Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 16821 til 16840 af 89815
-
sso-indledningen
Forumindlæger der krav til hvor lang en indledningen skal være? min fylder ca 13 linie :S skal den fylde mere? og skal indledningen være på en side for sig selv? -
litterær artike...
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om Camilla Christensens novelle "søndag". Da jeg aldrig har skrevet en før ved jeg endelig ikk hvordan jeg skal gå i gang med analyse og fortolkning og hvad der egenligt skal med i en litterær artikel.. Så nogen der kan hjælpe der ? Og der står i m... -
Mundtlig Engelsk :S
ForumindlægHej, jeg skal til Mundtlig engelsk imorgen, og sådan ser mit oplæg så ud. jeg kunne godt tænke mig hvis nogen havde vidre forslag om hvad jeg kunne skrive da dette ikke tager 5 minutter om at læse op, det kunne også være en del rettelser, da det skal være "britisk engelsk" og ikke Ameri... -
analysemodel?
Forumindlægnogen der har en god analysemodel til noveller? -
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har en dansk opgave for til lige efter ferien, og jeg kan virkelig ikke gå i gang med den.. Jeg har læst et folkeeventyr; De tre Gaver, og skal forholde mig til nogle spørgsmål, og skrive en sammenhængende opgave, dvs at jeg ikk skal dele mine 'svar' op.. Et af spør... -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
Sammenhæng mellem grundlov og systemskiftet
ForumindlægKære læsere Jeg har nu bøvlet med analysen i min DHO i snart 7 timer uden nogen videre aktivitet. I forbindelse med systemskiftet, har jeg valgt at analysere junigrundloven fra 1849 og den nuværdsgældende grundlov fra 1953 for at få et overblik over forskellen og den indflydelse som har påvirke... -
FSA fysik
ForumindlægHej. Til FSA i fysik, hvad bliver der så forventet at man ved, og hvordan skal man forberede sig? På forhånd tak -
Hvordan kan man forbedrede sig til matematik mundtlig eksamen??
ForumindlægHej! :-) Vil bare lige høre, om der er nogle derude der har været oppe i mundtlig matematik og evt kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår og om hvad man skal øve til? Vi har ikke rigtig fået noget at vide omkring det, så føler mig virkelig ikke klar til at skulle gå til eksamen i det.. Håb... -
Historie 24-timers eksamen = AT???
ForumindlægHej alle sammen Jeg ville lige spørge om man skal gribe 24-timers eksamen an som en AT-opgave??? Hvordan skal strukturen være til fremlæggelsen, ligner det ikke meget AT-strukturen????: - problemstilling - konklusion - metoder (kildeanalyse) - perspektivering Tak på forhånd :) -
Matematik
ForumindlægHej jeg har to matematik opgaver som jeg ikke kan finde ud af.. jeg vil også have mellemregninger. b) Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2 c) Løs ligningen (x-1)(x2-4)=0 (Hint: brug nulreglen) -
HJælp til matematik, grafer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave ? En funktion f er bestemt ved f (x)=b*a^x. Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) Hvordan finder jeg frem til tallene a og b ? -
Fra lineær til potensfunktion
ForumindlægHvordan laver man opg. b? Man skal transformere en lineær funktion til en potensfunktion, og det har vi ikke lært noget om. -
Help
ForumindlægTabellen viser den gennemsnitlige pri s i engelske pund for videnskabelige tidsskrifter i årene 1994-2004. Antal år efter 1994: 0|2|4|6|8|10 Pris:.............|269|314|361|437|500|570| I en model for prisudviklingen antages, at der med god tilnærmelse gælder, at f(x) = b*a^x Hvor x er antal år ... -
2.gradsligninger: bevis...
Forumindlægax^2 + bx + c = 0 <=> x^2+a/x+bx/a+c/a=0/a <=> x^2+a/x+bx/a+c/a=0 <=> (x+b/2a)^2 - b^2/4a^2 + c/a = 0 (her går jeg i stå.). Jeg forstår ikke, hvordan vi kan gå fra : x^2+a/x+bx/a+c/a=0 <=> (x+b/2a)^2 - b^2/4a^2 + c/a = 0. Jeg har prøvet at tjekke det med kvadratsætninger, ... -
Problem
ForumindlægHej BirgerBrosa. Har et problem med denne her. Lea, Anna og Anton diskuterer, hvad boksplottet viser. A) Lea påstår, at halvdelen af eleverne i 9.B arbejdede 5 timer eller mere i uge 9 B) Anna påstår, at halvdelen af eleverne i 9. B arbejdede mellem 2 og 5 timer i uge 9. C) Anton påstår, at a... -
Matematik
ForumindlægUdviklingen i medlemstallet for fagforbundet LO kan med tilnærmelse beskrives ved modellen ??(??) = −40 900?? + 1 400 000 , hvor ?? er antal år efter 2004, og ??(??) er medlemstallet i LO. a) Hvad fortæller tallene – 40 900 og 1 400 000 om udviklingen i medlemstallet for LO? b) I hvil... -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
Det haster...Hjælp til en Elastikspring-opg
ForumindlægHej jeg sidder med en fysikopgave som jeg er meget i tvivl om den er rigtig lavet...er der nogen der kan se efter om svarende er rigtige??? jeg sætter stor pris på det Opgaven går ud på, at Et elastikspring foregår fra en kran, der er 54 m over jorden. Udspringeren har et frit faldt i de første 1...
