Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 16621 til 16640 af 149177
-
3 sætninger -Højniveau!
ForumindlægHar lige tre sætninger, jeg behøver hjælp til her 1)“..and keep starring vicious and accusing us” altså der er ikke noget, der hedder vicious-ing.. Så hvilken endelse kan man rette til? Evt. også accusing. + her mangler et ord? Man kan ikke se hvilket. 2) Hvordan siger man, “det gør mig ondt a... -
Spændingsrækken ..
ForumindlægKorrekt oder was ? =) 1) Mg2+ (aq) + Al (s) --> Mg2+ (aq) + Al (s) 2) Zn2+ (aq) + Al (s) --> 3) H+ (aq) + Al (s) --> 4) Cu2+ (aq) + Al (s) --> I 2-4 inkl. fik vi ingen reaktion, men hvis jeg prøver at regne på det bliver det forkert. Eller er det bare? :) -
Renæssancen - engelsk
ForumindlægHey.. Jeg sidder her med et AT-projekt om Den elizabethanske alder under englands renæssance.. Og jeg har lidt svært ved at finde information om tiden inden da. Vil nemlig godt lave en sammenligning i mellem tiden før Elizabeth d. 1 og tiden før hende.. Så her kommer mit spørgsmål: Nogen der k... -
Repetitions spørgsmål til eksamen!
ForumindlægHej :-) Jeg skal til eksamen i mundtlig samfundsfag, hvilket er ret uheldigt, da samfundsfag er mit svage punkt. Derfor vil jeg forberede mig ekstra godt, ved at svarer på en masse repitionsspørgsmål vi har fået af vores lærer. Problemet er bare der et par spørgsmål som jeg ikke kan svarer på. D... -
hjælp med renteformel!
ForumindlægHej jeg har et simpelt spørgsmål til noget jeg bare ikke kan forstå. Håber der er nogle der kan forklare mig det. På 10 år er begyndelsesværdien steget fra 30000.2 til 75029kr Dvs. vi har stykket 75029 (slutværdi) = 30000.2 (1+r)^10 efter renteformlen og vi så løser ligningen og tager 6rod ... -
Vanskelige sætninger!
ForumindlægHej. Er igang med at oversætte en eksamenstekst, og har virkelig brug for hjælp til oversættelse af flg. sætninger: 1) J´en appelle au juge suprême du mal que l´on me fait! 2) Cet habit infâme dont tu t´es de nouveau revêture... 3) On avait accroché à l´estaque un extrait de la sentence. 4) Il ... -
Kopi af eksamensbevis
ForumindlægHej jeg skal søge ind på GSK (gymnasiel suppleringskursus) her senest den 1. august, her kræves det at man vedlægger en kopi af sit eksamensbevis. Jeg har så undersøgt kravene til dette, og såvidt jeg forstår skal der enten stå at kopien er i overensstemmelse med den oprindelige eller have skolen... -
Funktion f(x) stamfunktion
ForumindlægHer er min opgave, jeg har besvær ved. Håber en eller anden kan hjælpe mig med at finde svaret, og mange tak på forhånd <3 En funktion f(x) har stamfunktionen F(x)+k hvor k er en konstant. I denne opgave er f(x)= 2/x^2 + 1.. En af stamfunktionerne for f har en graf, der går gennem punktet ... -
Sæt mest muligt udenfor parentes
ForumindlægJeg har fået en masse opgaver med at sætte mest udenfor parantes, og jeg forstår virkelig ikke hvordan man skal gøre det, skal også skrive mellemregninger. er der nogen der vil forklare mig det? Opgaverne hedder 1. 2a i anden - 4a 2. 4y i anden - 5y 3. -10a + 15b 4. 2ab - 6a i and... -
et stof henfalder
Forumindlæghejjsa alle sammen :=) har brug for jers hjælp til følgende opgave, håber i kan hjælpe mig :) det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 gram af stoffet i 2004. a) Bestem, hvor mange gram der er tilbage efter 2 år.... -
Trigonometriske Funktioner
ForumindlægHej Jeg har problemer med opgave 2), hvor jeg skal finde, hvilken dag solen er højest op over horisonten. Hvordan gør jeg det? Jeg har fået opgave 1) til hhv. 12,89° ved d. 12. februar og 13,43° ved d. 18. maj (Dette har jeg gjort ved at definere funktionen og solve x osv.) Jeg har v... -
hvordan bestemmer målestoksforhold?
