Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 16781 til 16800 af 109300
-
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
Bevis - regneregel
ForumindlægI beviset for den logistiske vækst, så får man at (b/a * 1) / (b/a)*(a/b +c*e^-bt)) <----> b/a / 1+c*e^-bt (Har også vedhæftet regnestykket som en word fil). Kan ikke helt se hvordan 1 bliver flyttet ned i nævner, og hvor a/b bare sådan forsvinde? -
Haster, vektorregning
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a(-1,2) og b= 2a-a(hat) a)Beregn vinklen vinklen mellem a og b b)Beregn koordinatsættet til projktionen af b og a c)Beregn arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. Håber at der er nogen, der kan hjælpe med disse opgaver og på ... -
Tysk eller fransk?
ForumindlægJeg er i tvivl, om jeg skal vælge fortsættertysk på B- eller evt. A-niveau eller begynderfransk.Hvis jeg vælger fransk, vil det indebære tre fag på A-niveau, nemlig samfundsfag, engelsk og så fransk.Jeg kan på den ene side godt lide tysk og er god til det, men jeg ville på den anden side også meg... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej! Har to opgaver jeg har lidt problemer med. Håber nogen gider hjælpe. På forhånd tak!!I den første får man i et sandsynlighedsfelt (U,P) givet to uafhængige hændelser, A og B. Der gælder, at P(A)=1,6*P(B) og at P(A U B)= 0,9. Her skal jeg da bestemme P(B).Jeg kom frem til, at:P(A U B) = P(A)+... -
Hjælp til opgave i eksamensaflevering - Tangentens ligning + monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en aflevering i matematik på B-niveau og en af opgaverne driller mig. Det er i opgavesættet "Matematik B December 2011" på STX. Det drejer sig om opgave 11, der lyder således: "En funktion f er givet ved f(x) = 5 * 2^x - x a) Bestem en ligning for... -
SAT, ACT eller TOEFL niveau!!
Forumindlæghej er der nogen der kender et engelsk kursus som kan løfte en op et niveau, så man kan bestå SAT, ACT og TOEFL test, med en rimlig høj score??? eller kender nogen gode engelsk kursuser, der kan hjælpe en med at blive bedre og lære mere end det man gør i skolen? -
Dumpe
ForumindlægHej, jeg r dumpet i engelsk med 00. Jeg har både været oppe skriftlig og mundtlig, jeg har ik fået svar fra de skriftlige endnu... Men jeg har haft engelsk på A og min uddannelse kræver at jeg har bestået faget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke gøre det bedre, da det jo i forvejen er et A-fag.... -
Eksamen 2.g?
ForumindlægHej alle :-) Jeg har hørt at man skal have haft mindst 2 eksamener inden man går ud af 2.g. Passer dette? Det er sådan at jeg kun afslutter engelsk iår, og har ikke været oppe i nogen eksamner 1.g - vil det så sige at jeg skal op til engelsk skriftlig og mundtlig eksamen iår? På forhånd t... -
Markedsførings uddannelser der IKKE kræver mat.b?
ForumindlægHej, Jeg står i lidt af et dilemma her. Jeg har altid været interesseret i handel, især markedsføring, og derfor har jeg i lang tid synes CBS var det oplagte valg for mig. Jeg står dog nu og mangler matematik på b niveau for at kunne læse langt størstedelen af fagene (inklusiv de fag der ligner... -
gang parentes ud?
Forumindlæggang følgende parentes ud: (a+b)(p+q) = a*p+a*q+b*p+b*q = ap+aq+bp+bq ? -
spørgsmål om matematikregel
Forumindlægnår vi har 2 paranteser ganger v ialle værdierne med hinanden....men 2 kvadratsætning der sætter vi dem i anden fx (a*b)(a*b) = a^2+ b^2...hvordan er de 2 regler forskelligt fra hinanden, elelr hvordan kan man se hvornår den ene regel fremfor den anden bruges ? -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
Vektorer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgavenI et koordinatsystem er givet ved vektoren vektor a = (2, -3. Om vektor b oplyses, at Vektor a * vektor b = 4 ogvektor a * tværvektoren af vektor b = -19- Bestem koordinatsættet for vektor b? på forhånd mange tak :D -
Skalarprodukt?
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder, at |a| = 2 , |b|=3 og vinkel(a,b) = 60graderBeregn skalarproduktet a * b.Er der nogle kloge hoveder der kan give mig ideer til løsning af opgaven. Har udmiddelbart ikke nogle ideer.På forhånd tak! -
matematik
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe følgende opgave an.I et koordinatsystem er givet vektoren a=(2/-3). om en vektor b oplyses, at a*b=4 og a*b (tværvektoren)=-19bestem koordinatsættet for b. -
ligning og rødder
ForumindlægHej, håber virkelig at nogen kan hjælpe mig udtryk følgende med (a+b) og (a*b) (1/a)+(1/b) Kan nogle forklare mig hvordan man gør, jeg ved svaret er (b+a)/(a*b), men kan ikke lige se sammenhængen på forhånd tak -
reducering
Forumindlæg(a+b)2-b*(2a+b) hvordan løses denne? -
Skriftligeksamen i kemi
ForumindlægJeg skal til skriftligeksamen i kemi om en uges tid og jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede mig til det. Jeg er ret dårlig til dette fag så jeg har brug for en grundig gennemgang af eksamenspensum, men hvordan gør man? Hvad gør i, jer der også skal til eksamen? -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og...
