Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16761 til 16780 af 21415
-
Israel Palæstina SRP
ForumindlægHej venner. Jeg i gang med, at skrive SRP om Israel og Palæstina konflikten.. jeg er i gang med, den redgørende del hvor jeg har skrevet om palæstinas deling og israels oprettelse uafhængighedskrigen ti-dags krigen udrensning af palæstinenserne i alt er jeg oppe på 4 sider i den re... -
Hvad betyder "kritisk vurdering"?
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmpl hvor jeg skal lave en kritisk vurdering af teorier om individet i det senmorderne samfund... Hvad betyder kritisk vurdering? mvh -
Parallaksemetoden
ForumindlægHej...håber nogen kan hjælpe mig. I et forsøg med to pærer, målte vi den fysiske afstand til den nærmeste, som var 6, 94 m og efter at regnet graderne ud vha formlen φ=½|Unær-Ufix)-(Vnær-Vfix)| fik jeg -0,4 Den sætter jeg så ind i formlen d=149,6*109 m / sin (φ/3600)º og får... -
SSO- Armenierne
ForumindlægHej har brug for hjælp til et spørgsmål som lyder, hvorfor skete det armenske folkedrab? Det haster håber i kan hjælpe. -
Analyse af Kan du høre hende synge - Nik og Jay
ForumindlægHej, jeg har til min mundtlige eksamen i dansk trukket musikvideo, og skal derfor lave en analyse af musikvideoen Kan du høre hende synge af Nik og Jay. Har nogen lavet en analysen af den? Jeg er gået i stå, og har ikke lang tid inden eksamen. -
Novelleemne
ForumindlægHej! Jeg står og skal skrive en novelle, men mangler ideer til emner! Vil helst skrive teenageproblemer, da jeg selv kan relatere til noget af det! Har været ude i noget tasketyv, men fandt ikke rigtig inspiration i det! Håber i er klar på at hjælpe! Hilsen Katrine -
logaritme regneregl
ForumindlægHej jeg sidder netop her i raketligningen. V = -u * ln(m1/m0) og jeg ved man via logaritmeregneregler kan få: V = u * ln(m0/m1) Nogen der kan forklare hvordan det sker:)? -
Støtteparti og opposition
ForumindlægHeej. Jeg skal til terminsprøve i samfundsfag (case), hvor jeg har fået et spørgsmål på, hvem der er støtteparti og opposition til regeringen. Jeg kan ikke finde svar på det nogen steder, og har ingen idé.. Nogen der ved det? -
Social klassifikation
ForumindlægEr det ikke bare, når man inddeler folk i socialklasser? Tak på forhånd og godt nytår -
Psykologi på kvote. 2
ForumindlægHej. Jeg går til sommer ud af gymnasiet med et helt forfærdeligt snit. Min gymnasietid har været præget af en masse pjæk, byture, skoletræthed og en bunke personlige sager med b.la. en skilsmisse der tvang mig til at flytte selv. På trods af mit snit er jeg dog ikke helt tabt bag en vogn. I de fa... -
Spændingsfald
Forumindlæg"Bestem spændingsfaldet over hver af de enkelte modstande og strømstyrken igennem hver af dem." kan nogen hjælpe med den her opgave? gerne god forklaring tak på forhånd :-) -
Matematik aflevering
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående den opgave jeg har vedhæftet. Det er opgave 1 b hvor der står: Hvor mange timer går der, før vandets temperatur kommer under 35°C? Hvad fortæller tallet 20 i formlen? Det er omkring tallet 20? Jeg aner ikke hvad det skal fortælle! -
parvist indbyrdes primiske
Forumindlæger der nogen som ved hvordan man finder ud af om tallene er parvist indbyrdes primiske ?? tak for hjælpen :) -
Er det fornuftigt at droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står i den lidt ulykkelige situation, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Jeg er 18 år, er halvejs igennem 2. g på HTX og har et gennemsnit på 9,5. Problemet er bare, at jeg er dødtræt af gymnasiet. Jeg ved allerede nu hvad jeg vil arbejde med. Jeg har en drøm om... -
Kredsløbsprocesser arbejde, temperatur, ...?
ForumindlægHej Alle, Nogen som kan fortælle, når man har en kredsløbsprocess, hvordan man kan afgøre: - Omgivelsernes arbejde på gassen er positivt, negativt og nul Gassens arbejde på omgivelserne er positivt, negativt eller nul Om gassen tilføres/afgiver/ingen ændring varme Gassens temperatur stiger/fald... -
Novelle og essay?
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad forskellen på en novelle og et essay er?.. please.. ville være en stor hjælp:-) -
Nedarving
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er i gang med et project om genetik og bioteknologi. Et af spørgsmålene er hvad nedarving er. Kan ikke selv forstå det, der står på internettet, så jeg håber, at i vil give mig et svar på det :) På forhånd tak -
søger essay om min identitet
Forumindlægskal skrive et essay om min identitet det haster -
Bøger til sygeplejerskeuddannelse sælges.
ForumindlægHej allesammen, Jeg sælger bøger til sygeplejerske uddannelsen. Så hvis du står og mangler en bog eller to, så skriv her måske det er en jeg har :) -
Logistisk vækst
ForumindlægKn = K * (1 + r)n Jeg skal finde ud af hvor mange år der går før alle danskere er på lykkepiller. Vi er ca. 5.493.621 inbyggere og ca. 477.945 af os var på lykkepiller i 2012. Det siger med 0,041525511 (procent i decimal) Hvordan finder jeg ud af, hvad n er? Håber virkelig på svar :(
