Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16801 til 16820 af 21415
-
FN og NATO opbygning
ForumindlægHvordan er FN og NATO opbygget? -
To biler - ét vejkryds. Hvem har førsteret?
ForumindlægForestil jer et vejkryds, hvor der på den ene side er angivet hajtænder og på den modsatte side er brosten. Bil A holder ved brostenene og skal køre ligeud i krydset. Bil B holder ved hajtænderne og skal svinge til venstre. Hvem kører først? - Afhænger det af, hvem der skal køre hvorhen (ligeu... -
resistans
ForumindlægHej. hvad er resistans og hvorfor afhænger den af temperatur. hvilket sammenhæng er der mellem de to -
Hvad gør lyrik ved os?
ForumindlægHvad gør lyrik ved os...? hjæææælp -
Plzzzz hjælp mig nogle der vil rette mit disposition? Eksame imorgen:(
Forumindlæg#0 hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. jeg skal til eksamen imorgen:/ håber jeg får hjælP!:) handlingsforløb: det springer i tid der er også flashback. billedplan og realplan: forfatteren har valgt hønsegården for sammenligne... -
hjernens belønningsystem
ForumindlægJeg har undret mig over noget: hvordan kan det være, at det altid er søde ting, man har lyst til frem for fx en gulerød? Altså hvorfor er det lige fedt og sukker, som hjernens belønningssystem bliver afhængig af fremfor sunde ting??? -
Hitlers politik
ForumindlægHej jeg har en opgave om hitler og hvilken politik han førte. Var det venstre eller højre orienteret? Og gerne en begrundelse. Håber på at nogen kan hjælpe. -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Mac eller PC?
ForumindlægHej alle! Jeg er lige blevet 14 år, og skal starte i 8. klasse efter sommerferien. På min skole skal man have sin egen computer med i skole fra 8. klasse og indtil man går ud, og det var nok alligevel på tide at få mig en computer. Jeg har endnu ikke fået købt en, og er stadig i tvivl om hvilken ... -
Videregående uddannelse eller forsvaret
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne gøre karriere inde ved forsvaret. Men jeg har søgt om at komme ind på skibsofficer uddannelsen, fordi jeg elsker at sejle, og med den uddannelse kan jeg gå direkte til officersuddannelsen i forsvaret. Meen mit problem er at jeg nok mere har lyst til at gå hele vejen i fo... -
Brev fra AU ang. holdstart
ForumindlægHar i fået en brev ang. yderligere informationer om holdstart osv.? Jeg blev optaget på medicin men har ikke modtaget nogen post endnu og der er studiestart den 21. -
Buddhisme - Livets lidelser
ForumindlægHej folkens Håber i har haft en god ferie :) Jeg skal holde et oplæg omkring buddhisme og livets lidelser, men jeg har søgt på google men jeg fandt ikke særlige gode info. Nogen der kan forklare kort om Livets lidelser? evt. en god hjemmeside? Håber i kan besvare på mit spørgsmål :-) Mange hi... -
Studiestartsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal starte på HA(IB). Der er som på andre steder en studiestartsprøve. WTF is it ? -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
genetisk variation hos krondyr
ForumindlægHej! Jeg skal besvare dette spørgsmål fra et eksamenssæt, men kan ikke helt finde ud af det. Det ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe :-) Siden 1900 er den danske bestand af krondyr vokset. Det skyldes primært introduktion af ikke-danske krondyr, beskyttelsesinitiativer og udslip fra hjor... -
Fysik A spørgsmål
ForumindlægEn leder med massen 10g hænger som en gynge i et magnetfelt med feltstyrken 0,5T. Lederen ophænges vinkelret på magnetfeltet, og dens længde er 12cm. Idet der tændes for strømmen gennem lederen svinger gyngen 30 grader ud fra ligevægtsstilingen. Beregn strømstyrken i lederen. Jeg kan bruge bill... -
Statisk tryk, dynamisk tryk, hydrostatisk tryk
Forumindlæger der nogle som kan forklare udtrykkene som beskrevet i overskriften til dette spørgsmål, på en enkel måde? jeg har svært ved at forstå det jeg kan læser om det i min lærebog samt google. -
Skrive i nutid i resume?
Forumindlæghej. Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling- og det går jo 2000 år tilbage i tid. mit spørgsmpl er så: hvordan kan jeg så skrive i nutid når halvdelen af "historien" jo har har foregået? eller skal jeg bare skrive i datid og i nutid ? (evt... -
To-dimensional bevægelse
ForumindlægHar brug for hjælp til følgende opgaver :) jeg har fundet h2, den er 4,54m Hvad er kuglens lodrette og vandrette hastighedskomposanter vy og vx på det højeste punkt i kuglens bane? Til hvilken tid tmax når kuglen sin maximumshjøde ? (som funktion af de opgivne størrelser, vx0 etc) Hvor ... -
Molekyler
ForumindlægHåber der sidder nogle som gerne vil fortælle mig om jeg har forstået det rigtigt og at der sidder nogle som også gerne vil give mig en forklaring på 4 figurer med mere på en sådan måde at jeg fatter det på godt dansk Se vedhæftede fil
