Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16441 til 16460 af 111527
-
Fotosyntese og respirationsprocessen
ForumindlægHej :-) Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare Fotosyntese og respirationsprocessen på B-niveau. Har bøger der fortæller om dem, men kan ikke rigtigt forstå det de skriver. -
Er der nogen der vil rette min oversættelse
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Oversættelse engelsk A-niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at oversætte denne tekst fra dansk til engelsk. Jeg har rigtig svært ved engelsk så vil høre om i kan spotte nogle grimme fejl: Den verdensberømte forfatter af spionromaner John Le Carré indrømmede for nylig, hvad mange af hans læsere i længere tid har haft mis... -
Kan det lade sig gøre ?
ForumindlægIsoler x i nedenstående udtryk a- 2b = x(t-b) +b For mig giver stykket ingen mening. Det ville være rart hvis der var en der ville "forklare" mig det. -
vækst modeller
ForumindlægHey har fået et spørsmål som lyder at jeg skal redegører for de tre vækst modeller , potens , linæer og eksponetiel, som jeg også har gjort , men den redegørelse skal også indeholde definationsmængde . værdimængde , forskrift og monotoni for funktioner og her står jeg af . hvad skal jeg gøre ? hå... -
Beregning af ligevægtskonstant og koncentrationer af species
ForumindlægJeg kan normalt godt regne koncentrationer osv, men er lidt overvældet over mængden af information i opgaven, og kunne godt bruge en hånd til at komme i gang :) -
oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlæghej, jeg vil høre om der er en/flere som vil hjælpe mig med den engelske grammatik. det handler om en oversættelse fra dansk til engelsk, kaldt Northern Ireland. kun en halv side lang. -
Bestem punkter
ForumindlægHey alle, mangler hjælp til følgende opgave: En linje er givet ved 3x+4y+2=0. Bestem de punkter med x-koordinaten 1, som ligger i afstanden 7 fra linjen. På forhånd tak :P -
Årsrapport for selskaber
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal lave aflevering til torsdag,og kan ikke finde ud af de spørgsmål jeg har fået stillet :s Please,somebody help meeee :) 1. Hvad er formålet med i årsregnskabet at medtage et afsnit om anvendt regnskabspraksis? 2. Hvad er formålet med at opdele selsbakets gældsforpligtigelser i la... -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
Afsluttende NV-prøve, omkring lys, liv og farver
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal i aften kl. 22 aflevere et 2 siders oplæg, for jeg skal op til en prøve på fredag. Emnet er lys, liv og farver, og der skal kun indgå kemi og fysik, så liv er ikke noget vi skal skrive om. Vi skal skrive hvad vi har lært i fysik og kemi. Nu til sagen: Vi har la... -
Forsøg!!!
ForumindlægI kemi har jeg lavet et forsøg med titreing med syre og base og skal dermed bestemme koncentrationen af fortyndet saltsyre altså HCl. Forsøget udførelse lyder sådan: Vi startede med at tage 25,0 ml af HCl opløsningen, og overførte det til den koniske kolbe med pipetten. Derefter lagde vi forsi... -
jern skaller og elektroner
Forumindlæghej jern har 2 e i inderste skal og så 8 i nr 2 skal og så 14 i nr 3 skal og så 2 i nr 4 skal men jeg tænkte på om der er en grund til at det er 14 i nr 3 skal ? der kan jo være op til 18 i tredje skal normalt.... der er fordi jeg kunne tænke mig at vide hvor mange elektroner der er i denne ion ... -
Tysk stil - Drømme og tanker
ForumindlægHalløj!Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende oversættelse?På dansk: Drømme og tankerJeg ved endnu ikke hvad jeg præcis gerne vil, men jeg har mange drømme og tanker.Næste år skal jeg på T****** Efterskole. T****** Efterskole har fem hovedliniefag: skak, filosofi, fodbold, kuns... -
rettelse af sætninger
ForumindlægHej.. nogen der ville rette disse sætinger?A Oversæt følgende sætninger: (koncentrér dig især om præpositionerne - brug ordbogen!)1. Mange sygeplejersker er gift med læger.2. Ministeren er ikke særlig god til sprog.3. Hvad lærer eleverne egentlig i skolen nutildags?4. Naboens grimme hund gør af a... -
A Niveau?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og grubler over, om jeg skal tage mat på A Niveau her efter 9 klasse. Jeg ved at Mat på A Niveau ikke er en dans på roser, og det kraver hårdt arbejdsstyrke og flid, men er det for svært? min gennemsnit er 10 (i mat, på folkeskolen) er der nogle der plz vil svare på det? -
Reducering
ForumindlægHej. Hvordan løser man denne ligning: (3ab-12b^2)/(8ab-2a^2)? Sætter man noget ude foran parents, eller hvordan? -
Journal/Rapport (forskel)
ForumindlægHejJeg skal skrive en journal til et forsøg i kemi, men jeg har altid været i tvivl om hvor i forskellene mellem rapport og journal er. Kan I forklare hvad forskellene er - altså hvad der skal indgå i en journal?//tkruger -
Ædlemetaller hjæælp
ForumindlægHej. Har et spørgsmål til kemi. Kan det godt passe, at man siger: Når ædlemetaller er i fastform vil der ikke ske en reaktion med de uædlemetaller Men når ædlemetaller er i ion-form vil der ske en reaktion mellem dem og de uædlemetaller Kan man sige det
