Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16781 til 16800 af 19042
-
Gallafest
ForumindlægHmm.. Mit gymnasium holder den berygtede gallafest på fredag, den forhåbentlige solbeskinnede 26. marts. Her vil jeg så gerne, fra nogle erfarne gallagængere, høre hva i gjorde til jeres afterparty? Havde i skiftetøj med..? Eller rendte i rundt i jeres højhælede sko HELE aftenen, og pæne tøj?Jeg ... -
kan jeg få lidt hjælp?
ForumindlægHar fået hjemmeopgaver for - drejer sig om vejrballoner, densitet og idealgasligningen.Nogen der har lyst til at kigge mine opgaver igennem og sige om jeg har gjort det rigtigt nok?Takker -
Logistisk vækst
ForumindlægHvis jeg i en opgave om logistisk vækst skal opstille et udtryk for y(t) hvilken "form" skal udtrykket så stå på? y'(t) = k*y(t)*(1-(y(t)/L) eller y(t) = L*y0 / y0+(L-y0) * e-kt Jeg har på fornemmelsen at det er den sidste dvs. y(t). Men mit største problem er at finde ud af ... -
hej jeg den her spørgsmål som jeg bare ikke kan få svaret på og det ville være supper hjælpsomt hvis i kunne hjælpe.
ForumindlægOfte vil det opfattes sådan, at hvis du forbedrer et samfundsøkonomisk mål, vil du kunne skade et elle flere af de andre. Hvis danmark vælger at satse meget massivt på forbedring af miljøet, hvilke konsikvenser kan det så have for de andre mål? -
Afbrænding
ForumindlægJeg får at vide: 12 g carbon reagere med 32 g oxygen og danne et antal gram CO2. og jeg skal finde frem til Hvor mange g CO2 vil der dannes ved denne afbrænding? Jeg kender C's brændværdi, men skal man bruge den? Nogen kvikke derude der kan hjælpe mig Tak på forhånd :) -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku' jo' være super lækkert.Mette -
Daniell-elementet
Forumindlæghej... i morgen skal jeg aflevere min fysik rapport nr 8.... den handler om daniell-elementet... jeg skal skrive et teori afsnit.. men jeg aner ikke hvad teorien er... jeg har kigget på den der er lagt ind her på siden men det gav ikke meget hjælp... plaese.... some one... -
hej nogen der vil rette lidt engelsk og har forslag til et karakter?
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette den her korte engelsk stil??og bagefter sige om den er god eller dårlig og hvad den fortjener.(karakter).den skal rettes i nutid, tak på forhånd.Summary about “De udfordrer døden for at blive fanget af livet”.The article is written by Merete Carlsen in October 1998... -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
Les roseaux sauvages - de vilde siv
ForumindlægTror officielt at jeg er blevet sindssyg!!!Nu har jeg i de sidste tre timer desperat forsøgt at lave et resume af "les roseaux sauvages" (de vilde siv), men det går ikke så godt...:(Jeg synes nemlig ikke rigtig der sker noget i den bog... Jo, fire unge og meget forskellige franskmænd de... -
opg. 6 i kemi2000 A2
ForumindlægHej...Jeg sidder lige og er ved at regne opgave 6 i kemi 2000 A niveau 2 og har lidt problemer. Ville høre om der var nogle der havde lavet den? -Så kunne jeg fortælle hvor det går galt... Har regnet de a, b, c rigtigt med det går galt i stykke d...Håber nogle vil hjælpe. -
Trekant beregning på trykluftcylinder
ForumindlægJeg er i tvivle om hvordan jeg skal løse opgaven, som jeg har vedlagt... Jeg har set et andet løsningsforslag her på siden, men det var ekstremt forvirende... Så håber at nogle kan hjælpe med svaret på en lidt mere pædagoisk måde :) -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
redoxreaktioner
Forumindlæghej jeg har lige brug for lidt hjælp til redoxligningen og spørgsmålet er: -opstil rexoligningen for oxidation af Fe2+ til Fe3+med KmNO4 som oxidationsmiddel - beregn stofmængden af Fe2+i jeres analyt. -beregn derfra masse af Fe i ståluld. jeg har prøvet og hermed vedhæftet det. -
Matematik> Mol - molarmasse..
ForumindlægHej folkens!Jeg har problemer med denne opgave - håber i kan give et hint.Oplysninger:C6H12O6 + 6 O2 -> 6 CO2 + 6 H2O1 mol fylder 24 liter.opgave:Vis at hun maksimalt kkan optage 7,0 mol O2 pr.time, og bestem hvor mange mol druesukker hun maksimalt kan forbrænde pr. time.-----Det jeg har tænkt... -
GODT OG BLANDET mat
Forumindlæghey folkens, det ville være skønt hvis en venlig sjæl derude gad at kigge lidt på opgaver som jeg har små problemer med...takker på forhånd.1)I et koordinatsystem er A(0,0) og B(6,4)bestem en ligning for midtnormalen m til linjestykket AB.m skærer koordinatsystemets 1.akse i punktet C beregn afst... -
Hjælp, det haster :D
ForumindlægHej, - Jeg har fået en opgave som lyder: Beregn længden af pendulet og bestem svingingstiden for et pendul med længde på 1 meter. - y=0,25x^2 og et pendul har en svingningstid på halvt sekund -
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
Ubrugte Multimediedesign bøger sælges!
ForumindlægHej folkens. Da jeg dropper ud 1 sem. af multimediedesigner uddannelsen sælger jeg mine bøger som IKKE er blevet brugt. Det er bogpakken med bøgerne: - Exploring Multimedia for Designers - Digital media management - 24 Questions for planned Communication - Usability - testmetoder ti... -
galakse afstand til jorden
ForumindlægHej, Jeg vil gerne finde afstanden af den observede galakse til jorden. Men jeg kender kun hubbles konstantten. Jeg ved at formlen er: v=z·c=H·r , hvor H=71 (km/s)/Mpc). Hvordan finder man afstanden?
