Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16681 til 16700 af 17507
-
Vil en venlig person kigge 200 ord efter :-)
ForumindlægHej SP, Jeg sidder med en spanskaflevering, hvor jeg har fået skrevet 200 ord. Ca 75 af dem er om et billede, og de resterende om en kort tekst jeg har læst. Som det er muligt at se, er jeg ikke meget for personlige pronomner, da det er min store faldgruppe. Hvis en venlig sjæl vil kigge tekst... -
EU
ForumindlægHar brug for hjælp til disse opgaver! (: 1. Efter at have set "Case 7: Lobbyisme i EU" (se den nedenfor) skal du skrive, hvilket indtryk du har fået af et medlem af EU-Parlaments mulighed for indflydelse. 2. Lav en kort skriftlig diskussion af hvor muligt det er at EU kan udvikl... -
Har jeg forstået det rigtigt?
ForumindlægHej Alle. Normalt prøver jeg at undgå at spørge om alverdens - vil helst forsøge selv - men nu må jeg ty til lidt hjælp herinde. Jeg sidder med en række beregningsopgaver i kemi og har selvfølgelig selv forsøgt at foretage udregningerne, men jeg ville høre om der evt. var nogen venlige sjæle som ... -
Dilemma
ForumindlægHej alle. Jeg beklager dette lange skriv, men jeg håber du/i vil læse mit opslag og sparre med mig. Jeg har ikke haft mulighed for at finde andre at sparre med, så jeg ville give det et forsøg herinde. Jeg studerer Økonomi (polit.) på KU og er på mit sjette semester. Situationen er den, at jeg ... -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJEG STÅR HELT FAST MED DENNE OPGAVE...KA NOGEN HJÆP MIG!!!!!!!!!!! Indledning Markedet for salg af kød direkte fra et kørende salgssted (kølevogn) har igennem en lang årrække bestået af en enkelt udbyder – Kødkøl A/S - i det følgende benævnt Kødkøl. Nykød I/S – i det følgende benæ... -
nogen der kan hjælpe??
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i næste uge hvor jeg er ved at lave en case hvor jeg dog ikke rigtig kan finde nogen svar på nettet. dette er case: Mike 5 måneder Mike er 5 måneder gammel. han er for kort tiden siden startet i vuggestuen. forældrene hedder Irene og Knud. I vuggestuen kender... -
En population vokser logistisk, Vejen til Matematik A2, Opgave 320, Side 246, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 320. Om en population oplyses, at den vokser logistisk, og at dens størrelse efter meget lang tid nærmer sig 1000 individer. Til tidspunktet t = 8 er populationen y = 600 og væksthastigheden er 30. a) Opskriv en differentialligning, der beskriver væksten. -------------------------------... -
Hjælp til at skrive en Enquiry
ForumindlægJeg har virkelig brug for en hånd, jeg skal til prøve i engelsk på fredag og har til opgave at skrive en forespørgsel. opgaven lyder sådan: At the upcomming grand opening, Bestseller is looking for a British hotel to accomodate its VIP Guests. Therefore you write an enquiry to a hotel... -
Hjælp til at rette enquiry
ForumindlægJeg har virkelig brug for en hånd, jeg skal til prøve i engelsk på fredag og har til opgave at skrive en forespørgsel. opgaven lyder sådan: At the upcomming grand opening, Bestseller is looking for a British hotel to accomodate its VIP Guests. Therefore you write an enquiry to a hotel i... -
Lidt redoxteori
ForumindlægHej allesammen, Jeg er løbet ind i et problem. Under et syntese af Kaliumdikromat, skal jeg oxidere Cr(H2O)2(OH)4- videre til CrO42-, nettoreaktionen ser således ud: 2 Cr(OH)4- (aq) + 3 H2O2 (aq) + 2 OH- (aq) -> 2 CrO42- (aq)+ 8 H2O(l) ____________ Som I nok ved, kan alle redox -systemer skr... -
Hjælp til tysk oversættelse!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med en tysk oversættelse, som egentlig skulle være relativ let, men jeg har et par sætninger som driller - og måske er der en lektieguru, eller en anden, der kunne have interesse i at hjælpe med disse, samt kigge min oversættelse igennem - og fortælle mig om de fejl jeg laver,... -
En tekst fra 1940! - skal analyseres, men..
ForumindlægHej med jer alle!! Idag har vi fået en tekst for som skal analyseres til imorgen. Og det er lidt svært at forstår noget hel fra 1940'rne. Derfor spørge jer jeg om hjælp. Der er også nogen få spørgesmål som jeg ikke er helt med på, håber i vil hjælpe, for det betyder meget for mig:-)Teksten ly... -
rettelse af oversættelse..
ForumindlægHer er nogle sætninger som jeg har forsøgt at oversætte bedst muligt, så hvis jeg kunne få en til at rette fejlene vil det være meget rart:)1) Min far har haft et godt arbejde i mange år, men nu har firmaet indført computere, og han kan ikke lide at gå på arbejde mere. Jeg håber, at han kan få an... -
SSO i fysik
ForumindlægHej Alle. Jeg ved godt at spørgsmålet har været oppe og vende et par gange, but here goes:Jeg skal snart til at vælge, hvad jeg har tænkt mig at skrive om i fysik. Faget er allarede valgt- det bliver fysik, helt klart!Da jeg har taget flycertfikat ved jeg en del om aerodynamik og har en masse god... -
Grammatik-Oversættelse
ForumindlægKære Studi…Jeg håber på at få hjælp til hovedsageligt det grammatiske i denne oversættelse. Det er især sætningen med ”Den unge mand…” og så i næste opgave fra ”fortæller du hende...” Håber på hjælp!Kender De ikke Maleren? Nej, jeg kender ikke maleren. Jeg kender ikke hr. Meyer, men hans kone. Dr... -
Tysk.Please vær sød at rette min oversættelse.
ForumindlægHej.. Er der ikke en der vil rette min oversættelse.Dansk:Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. Hun hørte samtidig, at døren gik i bag hende. Gabi indså, at hun var spærret inde. Det så sort ud. Hun overvejede, hvad hun skulle gøre. Hun frygtede at flippe totalt ud. "Jeg må ta... -
Tysk hilfe
ForumindlægHej.. Er der ikke en der vil rette min oversættelse. Dansk: Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. Hun hørte samtidig, at døren gik i bag hende. Gabi indså, at hun var spærret inde. Det så sort ud. Hun overvejede, hvad hun skulle gøre. Hun frygtede at flippe totalt ud. "Jeg må ... -
Tyskoversættelse
ForumindlægHey..Er der noge, som har tid til at kigge denne oversættelse igennem? Det ville bare rart..På forhånd tak..Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. hun hørte samtidigt, at døren gik i bag hende. Gabi indså, at hun var spærret inde. Det så sort ud. Hun overvejede, hvad hun skulle gøre... -
Engelsk...oversættelse..Please
ForumindlægHey... Er der nogle, der evt ville rette min engelsk oversættelse??? Hvis ja ville det være supert. På forhånd tak...Drenge har altid elsket teknik, piger vil hellere have med mennesker at gøre. Eller er det nu stadig helt rigtigt??? Sociologer har i adskillige år prøvet at finde ud af, om drenge... -
Tyskoversættelse
ForumindlægHåber, at der en, som har tid til at kigge oversættelsen igennem.. det ville være rart.. :)På rørende og humoristisk vis fortæller Wolfgang Becker historien om en hengiven søns forsøg på at flytte bjerge for at fastholde sin mors illusion om kommunismens og Lenins sejr. Men som i alle gode komedi...
