Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 16801 til 16820 af 89325
-
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
Repetition skriftlig kemi
ForumindlægHej! Jeg skal her om 2 uger til skriftlig kemi eksamen, og tænkte på om der måske var nogle som havde nogle gode tips, og ideer til hvordan man kunne repetere, og hvordan i evt selv gør/har gjort. Er selvfølgelig klar over at man bare kan gennemlæse sine kemi bøger, men det er jo ikke altid ting... -
Adam Oehschläger
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til min dansk eksame. Og ville være rart at vide, hvordan Adam som person er og hvad der gør at man kan se at det er en af hans værker? Han levde jo i guldalderen(1800-1850), hans digte og værker var også præget af meget rommantik osv. - ps, har læs på nettet -
Hjælp med disposition!
ForumindlægSidder her og laver deispositon(er) til min kommende FSA eksamen på torsdag, men er dog stået helt af, er nærmest fortabt! Jeg fik a min lærer at vide at man ville komme op i emnerne fra bogen og ikke afsnittene.. Skal jeg så lave disposoion til HVERt emne? Der er 27 emner :( Så jeg skal altså ... -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Tysk skriftlig fremstilling??
ForumindlægTil den tyske eksamen/terminsprøve forgår det sådan som dansk at man får et hæfte udleveret og så kan man selv vælge imellem nogle emner, som man ønsker at skrive? Eller er der kun en opgave man skal skrive om og ikke noget med at man selv kan vælge mellem opgaver? For i dansk nemlig, så kan man ... -
Koncentrationen
ForumindlægHvordan løser jeg b og c? -
HJÆLP HASTER!!!!!
ForumindlægHJÆLP TIL B, C OG D -
Fysik.
ForumindlægEn jerngryde med 0,400 kg vand har varmekapaciteten C= 3,6 kJ/K. a) Beregn den varmemængde der skal tilføres jerngryden med vand for at varme den op fra 8°C til 65°C. Hvordan udregner man temperaturændringen? :) tak på forhånd. -
Undersøgelse om eksamensnervøsitet
Forumindlæg1160 af jer brugere har deltaget i vores eksamensundersøgelse, som har løbet den seneste måned. Det fremgår af jeres svar, at eksamensnervøsitet er et stort problem for mange. Over hver anden mandlige studerende bliver så nervøs, at det går ud over præstationen, og hele 3 ud af 4 kvinder oplever ... -
Hjæælp ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere en kemi rapport og har seriøst brug for hjælp.. Beregn hvor mange energienheder der frigives ved fuldstændig forbrænding af et molekyle C4H10. Benyt følgende værdier: O-H : 463 O=O : 496 C-H : 412 C-C : 348 C=O : 805 Håber i kan svare hurtigst muligt :) . -
Vektorer i planen
ForumindlægHejsa :)Jeg skal finde længden af vektoren c. Man får at vide at c er vinkelret på b (b's koordinater er kendte) og at c(a)=-a (a's koordinater er kendte), hvor c(a) er projektionen på a. Nogen der kan give et hint? Er lidt tom for ideer... -
Mat
ForumindlægHvor langt er der rundt om jorden ved Ækvartor når Jordens radius er 6366 km? -
Isolering af x
Forumindlæg170000=340000*0,79^x Jeg skal have isoleret x. Men kan ikke huske hvordan man gør. -
varmefylde , hjæælp
Forumindlæghej jeg håber i kan hjælpe mig med dettte opgave : en metalblok vejer 1,5 kg. en måling viser at når blokken får tilført en energi på 62,2kj , stiger dens temperatur fra 15grader til 70 grader beregn metalblokkens varmefylde. venter på svar D: -
bestem temperaturen
ForumindlægJeg skal bestemme temperaturen i denne opgave. Jeg har fået angivet at lydens fart i luften er 337m/s. Jeg har ikke lige lyst til, at skrive alle mellemregningerne ind, men håber alligevel, at der er nogen der vel tjekke efter om opgaven er rigtig. Jeg har fået: T = 282,9124K -
sinus
Forumindlæghvordan findes arealet af en trekant vha. sinus? -
Haster
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad hypotenuse er? -
App på Windows computer?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har downloadet app'en som hedder "matematikken" på min IPhone. Kan man godt overføre app'en til sin Windows computer? -
Varmekapacitet
ForumindlægNogle der ved hvad formlen for varmekapacitet er ? Tak på forhånd
