Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 16461 til 16480 af 113953
-
Trekantsberegning -længde, VÆR SØD AT HJÆLPE:)
ForumindlægHej alle, håber virkelig at der er en der vil være så sød at hjælpe mig, med en enkel opgave fra et tidligere skriftligt eksamens sæt i naturfag. Det er opgave 3 på siden: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001171.pdfHvor en længde skal beregnes, udfra opgivede mål, håber der s... -
bekymret for mit gennemsnit
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg ved ikke hvaad jeg skal gøre, jeg er meget bekymret for mit gennemsnit.. jeg ved det ikke blive til noget godt.. Er helt vildt stresset... Skal op til eksamer i nu, men er helt færdig, har mistet håbet.... Ved ikke hvad jeg skal gøre....... :( -
Effekt
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave godt og vel en time, og jeg kan ikke løse den, er der en, som vil give mig en hjælpende hånd med den? Opgaven er: Til fremstilling af blyhagl blev flydende bly båret op i tårnet i spande. Hver spand indeholdt 5,0 L flydende bly. Densitet af flydende bly: 10,21 g/c... -
Log spørgsmål
ForumindlægHvordan ville i løse 13=10*1.02x? Meget gerne med mellemregninger! Det skal bruges til mundtlig eksamen. Jeg får x til at være 1.10444. Passer det? -
Singularity!! Spg. til mdt. elsamen til 3-årigt A
ForumindlægHej...Jeg har lige 3 små spg. inden min eksamen onsdag.1) Hvordan kan den associative, kommutative og distributive(?) lov beskrives i ord? Hvad er forskellen på dem?2) Projektionsformlen kan skrives på to måder (alle er vektorer - ingen pile):b(a) = ((a*b)/|a^2|)*aog |b(a)| = |a*b|/|a|- hvoraf #2... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej allesammen . Så er jeg lige på med et spørgsmål .. Potensfunktioner og potentiel sammenhæng og regression, er det det samme? Jeg har fået en eksamensopgave der lyder: Redegør for potensfunktioner, her under betydningen af de to konstanter a og b. Vis hvordan man finder forskriften for en ... -
bevis for projektion af vektorer
ForumindlægHej jeg sidder og gennemgår beviset for projektion af en vektot på en vektor, og jeg er kørt fast. Jeg er med så langt til at t= a1 prik b/|b|^2 (a1 og b er self vektorer) c=a-a1 og a=a1+c Det forstår jeg også b og c er ortogonale så c prik b=0 nu kommer vi så til det jeg ikke forstår De... -
Vektorer og regneregler
Forumindlæga og b er to egentlige vektorer. Hvis jeg nu skal udregne b(b(b-a)), så udregner jeg a-b (vektor), udregner skalarproduktet mellem b og a-b (tal) og finder så til sidst b(b(b-a)) (vektor). Men kan jeg godt første udregne b^2 = b*b (dvs. skalarproduktet mellem b og b) og derefter multiplicerer de... -
SSO
ForumindlægEr der nogle som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om? Og er det godt at skrive som et emne som fx Romerriget, som mange har skrevet om? -
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
Fejl i Wikipedia?
ForumindlægEr der en fejl i wikipedia-artiklen om parabler? http://en.wikipedia.org/wiki/Parabola#Derivation_of_the_focus Det er en udledning af fokus og ledelinje (directrix) for en parabel. Hvis fokus ligger i F(x;y), så bør ledelinjen l være givet ved l = -y. Som det ses passer det ikke iflg. linket. H... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
Ang censor
ForumindlægHej Som hvert år sidder der et par nysgerrig elever som gerne vil have et navn på deres censor og et sted de kommer fra, men den klassiske hjemmeside på uvm virker ikke pt, er der nogen der har et forslag til hvor man kan tjekke det henne? -
Erfaring med HTX i København?
ForumindlægJeg går lige nu i 8. så der er et stykke tid til at jeg skal til at vælge studieretning, men indtil videre tænker jeg at jeg gerne vil på HTX. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde erfaring med nogle af HTX'erne i Københavnsområdet. Om hvordan lærerne er. Om der er et godt miljø på skol... -
Kan du tag fag om?
ForumindlægHej, jeg vil gerne være læge, men hvis jeg nu f.eks får 4, og jeg skal have mindst 7 eller 10, for at mit karakter gennemsnit bliver højere, så jeg har fuldført adgangskravende, kan jeg så tag faget om? -
Hjælp til AT - doping
ForumindlægHey, jeg skriver AT om alternativer - og ønsker at skrive under kategorien doping. Nogle der kan komme med nogle indputs til problemformuleringer og problemstillinger? Tak på forhånd! -
Ny karakterskala!
ForumindlægUVM:\nhttp://www.uvm.dk/05/kkonf.htm?menuid=6410\n\nPolitiken:\nhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=424501\n\n\nKom med jeres meninger.\nInternationalt set kan det være praktisk nok, men jeg savner nu undtagelseskarakteren (som for nogle lærere måske ikke er så undtagelseskarakter-agtig.)\... -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
mat uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/ud0181.pdff) hvordan bestemmer jeg det?
