Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16441 til 16460 af 22746
-
Er jeg student??
ForumindlægHmm.. tvivler lidt.. jeg har fået hue, men er bange for at jeg måske ik er blevet student.. Hvornår får man at vide, om man er dumpet eller ej?? Jeg blev student d. 13. juni.. Min årskarakter er på 6,8 og min eksamenskarakter er på 6,6...Er jeg ikke blevet student?? Vil bare være sikker :DTak på ... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave:"I et kalorimeter med varmekapaciteten 180 J/K hældes 350 g vand ved samme temperatur som ka-lorimeteret 20ºC. Et blylod på 2,00 kg opvarmes i en køkkenovn. Loddet føres hurtigt over i kalori-meteret og blandingstemperaturen aflæses lidt senere til 65º... -
Redegørelse - Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:Tabellen viser aktiviteten af et radioaktivt stof målt på forskellige tidspunkter.Tabel:*****************tid (timer) | aktivitet (bequerel) 0 | 442010 | 351020 | 271030 | 220040 | 173050 | 138060 | 109070 | 880*****************"Gør re... -
Højspændingsledninger
ForumindlægEn højspændingsledning er 25 km lang og har tværsnitarealet 637 mm2. Den består af en kerne af jern omgivet af aluminium. Jernkernen har tværsnitarealet 72 mm2. Resistiviteten for jern er 0,10 (ohm*mm2)/m, og for aluminium er den 0,027 (ohm*mm2)/m.a) Beregn resistansen af jernkernen i ledningen.b... -
beregne volumen
ForumindlægJeg har opgave der siger: kobberledning har d 15mm og længden 20km densitet er 8,9*10^3 kg/m^3 jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre for at finde volumen -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
Mindste IT krav på gymnasium
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om IT på mit gymnasium, og en del af opgaven skal give forslag til nye ting og/eller forbedringer inden IT på gymnasiet. Hvad synes I er det mindste et gymnasie skulle have af IT? Er der nogen med gode forslag til ting der mangler på jeres egne gymnasie? o.s.v... -
Kampagne !? Hvad?
ForumindlægHey..\n\nJeg går som sagt på HTX på 1. år og vi har nu et projekt om Global opvarmning , og vi har valgt at lave en kampagne om det, med en kampagne reklame der skal informere folk om at de skal passe på jorden. Men hvad laver man i sådan en kampagne ? \n\nDe ideer vi har indtil videre er :\n\nRe... -
2 opgaver.
Forumindlæg1) Er der nogle der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave: Hvor meget is ved 0 °C skal man putte i 150 g sodavand ved 25 °C for at fællestemperaturen bliver netop 10 °C? 2) En damprensemaskine skal levere 14 kg damp pr. time. Maskinen tilsluttes i vandhane, hvo... -
Kemi i bio A?
ForumindlægEr der meget kemi i biologi på højniveau? Er det en fordel hvis man tager kemi på c/b-niveau, eller måske endda højniveau? -
Matematik undervisning søges
ForumindlægHej jeg er en dreng på mat A+ som har brug for hjælp til matematik...Jeg bor på østerbro...Nogen der kunne være interesseret? -
Lys + atomer
ForumindlægE1 = -10,437 eVE2 = -5,551 eVE3 = -3,734 eVE4 = - 1,598 eVE1 er atomets grundtilstand, som svarer til, at alle skallerne med mindre energi er fyldt op, og at den yderste elektron befinder sig i en skal med energien E1. 1. Beregn bølgelængden af den foton, som udsendes ved overgang fra E2 til grun... -
Regression
ForumindlægHvilke tre typer regression findes der? -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
Mentos i Cola = 2 meter højt sprøjt
ForumindlægHvis man putter mentos i cola, så sprøjter det helt vildt.(Se den her video: http://video.google.com/videoplay?docid=-1450915772177922792 , spol frem til ca. 30 sekunder, hvis du ikke har tålmodigheden)Hvorfor det? -
Parabel
ForumindlægEn parabel har brændpunkt i F (0,1 ) og har ledlinjen l med ligningen y=-1Bevis, at denne parabel har ligningen y=1/4x2.Har læst og tegnet men endnu har jeg ikke kunnet se /finde en løsning. -
kJ, kV, Colomb
ForumindlægDet er nogle hurtige spørgsmål, men kan ik finde det i min bog, hvordan kommer jeg fra kV til kJ ? Og er der en anden måde at skrive Colomb på? Altså som fx. S^-1 -
parabel
ForumindlægJeg et svarark med et diagram/kordinatsystem, hvor man laver parabler i. I dette kordinatsystem, er der angivet et punkt p ( ligger lige på 0,0) og en linie ved navn m. Samt punkterne A,B,C og D. Nu skal jeg så angive hvilke af punkterne, der ligger lige langt fra p og m?? kan ik helt se hvordan ... -
Neutralisere
ForumindlægHar brug for hjælp igen! Jeg skal opskrive reaktionsskemaet, der viser at Kalium-hydroxid neutraliseres med svovlsyre:2KOH + H(2)SO(4) -->
