Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16441 til 16460 af 70316
-
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spænden... -
Antal moduler forskellig studieretning
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Mat A, Kemi A, Fysik b. Kan det passe dem der har Mat A Samf A har færre moduler på de her tre år på STX end os der har naturvidenskabelig fag!!! -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
Naturfag - diabetes 2
Forumindlæghej, jeg har om diabtes 2 i naturfagligeksamen i 9.klasse nogle der har noget vigtigt eller bare nogle ideer da jeg er gået hel kold. det må meget gerne både være inden under fysik, geografi og biologi. tak på forhånd -
Giver naturfag på c-niveau et c-niveau i matematik?
ForumindlægJeg kunne svore på, at jeg havde læst et sted, at et c-niveau i naturfag (fra en sproglig studentereksamen fra 2005, altså før gymnasiereformen) gav et c-niveau i matematik/kemi/fysik. Tager jeg helt fejl i dette? -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej derude! Jeg skal aflevere tysk imorgen hvilket jeg fandt ud af for en time siden! p-a-n-i-k. Jeg skulle skrive mindst 100 ord og min tur med klassen til Berlin. Jeg er desværre bare utrolig dårlig til tysk! Meget meget dårlig. plus mine grammatik bøger ligge jo selvfølgelig over på skolen. Så... -
Matematik
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at lave en linær regression i excel, da mit program ikke virker. Frekvens = 5.0*10^14, 5.7*10^14, 6.7*10^14, 5.6*10^14, 6.0*10^14 Volt = 0.61 , 0.97, 1.22, 0.87, 1.2 -
differentialregning/integralregning
ForumindlægHej, jeg kan ikke få hul på denne opgave.. Du skal bestemme arealet, der begrænses af parablen med forskriften f(x) = x2+ 12x - 32, x aksen og linjerne x=0 og x=10. For det første syntes jeg ikke rigtig at de to linjer x=0 og x=10 begrænser arealet på nogen måde ? -
Opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe mig med følgende opgave? Anvend opløslighedsproduktet i tabel 4(1,78*10^-10 M^2) til at beregne sølv(I)chlorids opløslighed i vand ved 25 grader C. Opløslighededen angives både i mol pr. liter og i gram pr. 100 mL. -
potensvækst
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe med disse opgave: Min forskrift: l(t):=1.23027*t^(0.654787) Har set at nogle i en anden opagave har skrevet py, men hvad er py? d) En musling er 10 % ældre end anden musling, hvor mange procent længere er skallen på den ælste musling? e) En muslings skal e... -
Kernefysik
ForumindlægJeg håber, at nogen har tid og lyst til at hjælpe mig på vej med følgende opgave: I Large Hadron Acceleratoren ved CERN er protonernes maksimale kinetiske energi 7 TeV, og deres hastighed er 99,9999991 % af lysets hastighed. a) Beregn den kinetiske energi af en proton hvis hastighed er 99,9... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
Beregnin af PH
ForumindlægHvad er pH af en 0,100 M opløsning natriumacetat CH3COONa? Ka(CH3COOH)=1,75*10^-5 Kw = 10^-14 jeg har vedhæftet den beregninge jeg har foretaget, men er det korrekt? -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Dét her er sjove comics!
ForumindlægHej alle bruger fra SP. Vores alle sammens hr. Jerslev, er så kreativ at lave sine egne comics. De fleste nørder har muligvis hørt om www.xkcd.com og disse er af samme karakter. Jerslev er kreativ, men doven og nu opretter jeg indlægget for ham. Hvad synes I om hans comics? Er de sjove, for nørde... -
hjælp til rettelse af en matopg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige vil rette denne opg.Om en funktion f oplyses at f er løsning til differentialligningen dy/dx=3x^2(y-1)og at f(1)=3bestem ligningen for tangenten for f i punktet p(1,3)p(x)=f(x0)+f´(x0)(x-x0)p(x)=3+(3'1^2(3-1))(x-1)p(x)=3+6(x-1)=3+6x-6=p(x)=6x-3bestem en f... -
2 diff. ligninger hjælp
ForumindlægHvordan løses følgende to diff. ligninger:____________________________________________1:Yrsas badekar er fyldt med vand, der er 53grader varmet. Efter 10minutters forløb er det 42grader varmt. Badekarrets temperatur er 18grader. Yrsa nægter på det bestemttste at være i badekarret, når vandet er u... -
Opgave om statisk elektricitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål til en opgave om statisk elektricitet som jeg håber nogen kan svare på :)Det handler om en dreng der tager sin trøje af. Drengen er isoleret fra omgivelserne, og opnår en spændingsforskel, U, i forhold til omgivelserne.Så drengen kan opfattes som den ene plade af en... -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing...
