Søgning på: fysik a stx. Resultater: 16761 til 16780 af 154719
-
Mat opgave hjælp Tak
Forumindlæga^1/3*a^4/3 / a^3/6*a^5/6 håber en kan hjælpe På forhånd tak -
Halveringstid for Cs-137
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive SRP i fysik og dansk, jeg skriver om hvad de folkesundhedsmæssige konsekvenser af Tjernobyl-ulykken er, og hvordan de kan formidles, så en typisk læser af Weekendavisens videnskabssektion ‘Ideer’ forstår, hvad det drejer sig om? I... -
Potens vækst
ForumindlægHej, jeg er igang med læse mdt. mat og og en af sprøgsmålene lyder på at man skal forklare om potens vækst, hvilket jeg er helt lost på. Altså heg forstår simpelhen ikke hvad man skal sige om potensvækst? -
Er gymnasium svært?
ForumindlægHej Jeg er en pige der går i 8. klasse på en friskole. Jeg går allerede og overvejer hvad jeg vil efter efterskole, og det jeg har i tankerne er det almen gymnasium (stx) og HF. Jeg har fået indtryk af at man i gymnasium virkelig skal arbejde hårdt, og at der er sygt mange lektier osv. Men hvor... -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
5011
Forumindlægjeg vil lige høre om der er nogle af jer herinde der har lavet opg. 5,011 i eksamensopgavebogen fra 2000 med trekanten RPQ?I tilfældet - hvordan?? -
fælles brøkstreg
Forumindlæga/(a + b) - (a + b)/(a - b) hvordan sætter jeg det her på fælles brøkstreg? nogen der kan forklare det ? har aldrig kunne fattet det -
Dårlige karakterer (???)
ForumindlægHej til jer her på SP jeg aflsuttede 1g idag, og vi fik selvfølgelig vores årskarakter på de aflsuttende fag samt viden i hvad vi skulle op i. jeg skal ikke op til nogen eksamen i år. Problemet ligger i at jeg har i begge mine aflsuttende fag - samfundsfag og drama - fået karakteren 4. Jeg gide... -
Tankeeksperiment: Beregne hvordan mønten lander?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle poste det her, så jeg skriver det bare i fysikkategorien.Hvis vi har en helt normal mønt, en robotarm og en hulens masse variabler, som alle er taget højde for, vil det i så fald være muligt at beregne, hvordan mønten lander (altså plat eller krone).Hvis vi ke... -
Det er et dejligt vejr i dag ik?
ForumindlægHvis du er klog, så må du gerne hjælpe mig, jeg er dårlig til fysik, Hvad er forskellen på en syre og en base, eller omvendt hvad er en syre og hvad er en base? Jeg er rimlig dårlig til fysik, håber der er nogen der vil lærer mig noget, hvad kan man fortælle om en elektrolyse, hvis man skal lave ... -
resistens
ForumindlægHej folkens jeg bor i silkeborg og går på gymnasiet til dagligt. Jeg har fysik A og vil er stødt ind på to spørgsmål som jeg er gået i stå med håber nogle kan hjælpe de lyder således Nærlyset på en almindelig personbil leveres ofte af en såkaldt H4-pære med to glødetråde, én til nærlys og é... -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
lysstyrke .. hjælp
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nigle uger beregner forskerne supernovaen... -
En pige der har brug for hjælp :(
Forumindlæghej jeg hedder maria vi fik opgaver til fysik imorgen har heldigt løst 4 men mangler dem kan i hjælpe det haster totalt græder snart a: Hvor lang tid går der før du har mindre end 10 gr. af Sr-90 tilbage? Sr-90 afgiver beta-partikler. b: Hvad omdannes Sr-90 kernerne til under afgivelsen af d... -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
Spring fra folkeskolen til gym
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan give mig svar på, hvordan springer fra niende klasse til gymnasiet er ( karaktermæssigt. ). Altså hvis man har et godt karaktergennemsnit i folkeskolen, vil det så falde eller stige på gymnasiet osv. -
Hjælp til matematik B: Bestem og forklar en logaritme regneregel!
ForumindlægHej alle, Jeg har fået eksamensspørgsmålet i matematik der hedder: ________________ Løs ligningen 3,38 = 2*1,3^x og forklar den regneregel for logaritmer du bruger. ________________ Det er det med fed som er lige lidt for svært at hitte ud af :P Tak på forhånd. -
Voyage 200 købes
ForumindlægHej, Jeg vil gerne købe en Texas lommeregner voyage 200. Er der nogen her, der vil sælge sådan en til mig? Mange hilsner Monika monika@sondergaard.co.uk -
forkert differentialligning?
ForumindlægJeg får at vide at r er en funktion af t, så har jeg en differentialligning der lyder: dr/dt= -0,025 r r(0)=0,017 jeg skal bestemme r som funktion af t. hvis jeg sætter r = 0 i differentialligningen så får jeg ikke 0,017... er det mig der har misforstået noget? hvordan løser jeg den opgave? -
Ligning for lineære (Lige) linjer?
ForumindlægHejsa! :D Jeg kan godt finde ud af at lave en linje i et kordinatsystem hvis jeg fx. får formlen y= 2x-4... Eller hvis jeg skal lave en sådan formel af en skrå linje.. MEN! Nu har jeg 3 lineære (Lige) linjer som jeg skal lave en formel af... Og jeg kan bare ikke huske hvordan man nu gør... Den e...
