Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16801 til 16820 af 158923
-
STX eller HHX
Forumindlæg -
Bestem a og b i en eksponentiel funktion når f(1)=6 og f(3)=54
ForumindlægJeg har fået at vide at: f(1)=6 f(3)=54 Jeg skal bestemme a og b i denne eksponentielle funktion, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal starte. Al hjælp I kan give vil blive modtaget med kyshånd -
Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère
ForumindlægHi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
Biologi 2006
ForumindlægNogle der ligger inde med opgaver fra eksamenssættet 2006? Altså dét sæt der blev givet til eksamen sidste år?? På forhånd tak! -
Bevis linjer i hyperblen alle går igennem 0,0 ved vilkårlige værdier af A, B og C
ForumindlægHej sidder med denne opgave. Jeg har skulle lave hyperblen med funktion y=1/x, hvor jeg har lavet tre punkter A,B og C, som efterfølgende skal markedes som en trekant. Er herefter blevet bedt om at lave tre rektangler med linjestykkerne AB, BC og AC som deres diagonale. De resterende diagonaler i... -
Vis at for alle delmængder M af A gælder at M er en delmængde af f^(-1)(f(M))
ForumindlægOpgaven er vedhæftet som billede. (a) Jeg ved slet ikke hvordan jeg griber denne an. Hvilke sætninger, definitioer etc. skal jeg bruge? Desuden, I den lærebog jeg har der er tvetydig. Her betyder den vel inverse? (b) Denne kan jeg godt finde ud af. -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart skrive SRP, og har valgt fagene Matematik A, Historie A. Inden for historie delen ved jeg ikke hvad jeg skal beskæftig mig med, hvis I har nogle ideer, så vær sød at skriv en kommentar. Hvis nogen som tidligere har skrevet i emnet/har viden på de specifikke områder, må... -
STX eller IB?
ForumindlægHejsa Det er sådan at jeg står i et dilemma mellem STX og IB. Jeg ser allerhelst at jeg kommer på IB linjen, da jeg i fremtiden gerne vil studere i udlandet. Jeg interesserer mig også meget for det engelske. Hvilket fagligt niveau bør man ligge på, før man starter på IB? Der er jo som sagt et hø... -
øvelse inden skriftlig eksamen
Forumindlægtænkte på om der er nogen der kan komme med en slags huskeliste for de mest vigtige ting at øve sig på inden den skriftlige eksamen uden hjælpemidler... på forhånd tak:) -
FP 9 med hjælpemidler (Forslag)
ForumindlægHej SP, jeg skal om en måneds tid til matematik eksamen i FP 9 med hjælpemidler, så derfor vil jeg gerne spørge jer, om I ved hvad man bedst kan gøre til at forberede sig til den anden del af matematik eksamen (FP9) Er det, at man øver på de lidt ældre FP 9 prøver eller de to fra 2020? Hvad tro... -
Grafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02).
ForumindlægGrafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02). Bestem en forskrift for f. Hvis x vokser med 15% hvor mange procent vokser f(x) så med? Skal jeg ikke først starte med at indsætte punkterne ind på x plads så det bliver følgende: f(1)=1*1^20 og f(7)=500*7^02 eller hvordan?... -
a) Du skal bestemme en ligning for pyramidens bundflade. b) Du skal bestemme ligninger or pyramidens fire skrå sideflader
ForumindlægDu har givet en pyramide med kvadratisk grundflade med grundfladekant=4 cm og højde=6cm, som er indlagt i et rumligt koordinatsytem. I forhold til a) er jeg ikke sikker på hvorvidt jeg bare kan sige at z=0 og så sige at grundfladen ligning bare er CB^2 eller en anden af vektorerne, og iforhold ... -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
Søger hjælpelærer
ForumindlægJeg går på STX-kursus på VUC og søger desperat matematik hjælp. Jeg mangler at forstå næsten alt det grundlæggende og er villig til at betale en fornuftig pris alt afhængig af hvad DU kan ;D Jeg fik 00 i sidste årsprøve, og den fiasko skulle ikke gerne gentage sig til sommerens eksamen. Håber at ... -
Bestem det tidsrum, t tilhører ]a,b[, hvor arealet af havis er under 8 millioner
ForumindlægDet samlede areal af havis på den nordlige halvkugle ændrer sig i løbet af året. Mængden af is kan tilnærmelsesvis beskrives ved f(t)=3.832*sin(pi/6*t+0.6115)+10.47 t=0..12 hvor t angiver antal måneder efter 1. januar, og f angives i millioner km2 Bestem det tidsrum, t tilhører ]a,b[, hvo... -
På figuren ses en ret linje l gennem punkterne A og B. desuden er et rektangel indskrevet i trekant OAB som vist på figuren.
ForumindlægJeg sidder lidt fast i denne opgave, specielt a kan jeg ikke kommer videre med:( håber der er en der kan hjælpe mig:) På figuren ses en ret linje l gennem punkterne A og B. desuden er et rektangel indskrevet i trekant OAB som vist på figuren. a) Bestem arealet af rektanglet som funktion af x. ... -
Eksamensbevis Årskarakter
ForumindlægHej, jeg går i 1G og er lidt forvirret angående om hvad der kommer med på eksamensbeviset og berører gennemsnitskarakteren.... Tæller afsluttende C fags årskaraktere med i gennemsnittet eller kommer den bare på beviset?
