Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16621 til 16640 af 20688
-
Paracetamolsyntese
ForumindlægJeg er igang med at samle sammen til eksamensprojekt om organisk syntese. Har valgt paracetamol. Undersøger forskellige synteseveje lige nu. En syntesevej er p-aminophenol opslæmmet i koncentreret eddikesyre. Den skal gennembobles af nitrogen. Hvorfor det? Jeg ved godt at brug af eddikesyreanhydr... -
optimering
ForumindlægHej, er der nogle der har lavet denne opgave før? Mangler hjælp :-) Rensningsanlægget Kommunen skal have placeret et nyt rensningsanlæg. Et af kommunens krav til placeringen er, at det skal ligge et sted langs åen. Der skal lægges en rørledning fra hver af de 3 byer til rensningsanlægget. For ... -
hevet ind til ekstra spørgsmål efter votering
ForumindlægDet drejer sig om en mundtlig eksamen på videregående uddannelse Jeg vil høre om det egentlig er tilladt at hive en elev ind efter man har været inde og forsvarer sig og eksaminator og censor har voteret, og så stille eleven yderligere spørgsmål for at få klarlagt hvilken karakter eleven skal have -
Cirklens ligning; to cirkler med samme punkt
ForumindlægJeg får i opgaven at vide, at der er to cirkler; C1 og C2. C1 har en linging, der hedder: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Ud fra det har jeg fundet radius til at være: r(C1)=8 Og centrum til: C(C1)(-11;2) Så får jeg at vide, at C2 har centrum A(-1;3) og r=5 Så lyder opgaven så: "Gør rede for, at de t... -
projekopgave
ForumindlægHej Det er første gang jeg laver projektopgave. Er der nogle der har gode råd? Mit emne handler om Apartheid og lidt om Nelson Mandela. -
trafik
Forumindlægdet bare opgaver 2 jeg ikke forstår håber at der nogen der kan hjælper mig? :) -
RNA sekvens
ForumindlægNedenfor er vist et udsnit af en RNA sekvens: 5’-...AUGAAGUGGACU...-3’ RNA molekylet indeholder genetisk information for syntesen af et peptid. (a) Hvad kaldes processen, hvorved en RNA sekvens oversættes til en peptidsekvens? Translation. (b) Tegn strukturen af det resultere... -
hjælp pleass samfundsfag!
Forumindlægheej jeg er en pige som er begyndt i ottende. - vores samdfundsfag lærer siger at vi hver skal op i klassen og fortælle noget politik alt som er i nyhederne lige skal vi vælge noget vi skal op og fortælle. vi har 5 min, jeg er meget nervøs og jeg er ikk vild med at skulle op jeg kan finde på a... -
Vektorer i planen
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med, den lyder som følger: I planen er givet et punkt P(11, 10) og en ret linje l, med ligningen: l : 2x + 3y - 13 = 0 a) Bestem afstanden fra punktet P, til linjen l - Mit forslag : Jeg har ligningen, 2x + 3y - 13 = 0 .... -
Produkt til klimaforandringer!
ForumindlægHjælp os. Vi er fuldstændig blanke i forhold til hvad vi skal lave af produkt til vores fremlæggelse. Vi har nemlig om klimaforandringer. Hvis der er nogle der ved noget (måske om nogle forskere i kender) ET ELLER ANDET.. (: Please send en mail, da jeg ikke er så tit på studieportalen. gry-grise... -
hjælp til bærbar valg!!!
ForumindlægNogen der kunne give råd til en GOD bærbar computer? :D Jeg overvejer at købe en ny bærbar computer, og jeg har disse krav: - er stor set 24/7 på computeren, så en tilpas størrelsesskærm, men jeg bærer også rundt på den hver dag, så maks 2,5 kg. - godt med stor RAM 4 GB - god batterilevetid ... -
Genert.
ForumindlægJeg er en pige på 14 år som er virkelig genert. Jeg har ingen problemer hvis jeg skal snakke med folk jeg kender godt, heller ikke i skolen overfor lærene, tør godt række hånden op og sådan noget. Men når jeg skal møde nye mennesker går det helt galt. Tænker kun over hvad jeg skal sige, men ved ... -
Hvordan er undervisningsmiljøet på universitetet?
ForumindlægKunne godt tænke mig, at vide hvordan man bliver undervist på et universitet? Altså har man en klasse? Er man alene? Skal man selv stå til ansvar for at lære noget osv? På forhånd tak -
Mekanik og rotation hjælp haster
ForumindlægHej. Jeg har været syg i den periode vi havde om mekanik og rotation, derfor er jeg meget fortabt i disse opgaver. I opgave 4.c tænker jeg det kunne være smart at lave en skitse over krafterne, men ved ikke helt hvordan. Ellers har jeg ingen idé til hvordan... 4.d i denne opgave er jeg i tvivl ... -
Hvad er forskellen på en regering bestående af Venstre/konservativ eller en regering bestående af Socialistisk folkeparti/Socialdemokratiet?
ForumindlægVille være dejligt hvis nogen kunne give et bud på dette? -
HJÆLP! Bestem,hvor mange danske kroner den svenske årsløn svarer til.
ForumindlægBestem,hvor mange danske kroner den svenske årsløn svarer til. -
Polære koordinater
ForumindlægHej. Er der nogen kloge matematikere, som ved hvordan man konverterer længdegrader og breddegrader (fx (55.730397,12.358181) fra Google Maps til POLÆRE KOORDINATER (som består af radius og en vinkel)? Det vigtigste for mig er en formel, som jeg slet ikke kan finde nogen steder :/ /Taz -
Socialliberalisme og keynes
ForumindlægHvorfor er john maynard keynes socialliberal? -
Socialrådgiver efter min uni bachelor?
ForumindlægJeg skal efter sommerferien starte på mit 3. semester på negot (engelsk) uddannelsen på Syddansk Universitet. Uddannelsen er meget kort sagt, en blanding af sprog, kultur og økonomi. Jeg klarer mig helt okay, men helt ærligt har uddannelsen ikke fanget mig endnu. Jeg føler ikke at jeg brænde... -
Tage 9.klasses afgangseksamen i 8 klasse.
ForumindlægJeg er en pige på 15 år,som går i 7.klasse.Jeg har diagnosen Aspergers syndrom.Jeg har gået på 4 skoler,men nu går jeg i specialskole.Jeg startede også i specialskole, mine forældre sagde til skolen at de gerne ville have at jeg skulle starte i 0.klasse,men skolen sagde at jeg skulle starte i 1.k...
