Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16461 til 16480 af 135324
-
Forstørrelsesfaktor
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad en forstørrelsesfaktor er? -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f39;(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
Impedans i en kondensator
ForumindlægJeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak. -
haster !! opg til afl
Forumindlægjeg har denne her opg, og er gået i stå: a)bestem til differentialligningen dy/dx+3y=20 den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,4) jeg har isoleret dy/dx dy/dx=20-3y skal man så bare indsætte punkterne her eller senere? -
Hastighed?
ForumindlægHar givet følgende model til at beskrive vands bevægelse gennem jord: f(t) = 2,4 * sqrt(t) f(t) = antal cm vandet er trængt gennem jorden t= antal minutter. Skal så bestemme hastigheden som vandet trænger frem i jordlaget efter 4 minutter??? Men kan ik lige se hvordan... -
Hjælp moi!!
ForumindlægEn population af gærceller vokser efter N(t) = 695/1+63*e^-0,54*t, hvor N(t) betegner antallet af gærceller pr. kubikcentimeter til tidspunktet t målt i timer). a) Beregn N(0), N(10) og N(25) b) Beregn N´(10) og N´(25), og forklar, hvad disse tal betyder c) I modellen indgår tallet 659. Forkla... -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
Problem i eksponentiel vækst
ForumindlægNår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x)=100*a^x Hvor x er dybden, målt i meter Grane Langsø i Midtjylland er en af Danmarks reneste og klareste søer. For denne sø gælder, at lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybde. Beregn a ... -
uligheder
Forumindlæghej er der nogle der kan hælpe mig med de her to uligheder 3x + 2 < x - 1 5x > 3x -1 ved godt de ikke er de sværeste af slagsen men kan altså ikke finde ud af dem -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Excel: slette weekender i datosøjle
Forumindlæghej hvordan sletter man weekender, hvis man har en datosøjle? eksempel: 18-02-2013 19-02-2013 20-02-2013 21-02-2013 22-02-2013 23-02-2013 24-02-2013 25-02-2013 26-02-2013 27-02-2013 28-02-2013 01-03-2013 02-03-2013 03-03-2013 04-03-2013 blir så til: 18-02-2013 19-02-201... -
Eksponentielt voksende funktion
ForumindlægGoddag. Jeg sidder her med en opgave der lyder som følgende: "Om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2) = 1, og f(4) = 9. Bestem en forskrift for f(x)" Jeg ved jo, at for en eksponentielt voksende funktion, gælder ligningen: f(x) =e^x. men.. jeg er stuck herfra :) n... -
RSA og Permutation
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl med min opgave, da der står jeg skal 39;39;vis forskellige regler for permutationer og bevis nogle af dem39;39; Jeg ved ikke helt selv hvad det er for nogle regler, den eneste jeg har skrevet noget om er kombinatorik. Så ved jeg ikke om RSA, primtal osv skal med. ... -
Din opgave er under behandlig, MEN...
Forumindlæg... hvor lang tid tager det??? Jeg uploadede fx en sød lille opgave på 2 sider d. 21/09 og den er stadig under behandling. -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægHJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200 -
Kan man sige dette
ForumindlægDerfor er effekten af den nye metode bedre til at identificere en syg person. -
Rente
ForumindlægJeg har tidligere idag oprettet et spørgsmål herinde, da jeg ikke helt har forstået at regne disse rente opgaver. Og nu sidder jeg med denne. Er der en, som kan hjælpe mig igang, så kan det være, jeg kan se mig ud af de andre også På en opsparingskonto indsættes hvert år 3000 kr. Renten er 2,4% o...
