Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16861 til 16880 af 158923
-
graferne for funktionerne givet ved f(x) = 0,5x og g(x) =2^x a) bestem arealet af et sorte område
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af det sorte område, ud fra de givet funktioner f(x) = 0,5^x og g(x) = 2^x Og mit problem er at jeg ingen anelse har om hvordan jeg finder ud af det, og hvilke formler jeg skal benytte ??? :/ Please hjælp! -
"a) Gør rede for, hvilken af de to grafer a&b, der viser grafen for funktionen f."
ForumindlægHej, Jeg har svært ved, at se hvordan man skal løse denne..(billedet er vedhæftet) Håber nogen gider at hjælpe -
Andengradspolynomium bestemt ved f (x) =ax2 + bx + c. Bestem tallene a,b,c
ForumindlægHar fået en opgave stillet, som jeg virkelig ikke kan løse. Måske at der sidder et klogt hoved derude, der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2 + bx + c. Det oplyses at f har nulpunkterne -3 og 5 samt at f (3) = - 36. Bestem tallene a,b og c -
Prøve
ForumindlægHej. Da jeg skal til terminsprøve i skriftlig biologi A (stx), vil jeg gerne øve mig på gamle eksamensæt. Jeg har dog ikke kunne finde det på nettet, og ville derfor hører om der er nogen der muligvis har en god hjemmeside med alle tidligere eksamensæt? Tusind tak på forhånd -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
fp9
ForumindlægHej er der nogen der ligger inde med fp9 matematik? fra 2022 maj, må du meget gerne sende den på min mail jacobtedros9@gmail.com -
Skriftlig Eksamen - hvordan får man 12?
ForumindlægHej, Jeg skal til reeksamen i matematik til august på grund af problemer med Word, og der er en del andre, som også skal. Mit spørgsmål er, hvor svært det er at få 12 til eksamen? Ville det være muligt, hvis man øver sig over sommeren? Jeg skal helst have 12 for at kunne komme ind på en bestem... -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
Analyse af bogen "A thousand Splendid suns" eller analyse af "under en strålende sol"
ForumindlægNogen der har lavet en analyse af "Under en strålende sol" af Khaled Hossseini -
Opgave 1 a (3 t) og b (2 8) skal bestemme t har i en formel for det?
Forumindlægsg -
Angiv for hver af graferne A, B og C, hvilken af funktionerne f, g og h den hører til.
ForumindlægHej. En som kan hjælpe? -
Kemi VS Biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til at vælge studieretning her om et par måneder, og derfor ville jeg lige spørge om folkets holdning. Hvad er forskellen på Kemi A/B og Biotek A? Jeg har lidt en frygt for at biotek mest er en gimmick og springer over alt det basale i kemi, for at man har tid til biotek... -
a) Hvor lang tid tager det at bremse fra 100 km/h til 50 km/h i sekunder.
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave i fysik, hvor jeg ikke ved hvilken formel der skal bruges. Nogen der kan hjælpe. Jeg kender x0 og x, og det er det eneste som jeg ved(se opgaven vvedhfætet) -
Du skal undersøge om de 3 punkter ligger på samme linje
ForumindlægGodaften Studieportal, jeg er i gang med en matematik opgave, og er gået i stå. jeg har fået 3 punkter givet : A=(-3,1,5), B=(2,-4,-2) og C=(12,-14,-16) Jeg skal undersøge om de 3 punkter ligger på den samme linje, og er desværre gået fortabt på idéer. HJÆLP ! På forhånd tak :) Hilsen ... -
At blive væk fra en eksamen - hjælp?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
''a'' gange ''b''
ForumindlægOk, det lyder nok lidt dumt, men altså jeg er helt blank:-( Spørgsmålet er hvad er ''a'' gange ''b?'' Altså f.eks - ''3a gange 2b,'' ved godt ''3a gange 2a = 5a i anden,'' men altså ''a gange b = ab'' eller hvad... -
Bestem hvilken af de tre grafer A B C, der hører til af de tre funktioner f, g og h
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave her men jeg kan ikke finde ud af den. Der er givet 3 forskellige vækstmodeller f, g og h og de har hver en forskift På figuren er graferne for f, g og h skitseret men jeg ved ikke hvordan jeg skal bestemme hvor de hører til og hvordan jeg skal begrunde mit svar. bille... -
Vis at {2}∉σ(G)=σ(H)=σ({A,B,C})
ForumindlægHej, Jeg skal vise at, og konkluder at Hvor og Jeg har bestemt Har i nogle hints? -
Farmaci
ForumindlægHej, Fylder matematikken meget og betyder karakterene i farmaciuddannelsen meget for ansættelse? Jeg har kun fået 7/4 i matematik A, så derfor ved jeg ikke om jeg kan klare studiet. -
plzzz
Forumindlæghej er der nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plllz på forhånd TAK Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social og sundheds skole i to dage, og på htx i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troede, at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klasse...
