Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16721 til 16740 af 23766
-
Klima-ligning
ForumindlægHej, er der nogen der har en matematisk ligning, som viser en matematisk synsvinkel af klimaforandringerne. f.eks. hvis temperaturen stiger x hvor meget stiger havet så????? HJÆLP -
diskret matematik
ForumindlægI gamle dage fik vi tit opgaver som lød således. en lille historie: Da Xhalid døde efterlod han sig meget. Han hvade 4 sønner og 3 døtre. I sit testamente skrev han at alt hans arv skal deles ret og retfærdigt blandt hans børn. Hans arv var; 479 får, 241 geder, 197 guldmønter og 83 kameler. Da br... -
Hjælp til emner til engelsk speech!
ForumindlægHej Allesammen! :) Vi har for 4 gang fået vores årlige engelsk 3-5 minutters speech for og jeg kan simpelthen ikke hoste flere emener op, enten er de blevet talt om ellers så er de ikke fangende nok .. Emnet SKAL være relateret til et af de engelsktalende lande, England, Australien, USA, In... -
3.g Fjollebillede
ForumindlægVed godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt... -
BMI
ForumindlægNogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3001 B: Body-Mass-Index, BMI, er et mål for sammenhængen mellem en persons vægt og højde. For voksne over 20 år falder BMI i en af følgende 4 kategorier: "BMI"------------------"Vægt Status" Under 18,5-----------Undervægt 18,5-2... -
Tysk stil
ForumindlægJeg skal skrive en tysk stil om mig selv. emnet er præsentation. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte den. -
Bevis for henfaldslov
ForumindlægEr er nogen der kan forklare mig beviset for henfaldsloven? Trin for trin, for jeg er helt lost. -
Beregn stofmængde á forbrugt permanganat :/
ForumindlægNogen der ved hvilken formel jeg skal bruge til det? Og hvad jeg skal bruge i tal for at få resultatet (altså hvad bogstaverne står for)? Ville hjælpe meget, ved ikke hvilken. Tak på forhånd :) -
KU eller AU?
ForumindlægHej med jer, Jeg skrev lige med en som også har hørt at det bedste sted at studere matematik er Århus Universitet. Hvad siger i herinde, hvor mener i det er bedst? Og i så fald at AU er det bedste hvorfor? Det var bare en lille opfodring til lidt debat om universiteternes standard. Mange hilsn... -
Motorberegning
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse nedenstående opgave. Jeg er helt blank. På for hånd tak Motorberegning Med en dieselmotor blev foretaget en bremseprøve med en vandbremse Der foreligger følgende notater for en prøve med varighed 30 min Bremsearmslængde. 2 m Omdrejningshastigh... -
Elastikspring
ForumindlægHej. Har nu siddet med denne opgave i et stykke tid, og kan ikke rigtig finde ud af hvordan opgave b skal løses (opgaven er vedhæftet). Jeg har allerede fundet farten efter de 18m med frit fald, som jeg fik til 18,8 m/s. -
stofmængdeforhold
ForumindlægForholdet mellem 14-C og alt naturligt forekommende kulstof er 1.2 • 10-12, og 14C har en halveringstid på 5730 år. b) Beregn aktiviteten fra 14C i personens krop, når jeg fra tidligere opgave beregnede der var 1436 mol kulstof i personen. ?? -
Matematik & dansk
ForumindlægJeg har valgt matematik og dansk i mit studieretningsprojekt. Det er en svær sammensætning, men for at gøre det bredere vælger jeg at tage dansk som 2. hovedfag - dvs. materiale uden for pensum kan inkluderet. Jeg mangler lidt inspiration til emner man kan arbejde med. Jeg kender til: 1. Fagko... -
Lave forskrift for en bane
ForumindlægHej er i gang med et projekt hvor jeg selv skal foreslå en regneforskrift for en skibane. Vil gerne lave en bane bestående af en 3. gradsfunktion. Den skal ligge i 1. kvadrant og skal skære y.aksen i (0,20) og x-aksen i (0,60) , hældningen skal være negativ altså f(x)= -x^3 Men der indgår jo også... -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
Hjælp til forståelse af Gravitationskonstanten.
ForumindlægG = (6.6742 ± 0.0010) · 10−11 N m² kg-2 nu sidder jeg midt i et projekt, hvor jeg skal udregne tyngdekraften mellem 2 astronomiske objekter, jorden og mars. når jeg så følger newtons gravitations ligning, støder jeg på G værende gravitations konstanten. og siden jeg ha... -
Big Bang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Big Bang, og der er jeg stødt på nogle problemer. Hvad er planck-tiden? Jeg har læst meget om det, men jeg er en smule forvirret fordi mine kilder ikke er helt enige. Ved man hvad der forårsagede inflationen? Igen er mine kilder en smule uenige. Da opgaven... -
HJÆLP!! bølger, lys og frekvenser
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde frekvensen af lys. Jeg ved at formlen er f = c/lambda. Jeg ved både hvad lamda og c er, men da c står i m/s og lambda står i m, ved jeg ikke hvordan jeg skal regne mit resultat (når jeg har divideret det med hinanden) om til hertz (fordi frekvens e... -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv?
