Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16721 til 16740 af 95433
-
Oversættelse - Dansk--->Engelsk
ForumindlægEndnu engang er en engelsk politiker bukket under for formiddagspressens angreb: I går meddelte kulturminister David Mellor uventet, at han havde besluttet at gå af, fordi han ikke ville være en belastning for sit parti og for regeringen. Mindre end 24 timer forinden havde premierminister John Ma... -
Til de kloge hoveder i Mat
ForumindlægHer er en opgave fra uni:Lineær afbildning f: P[1]R --> P[1]R.som opfylder: f(1+4x)=1-2x og f(-2-9x)=2+4xSpørgsmål: Angiv afbildningsmatricen for f mht. til monomiebasis (1,x).Det skulle meget gerne give: mFm= [17 -4 -2 0].MEN Hvordan?? -
Hjælp til bevis - SSO
ForumindlægEr der nogle der (helst hurtigt) kan hjælpe mig med at bevise disse to formler: www.npnielsen.1go.dk -
Funktioner af flere variable bl.a. (max,min).
Forumindlæg1. problem : Jeg vil maximum og minimumsværdier for funktionen f(x,y) = x^2*y på mængden {(x,y) e R^2 | -1 <= x <=1, x<=y<=x+2}. Jeg finder, at x = 0 og y = 0, hvis begge partielt afledte skal være 0 (dvs det stationære punkt er (x,y)=(0,0). Herefter opstiller jeg hessematrixen for ... -
Fejl i kode
ForumindlægNår jeg kompiler mit dokument, siger den at der er fejl i linie 218-220. Men jeg kan ikke lige se fejlen, kan i?? \end{align*}\Først benytter jeg reglerne: $\frac{a^m}{a^n}=a^{m-n}$ $a^m\cdot{}b^m=(a\cdot{}b)^m$ $a^{-m}=\frac{1}{a^m}$ og får da \eqref{eq:2h2}. Så reduceres der i potenserne, og... -
Punktmængder?
ForumindlægHej. Jeg har fået til at opgave, at jeg skal redegøre for linier og cirkler. I denne sammenhæng skal jeg redegøre for disse punktmængders ligninger. Her er det så, jeg er i tvivl. Er der bare tale om fx cirklens ligning og ligningen for en ret linie i planen? Desuden står der, at jeg skal b... -
Ubestemt integrale af brøk
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan man løser et ubestemt integrale af brøk, har en opgave som siger: ∫((1-x^2)^2 / x^4) dx Er det noget med substitution, eller hvordan løses den? I må gerne komme med mellemregninger, da jeg ikke er helt inde i stoffet endnu. tak på forhånd -
linar algebra
Forumindlæg1.If A is an n x n matrix, then the rank of A equals the number of linearly independent row vectors in A. Hvad kan man sige om den første ? 2. Waldo's car can travel 17.6 miles per gallon of gas. His car's tank holds 11 gallons of fuel. How far will one tank of fuel take him? 3. The di... -
Syre- basereaktion
ForumindlægHej. Nogen der måske kan hjælpe mig med at forstå, denne her syre-basereaktion. Billede er vedhæftet. -
matematik, differentialligninger
ForumindlægOprindelig ligning: dC/dt = k1 *(L-C) + k2 * E c(t) = kolesterolniveauet i mg/dl til tiden t k1 er en parameter der måler hvor hurtigt kroppen reagere på afvigelser i kol. niveauet fra det naturlige kol. niveau. k2 er en parameter der måler hastigheden, hvormed kroppen producere kol. fra mad som ... -
Atombomben, manhattanprojektet
ForumindlægHej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak! -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik! -
Determinisme
ForumindlægDet kan vel fastslås at determinismen er en forudsætning for at fysikken har love(?) Så afslår man idéen om at verden er deterministisk, må det vel også gælde, at man afslår vores forståelse af fysikkens love? -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
Opgave
ForumindlægHej kan nogle af jer hjælpe mig med en fysik opgave? Et skib har en samlet masse på 30.000 ton. Hvor stor et rumfang ferskvand med densitet 1000 kg/m^3 fortrænger skibet? Hvor stort et rumfang saltvand med densitet 1032 kg/m^3 fortrænger skibet? -
Uelastisk stød - Newtons 2. lov
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave i fysik. Er det muligt at få noget hjælp med disse to opgaver. Tak på forhånd! Du skyder en riffelkugle med massen m = 5 g vandret ind i en hængende klods med massen M = 2 kg. Du betragter svingbevægelsen og observerer at klodsen med kug... -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
FysikForsøg :|
ForumindlægHejsa allesammen...Jeg går i 9'ende og jeg skal snart til fysik eksamen, og mit problem er at jeg ikke er helt så go' til det med forsøg..Eller retter sagt...jeg aner ikke hvilke forsøg jeg kan lave?????Hvis der er nogle af jer som kender nogle gode forsøg i fysik/Kemi som er nemme så ple... -
Gennemsnit!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige, som går i 3 g, og har brug for lidt hjælp. Som i kan se fra overskriften, så handler det om mit gennemsnit. Jeg har et dårligt gennemsnit i forhold til det uddannelse jeg gerne vil ind på. Jeg vil nemlig gerne læse til medicin, hvis gennemsnit ligger på 10,8 (kbh)... -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om?
