Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16761 til 16780 af 16945
-
Metoder!
ForumindlægHej, jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her, der er en masse der efterspørger metoder osv. her er et par stykker jeg har fundet. Blooms taksonomi * Viden: Hvordan vil du beskrive? Hvad er? Hvem er? Hvad skete der? * Forståelse: Hvad er hovedtanken i? Hvad er det bedste svar? Hvo... -
Salg af sygeplejebøger
ForumindlægJeg bor i Aarhus men mine forældre bor i Aalborg, så hvis nogle af bøgerne har interesse, så er det muligt at få fat i dem i begge byer :) ved køb af flere bøger er jeg til at ha... -
En der kan se dette igennem: emne omsorgssvigt
ForumindlægPunkter til muntlig eksamen: Hvad er godt omsorg hvad er omsorgssvigt Aktiv/passiv fysisk omsorgssvigt - aktiv/passiv psysisk omsorgssvigt Freud/Stern's teorier Hvilke konsekvenser kan omsorgssvigt medføre Hvad kan man gøre. God omsorg: Når der holdes opsyn, de basale behov er dækket Så som m... -
rettelse af stil, HURTIGT!
Forumindlægjeg er igang med en stil, en analyse af reklamefilm. jeg er ikke færdig, men jeg ved ikke helt, om rækkefølgen er okay og sådan. vil meget gerne have kritik og nogle fif til, hvad jeg evt. ellers mangler at skrive. ved godt selv nogle af tingene. på forhånd tak :) REKLAMEFILM FRA JBS Men don&... -
Rettelse af tysk stil!
ForumindlægHej, Ville være taknemmlig hvis nogle kunne rette disse tekster. Har selv prøvet at oversætte det så godt jeg kunne, men der er sikkert nogle fejl. Tak. I filmen dannes der et indtryk af et meget ustabilt samfund. Dette kan ses i Berlins lufthavn (Scene 4,5,6,7). Rita Vogt prøver ved hjælp af fal... -
Essay
ForumindlægHvas synes i om dette essay? Ema Hasani 9.B Det der adskiller de 7,6 mia. mennesker i verden er deres fingeraftryk, og synet på glæden. Glæden har ingen konkret definition. For nogle er glæden, at vågne op søndag morgen, til synet af lune boller og varm kakao. For andre, er det fundet af en... -
ret min oversættelse??
ForumindlægJeg har haft en tekst jeg skulle oversætte fra dansk til fransk og jeg har brug for at nogle som kan fransk lige kigger den igennem og fortæller mig hvis jeg evt har lavet fejl :) på dansk: Marie-Alice Séférian er født i Normandiet i 1929. Hendes mor er franskmand og hendes far er emigrant. Han f... -
Ret min oversættelse :/ ?
ForumindlægJeg har haft en tekst jeg skulle oversætte fra dansk til fransk og jeg har brug for at nogle som kan fransk lige kigger den igennem og fortæller mig hvis jeg evt har lavet fejl :) på dansk: Marie-Alice Séférian er født i Normandiet i 1929. Hendes mor er franskmand og hendes far er emigrant. Han f... -
hurtigt spansk rettelse:)
ForumindlægVi har læst 2 tekster om bander: teksten om A, som er et interview lavet af B, og en tekst, som ”La lucha de bandas” . Vi har også set en film: ”The world’s most dangerous gang”. I teksten siger A, at banderne <i style="mso-bidi-font-style: normal">v... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet en oversættelse fra dansk til spansk, og håbede at der var nogen, der havde lyst til at kigge på den. :) Dansk: En familie kan være mange ting, og efter min mening behøver den ikke udelukkende at bestå af blods- eller ægteskabsrelaterede slægtninge. Den behøver desuden h... -
Hjælp med at rette !?!?
ForumindlægKan I hjælpe med at rette denne tekst, sproglige fejl osv? Violence in the text Only the rivers run free is quite violent and exaggerated. The kids see and experience is really bad for the mental and physical. For example, the text on the 15 brittere knocking at the door, pushes the baby away a... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har lyst til at kigge på denne oversættelse? :) Dansk: Billedet ved navn ’’Sin título’’ handler selvfølgelig om moral. På billedet ses en mand, der kigger ud i intetheden. På hans ene skulder står en engel og hvisker ind i hans øre, mens der... -
skriflig fremstilling
ForumindlægNogen der kunne have mod på, at skimlæse min korte tekst om Henrik Pontoppidan, og evt. fejl i komma o.a. På forhånd tak. Teksten er her : Teksten er her : Henrik Pontoppidan er født d. 24. juli 1857 i Fredericia, men voksede op i Randers, hvor han i 1863 flyttede til, da hans fader fik embed... -
Essay - noget at kæmpe for.
ForumindlægGod aften : Jeg har netop i dag afleveret et essay i dansk omhandlende “noget at kæmpe for”. Jeg ville høre herind, om nogen havde mod på at læse det igennem, og komme med et bud på, hvilken karakter den vil lande på? På forhånd mange tak. :) go’ weekend. Teksten er så ledes: ... -
Oversættelse
ForumindlægHej Er der fejl i min oversættelse fra DANSK TIL ENGELSK? På besøg i det gamle land Her følger fjerde brev fra vor udsendte medarbejder i Skotland. Han deltager i en tur, der er arrangeret af Det nationale skotske turistbureau for skotsk-amerikanere. I dag kører vi gennem det skotske højland,... -
Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp
ForumindlægFællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
For lavt snit - Tage 3.g om?
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der enten selv har eller kender nogen, som har taget 3.g om på gymnasiet med henblik på at forsøge at forbedre sit snit og komme ind på drømmeuddannelsen? Jeg står selv i den situation, at jeg kommer sandsynligvis ud med et snit mellem 10,2-10,4 med A-bonus og hur... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
er der nogen der kan kigge denne opgave igennem for fejl
ForumindlægBefolkningstilvækst i fattige lande1). Liste over årsag til de mange børnefødsler:1. Fattigdom og dårlige uddannelsesvilkår.2. En uforsikret alderdom3. Et land hvor et køn er mere eftertragtet end det andet køn (f.eks. Indien hvor de føder børn indtil de får en dreng)4. Traditioner5. Stor børn...
