Matematik
Matematik idiot
Hej allesammen.
Tusind tak for, at I har taget jer denne tid til at læse mit opslag.
Sagen er det, at jeg er forfærdelig dårlig til matematik. Jeg kan det basiske nogenlunde (gange, dividerer, pluse, minuse osv.), men det er jeg dog heller ikke god til.
Så snart det kommer over i noget i den dur med problemregning - så blackouter min hjerne! Det er utrolig pinligt, og det irriterer mig dybt, men ligemeget hvad jeg prøver og hvor meget jeg øver så forstår jeg det bare ikke.
Jeg går i 9'ende klasse, og som I nok er bevidst om, så går det snart løs med afgangsprøverne. Det lægger et stort pres på mine skuldre og jeg vil nødig komme ud med et 02 eller derunder.
Har I nogle fifs eller tricks til en (nærmest) matematisk-idiot? Jeg er ikke ude på at snyde, eller få rækket alle svarene i hånden. Jeg vil bare gerne klare mig nogenlunde.
Hvis I har nogle gamle opgaver, eller nogle idéer til hvad jeg kunne komme ud for i en problemregning, så skriv meget gerne nedeunder. Alle bud og indslag tages med kyshånd.
Det STØRSTE problem for mig, er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre/sætte mig til når jeg modtager en opgave hvor formlen ikke er (problemregning).... Hvad kan jeg gøre?
Tusind, tusind, tusind tak!
C
Svar #1
29. april 2015 af PeterValberg
Jeg synes, at du skulle studere det mest grundlæggende matematik,
FriViden2.dk har mange gode videoer, der kan hjælpe dig.
Svar #2
29. april 2015 af mette48 (Slettet)
Hvordan har du det med at forstå en dansk tekst om f.eks. vejret?
Måske er det ikke matematikken, men forståelsen af selve teksten. du har problemer med.
Læs grundigt, find ud af, hvilke oplysninger du får i teksten, find sammenhængen mellem disse oplysninger. Læs teksten igen (gerne efter et kvarter). Kan du komme længere med opgaverne nu?
Skriv et svar til: Matematik idiot
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.