Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16841 til 16860 af 52678
-
Bevis
ForumindlægHey er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave: -
funktion med reskrition
ForumindlægHej er der nogle der vil se om denne opgave er regnet rigtigt? opgaven: f(x,y)=x2+2y2-2y x2+y2≤ 9 find maksimum og minimum df/dx=2x df/dy=4y-2 d2f/d2x=2 d2f/d2y=4 d2f/dydx=0 2x=0 ⇒ x=0 4y-2= 0 ⇒ y=0.5 Giver punktet (0;0.5) fxx = 2 fyy=4 fxxfyy-fxy2=8 type: minimum... -
Indfør en passende variable, og opstil et udtryk
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan jeg opstiller en variable i maple? EU landene havde samlet i perioden efter 1990 en vækst i BNP på 2% p.a. I 1990 havde et BNP på 9 billioner. Indfør en passende variable, og opstil et udtryk, der beskriver udviklingen i EUs BNP som funktion af tiden efter 1990. Er... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej "dem der er gode til tysk" :D Er er lige et par sætninger jeg MEGET gerne vil have hjælp til . Jeg synes de er lidt svære, men nok ikke for jer. Men håber I gider rette :/ 1. I teksten siger Joanna, at hendes var er ond. In dem Text sagt Joanna, dass ihr Vater gemein ist. 2. I bi... -
Jalousi og had?
ForumindlægProblemet jeg har er ikke fagligt relateret, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal håndtere det...Tjah... hvor skal man starte... Jeg går i en sprolig 1g klasse... med en masse piger og en masser intriger. Jeg får gode karakter... det vil sige 11 og 13 taller, men kun mine nærmeste venner ... -
Georg Mohr Konkurrencen
ForumindlægHej, har nogle spørgsmål som jeg skal vælge det rigtige svar til samt give en begrundelse. Svarene har jeg allerede, men er i tvivl en begrundelsen ved nogle af dem. (Tror muligvis at jeg har forstået svaret til den første)1. Til et selskab sættes n pæne 8-mandsborde af den viste type i forlængel... -
jeres mening!!!
Forumindlæghej Hvad synes i om i historen vil gerne høre jeres mening. Det var julilus´s 5 års fødselsdag, regnen pillede ned, han kiggede ud af lejlighedens eneste vindue. Nede på legepladsen leger alle børn i mudderet, de var ligeglade med vejret, det betød nemlig intet hvis de bare havde de... -
PÅ Tv
Forumindlægnogle der ved hvordan man udregner en diameter på en fladskærm?.. opgaven lyder ; Størrelsen på en fladskærm måles diagonalt og angives i tommer ( ") 3.1 ) hvor mange centimeter er diagonalen på en fladskærm, der har størrelsen 32" ? [ 1" = 2,54 cm ] på fla... -
TaylorPolynomium
Forumindlæg1. Lad y(t) være funktionen som opfylder differentialligningen y9;(t) = (y(t)+3)sin(t) samt begyndelsesbetingelsen y(pi/2)=12. Beregn i hånden det 3.ordens Taylorpolynomium y3(t) for y(t) med udviklingspunkt pi/2 2. Lad f (t) være en funktion og betegn med f3(t) dens 3. ordens Taylorpo... -
Matematik - hjælp!!
ForumindlægHej.. Som nævnt stinker jeg til matematik. Jeg forsøger at blive bedre, men de her spørgmsål forvirrer mig sindssygt meget! Her er de: 23 - 234 og -23 - 234 og -23 • 9 og 255 : -5 også de sidste: 3,6 + 2/5 + 150% og 5 • 6/13 + 5 • 4 - 7 og 28,8 - 30 +... -
Vis at f(x) = 4 og beregn (f^-1)9;(1)
Forumindlægf(x) = 1/(x^2-6x+9) Som overskriften siger, så skal jeg. vis at f(x) = 4 Beregn (f-1)9;(1) Har ingen ide om hvordan jeg skal løse dette -
Produkt - Danskere i krig (konsekvenser)
ForumindlægHej. Min årgang har her om snart projektuge (projektopgaven 9. klasse). Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer - vi har valgt delemnet/underemnet "Danskere i krig (konsekvenser)", mht. til psykiske mén, fysisk, mentalt så... -
projekt adoption homoseksuelle
ForumindlægHej :) En veninde og jeg er i færd med 9 klasses projekt, og har brug for en hjælpende hånd :) Vi har valgt emnet homoseksuelle og adoption. Vi skal lave et produkt og har planer om at lave en "nyheds udsendelse" hvor vi b. la interviewer homoseksuelle og politikere ville gerne høre j... -
SVÆRE VALG!
ForumindlægHej! Jeg står i denne situation, at jeg snart er færdig med 9. klasse, og skal nu til at beslutte mig for hvad jeg vil bagefter. Jeg ved allerede at jeg næste år skal være en exchange student i usa. Men derefter er jeg ret så blank. Jeg tænkte i starten på IB, men egenligt så er jeg begyndt a... -
Matematik idiot
ForumindlægHej allesammen. Tusind tak for, at I har taget jer denne tid til at læse mit opslag. Sagen er det, at jeg er forfærdelig dårlig til matematik. Jeg kan det basiske nogenlunde (gange, dividerer, pluse, minuse osv.), men det er jeg dog heller ikke god til. Så snart det kommer over i noget i den... -
Spørgsmål til 9;9;Den kolde krig9;9;
ForumindlægHej folkens, Er der nogen der svare UDDYBENDE på de her 18 spørgsmål? Bemærk dette er 8. klasse folkeskole niveau. Ville være en VIRKELIG stor hjælp! Tak på forhånd. :-) 1. Hvad var baggrunden for 9;9;Jærntæppet9;9;? 2. Hvorfor ville Stalin og Sovjetunionen have en mur, der delte Eu... -
Analyse af Aarestrup-digt
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu, som mange andre, der også går i 9. klasse, og analyserer dansk. Jeg har trukket romantikken og valgt et - efter min mening - lidt tungt digt af Aarestrup. Jeg har læst en del om arabesker og Aarestrups brug af disse, men kan ikke beslutte mig for, om der gøres brug af en... -
Ideer til perspektivering
ForumindlægHej, alle! Jeg går i 9. Klasse og skal snart til at gå ud af skolen. Jeg skal op i Dansk Mundtlig, hvor jeg skal fremlægge ud fra en synopse. Jeg har trukket det fordybelsesområde, der hedder: Besættelsen og efterkrigstiden. Ud fra mit fordybelsesområde har jeg så valgt at snakke om Tove Dit... -
Fremlæggelse af projektopgaven! :-)
ForumindlægHej alle Vi er to piger der står i et dilemma. På mandag skal vi fremlægge vores projektopgave foran lærere og elever. Hovedemne: Krise Vores Delemne: Krise ved kræftdiagnose Vi skal helst lave en 9;totalfremlæggelse9; dvs. noget hvor vi bruger hele rummet, publikum osv. Altså at ...
