså, 2 brom atomer. -
signifikansniveau (sandsynlighedsregning)
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål angående en opgave jeg er igang med, den lyder: Opgave 7 Med en almindelig terning slås 200 slag og antal øjne noteres. Den som forekom flest gange var femmere med 45 slag. Den som forekom færrest gange var toerne med 30 slag. a) Hvor mange gange vil vi forvente at s... -
Stikprøver..
ForumindlægHej alle. Jeg har noget matematik for indenfor stikprøver - ordnede stikprøver uden tilbagelægning, for at være helt præcis. Der er så tre opgaver, som jeg virkelig ikke kan finde ud af. De lyder således: En terning kastes to gange, og man noterer resultatet af de to kast som et tocifret tal. V... -
Flammefarver.
ForumindlægHej alle . Jeg er igang med at forberede disposition til eksamensspørgsmålet om flammefarver på kemi c. Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i et forsøg, hvor vi brugte LiCl, NaCl og CuCl2 Jeg har styr på, at når en elektron springer en skal ud, har den fået tilført netop den energi, der er... -
Skr. eksamen 2005
ForumindlægHej jeg skal til skr. termins prøve imorgen i Samfundsfag(A-Niveau), men vi har allerede fået at vide at vi får arket fra sidste års eksamens ark. så ville lige høre om der var nogle der var til skr. eksamen 2005 i samfundsfag og havde opgaverne??Tak på forhånd -
Polynomier - mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau, og jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: "Gør rede for andengradspolynomiets graf og rødder, herunder sammenhængen mellem diskriminanten d og antallet af rødder i polynomiet." Jeg er i tvivl om, hvordan jeg helt præcist skal... -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej :) Jeg har et gennemsnit på 2.9 i øjeblikket, og skal op til min sidste eksamen imorgen. MEN er der mulighed for at jeg ikke bliver student hvis jeg får 00 i Psykologi på B niveau? altså, kan jeg ryge 0,9 karakterer ned ved at få 00 (Jeg har fået 4 i årskarakter) -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Forklaring af udtryk
ForumindlægOpgave lyder: Trekant ABC - BC = 2 AB og AC = 5/2 AB a) bestem Cos C b) bestem arealet af trekant ABC udtrykt ved c Hvad menes der med udtrykt ved c? Desuden kan man vel bare antage at AB = 1 og regne cos C til = 0,925? Hjælp tak! -
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der har lavet opgave5.030 ; 5.039 og 5.046 i bogen "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik"? -
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med.
