Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16921 til 16940 af 20599
-
Oversættelse
ForumindlægHej folkens Se nedenstående sætning: Når han begynder at arbejde, vil de gifte sig. Jeg synes, oversættelsen af den er let nok, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt der skal bruges konjunktiv. Det vil jeg mene, der skal, idet der er tale om noget fremtidsorienteret, og fordi der implicit ligg... -
Hjælp til sætning!
ForumindlægHej! Er denne sætning korrekt?: Volvo a la escuela me hace ilusión. ??? -
Dem/ eller den? -TYYSK ..
Forumindlæghar altid svært ved dem eller die, & svært ved, meinem, meinen, meiner, mein usw... Eksempel: Hedder det; Der Buch, Den Buch eller Dem Buch?, Det samme, passe det at det hedder 'Die Tür' (Den dør) . Hvis ja -hvorfor sætter man 'die' foran en dør, når 'die' er hunkøn ? .. ... -
Hej, nogen som vil rette dette?
ForumindlægHej :) nogen som vil rette dette for gramatiske fejl stavefejl ovs.. Ignacio trabajanco como un Jefe de Equipo a Cuchitriles. Ignacio vivir con sus padres porque los apartomentos hijo de miserables y pequeñas. En España, los jóvenes no tendrán dinero para consumir de... -
Adverbier
ForumindlægHej jeg har en del sætninger hvor jeg skal oversætte dem efter jeg har 'vurderet' hvilken ordklasse de hører til. Tænkte på om der var en der ville tjekke om jeg har valgt rigtigt. Steds- tidsadverbier: 1 For tiden bor jeg her i Sitges 2 Jeg bor tæt ved stranden, ikke langt fra station... -
Para ti, que es una familia buena?
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med dette spørgsmål som jeg har fået af min lærer, jeg har svaret på det men er ikke helt sikker på om det er svaret ordenligt. Para ti, que es una familia buena? Una famila buena para mí es una familia en que se puede confiar, una que me complace y que siemp... -
behøver hjælp til en oversættelse:)
ForumindlægD. 15. August 2013 Jeg vågner kl. 7:30, tager mit tøj på og kigger ud af vinduet. Jeg spiser morgenmad i haven med min lillebror. Vejret er fantastisk så jeg vil på stranden med mine venner som hedder Sandra, Jorge og Laura. Jeg ringer til dem og de vil alle sammen gerne med. Vi mødes kl. 10:... -
Omskrivning af sætninger fra aktiv til passiv
ForumindlægHej, jeg har fået et grammatik ark for hvor der står at jeg skal omskrive de nævnte sætninger fra aktiv til passive og at jeg skal bruge s-passiv. Jeg forstår bare ikke hvor jeg skal sætte det i f.eks. "Mekanikeren reparerede hurtigt bilen" der har jeg ærligt talt ingen idé om hvor jeg ... -
DATID :/
ForumindlægHej folkens:) . Jeg skal skrive om min studietur. Og skal derfor bruge datis. men skal jeg andvende præteritum eller imperfektum når jeg taler om min studietur for 2 uger siden ? (: på forhån tak (: -
cystisk fibrose
Forumindlæghey! tænkte på om der er en der har lavet opgaven 1. cyctisk fibrose fra eksamenssættet fra 2008, som vil hjælp med opgaven? -
hjælp til start på gym
Forumindlæghej. jeg skal starte på gym her efter sommerferien, det ville være dejligt hvis der var nogen der havde nogle gode råd til forberedelse? jeg starter på 1.E og det er kunstnerisk linje, med musik tak på forhånd karl -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægDet kunne være rart lige at der var nogen der kunne pege nogle fejl ud, som jeg skal ændre, eller nogle omformuleringer som skal til. :) Mi deporte favoritoAmí me encanto fútbol. ¡Quiero fútbol! Están muchas causas por qué yo quiero fútbol. Es un divertido... -
Beregne snit!!!!!
ForumindlægHej. Hvilken hjemmeside/program/regnemaskine er bedst til at beregne snit på HHX? Jeg har selv prøvet at regne det ud, og har samtidig anvendt Lectio's, karakterberegner.dk og mitsnit.dk, og alle giver noget forskelligt. Ved i iøvrigt hvilken bonus der er tale om på LEctio, der hvor... -
Kommunismus - Tysk hjælp
ForumindlægHej, jeg har skrevet en kort tekst hvor jeg sammeligner teksten kommunismis fra clioonline, og mit eget liv. Jeg er ikke særlig god til tysk, så jeg ville sprøge om der er nogen fejl i teksten? Teksten: Ich bohrer in ein Haus zusammen mit mein Familie. Wir haben nicht Problem wirtschaftlich, we... -
Simpel og kort tekst om Bolivia
ForumindlægBolivia es un país, y esta en el centro de la América del sur fecundo. Bolivia tiene una cultura rica, y tiene área urbana y campo grande. Por eso es Bolivia un país agrícola. El país sudamericano comparte tradiciones numeroso con los países demás... -
Gloser veninger ?? :)
ForumindlægHej folkens. Er der ikke nogen der har nogle gode veninger/gloser til engelsk skriflig eksamen. ville være dejligt hvis i ville dele dem, med os der er så "hreldige" at skulle op imorgen ;) På forhånd tak :) -
Religionsvidenskab - sprog?
ForumindlægHalløj derude! Jeg overvejer efter min stx at søge ind på en del forskellige studier på universitetet. Et af dem er religionsvidenskab. Jeg synes det lyder rigtigt spændende, men jeg undrer mig dog lidt over den propædeutiske del? - er der nogle der kan fortælle lidt om denne del af uddannelse... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Er man racist, hvis man ikke støtter op om multikulturalisme?
ForumindlægHey folkens! Har efter at have set nogle film på YouTube funderet lidt over debatten vedrørende de multikulturelle samfund i nogle vestlige lande. Det slog mig, at i Storbritanniens hovedstad London er dem, der karakteriserer sig selv som hvide briter blevet en minoritet, hvilket overraskede mig... -
IT
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der ved hvilken uddannelse jeg skal vælge hvis jeg godt vil arbejde indenfor IT/COMPUTER Hvilken linjen jeg skal vælge når jeg kommer på GYMNASIUM. Skal man have et højt gennemsnit for at arbejde indenfor IT Håber at der nogen der kan hjælpe tak på forhånd!