ForumindlægJeg sidder med matematik afgangseksamen for 2007 og sidder fast i opg. 1.5 nogen der kan hjælpe? Opgaven siger: Bestem målestoksforholdet på figur 1. det er et billede af en mursten med målene L 5,6 og B 2,6 Tidligere var der mål på en rigtig mursten var L 22,8 B 10,8 H 5,4 ( alt er i cm)... -
geometri
Forumindlægjeg kan ikke rigtig komme videre med hvordan jeg skal finde højden i denne opg En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1, som vist på figuren. a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. Man kan konstatere på figuren at trekanten er ligebenet. Altså... -
matematikopgave
ForumindlægEn linje l har ligningen y = 1/3x + 1 . Linjen m står vinkelret på l og går gennem punktet A(1,8). a) Bestem en ligning for m. b) Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i C(-1,4), og som har l som tangent. Det oplyses, at også m er tangent til cirklen. Røringspunktet betegnes P. c) ... -
PH vs molaritet!
ForumindlægHej Jeg sidder lige og grubler over om ph vil ændre sig, hvis man fortynder den. Jeg går udfra at hvis man fortynder en stærk syre som HCL fra 0.01 M til 0.001 M vil ph stige fra 2 til 3. Fint at man ved det er en stærk syre, men hvad hvis nu man havde eddikesyre (som jo er en svag syre) og fort... -
cirkel
Forumindlæghej nogen der kan jeg hjælpe mig med den sidste halvdel af opg ? Opg lyder: En cirkel er givet ved ligningen x^2+4x+y^2-6y-23=0 Jeg har fået den til at være, at C(5,-3) R=36= 6 -Bestem afstanden fra cirkelens centrum til linjen L med ligningen : 3x-4y-4=0 ?? Cirklen har to tangenter t^1 og t... -
Tilført energi til smeltning af ukendt ismasse
ForumindlægHej folkens! Disse oplysninger kendes: Elkedel indholder 600 g vand + en stor isklump (ukendt masse). Begge har temp. 0 gr. C. Kogekedlen (800 W) er tændt i 40 sekunder, og der røres derefter rundt. Følgende skal besvares ud fra disse oplysninger. 1) hvor meget energi tilføres der herved til v... -
hjælp.
ForumindlægRetningspunktet i enhedscirkel er P61 Tegn en linje fra 0,0 gennnem P61 til skæringen med den lodrette linje x=1 skæringspunktet kaldes S. Bestem y-kordinatet til S Jeg ved at jeg skal gøre sådan her: sin(61)/cos(61)=x/1 og så bare isolere x det er ikke det der er problemet. problemet er at j... -
Tarmkræft
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at skrive sso om tarmkræft og i den forbindelse har jeg nogle spøgsmål som jeg håber en af jer kan svare på. 1. Hvor i kroppen forkommer der kommensalistisk symbiose? 2. Kan man sige at silmhinden af tyktarmen er lavet af epitelceller, altså celler der deler sig mang... -
Matematik reducering :s
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med reducerings opgaver?! Stinker virkelig til det desværre, men vil så gerne lære det .. :/ 1. opgave: 5x(x-y)-3y(y-x) 2. opgave: 3/a-b - 6b/a^2-b^2 OBS; i opgave 2: 3 og 6b skal forstås som tæller, og a-b og a^2-b^2 skal forstås som nævner, håber i forstår, mange tak!...
