Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 16921 til 16940 af 31730
-
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Eksamen mundtligt
Forumindlæghej jeg skal op i mat a til august jeg skal bare have mindst en 4 tal for at komme videre så det som jeg ville spørge om er hvordan husker jeg alle de her 14 spørsmål på mindre end en uge jeg er ikke engang god til det skriftlige så jeg afhænger rigtig meget på at bestå den mundtlige eksamen. ... -
Hjælp hjemmeregning
Forumindlæg1. 1 mile = 1,6 km Hvor mange miles er 80 km? 2. Familien kørte en anden vej tilbage til New York Turen var på 450 km og varede i 7 timer og 30 minutter . Hvad var gennemsnitshastigheden i km/t på tilbageturen? Please hjælp -
Gange ind i pararentes
ForumindlægHej Jeg har en et gangestykke jeg ikke kan finde ud af, som jeg håber og få lidt hjælp til? 2x + (3x - 4) - 2(5 - x) Facit kender jeg, 7x - 14 men kan ikke se hvordan jeg skal komme frem til det? -
Rente, procent eller annuitetsregning?
ForumindlægJeg aner ikke hvilken formel jeg skal bruge, til at regne denne, jeg har prøvet alle mulige forskellige, men intet giver det rigtige:/ En forretning tilbyder en afbetalingsordning for et fjernsyn til 10.500 kr. Ordningen går ud på, at lånet skal afvikles over 3 år med månedlig ydelse på 440 kr. ... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det? -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg står med et projekt igang med matematik og jeg synes det her diffenrentialligning halløj er ret svært. Hvis der er en som kunne hjælpe mig lidt på vej og give nogle korte forklaringer eller lidt hjælp til nederstående spørgsmål ville jeg være meget taknemmelig! Alt hjælper! 1. En definit... -
Optimering og differentialregning
ForumindlægHej allesammen jeg har lidt en krise med en matematik aflevering til i overmorgen. Den lyder: Tre byer A, B og C skal forsynes med vand fra en ny pumpestation, P, gennem tre rørledninger. Det er givet at |PA|=|PB|, og at punktet P ligger på højden fra C. Bestem |PC| så den samlede rørlæng... -
Vingummibamsefabrikant
ForumindlægHej alle sammen. Det er ikke det helt store problem, men håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en rapport til vingummibamsefabrikant, som i enten kender eller slet ikke gør. Det handler om at jeg skal finde ud af hvad en tom plasticpose koster. F.eks Bamser i posen : 0 ... -
Eksamen forberedelse!
ForumindlægHej som emnet også indikeree drejer det sig her om forberedelse til eksamen. Jeg går i 9. klasse og skal snrat til terminsprøve efterfulgt af de skriflige og derefter mundtlige eksamener. Har i nogle gode tips, råd? Jeg kan bruge alt hvad i har at byde på! Er så fandends nervøs! :( Jeg vil især...
