Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17001 til 17020 af 325233
-
udvidede rettigheder/muligheder
ForumindlægMan burde have rettighederne til at slette opgaverne man selv har uploadet, og evt også retten til at redigere i dem!Er der andre der har samme holdning???Det ville også være smart med flere muligheder via sin profil!er der nogle der har andre ideer til ændringer af studieportalen?syntes i hverfa... -
Informationsparadokset
ForumindlægI fysik fik vi engang vist en film om sorte huller, og der var en amerikansk fysiker, der hævdede at han kunne bevise at informationer kunne forsvinde. Alle andre fysikere mener, at informationer kan reduceres men de vil altid have eksistens. Det vil sige, at man kan udføre både reversible og ir... -
Løs ligning
Forumindlæg"Løs ligningen 2*2^2x + 7*2^x-4=0" Har fået den til 4^2x+14^x-4=0 Har prøvet på at regne den som en andengradsligning, men får den til at være -0,006852 v -0,064575.. Har også prøvet at regne den ud ved at bruge logaritmeregel nr. 3, og jeg får resultatet til at være 0,015987.. Men d... -
Disposition
ForumindlægHej alle derude . Jeg sidder som så mange andre i øjeblikket og er i fuld gang med at forberede min fremlæggelse i AT. I den forbindelse vil jeg høre jeres vurdering i forhold til dispositionens betydning ?! Jeg synes nemlig , at det tager al for lang tid , hvis man skal præsentere , hvad m... -
Landbrug - sten på marken
ForumindlægVores fysiklærer spurgte os om, hvordan det kan være, at sten bliver ved med at dukke op på marker, der jo bliver ryddet hvert eneste år.\nSå, hvor kommer stenene fra?\nOg hvilke kræfter skubber dem op til overfladen? -
opgave
ForumindlægHejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790 -
SSO
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at skrive SSO, og har valgt at skrive om regnskabsanalyse i en produktionsvirksomhed. Er der nogen som har beskæftiget sig med dette før, og som har lidt input? Jeg er ikke nået ret langt, så alt har relevans. På forhånd tak -
retstavning
ForumindlægI hvilke af de to følgende sæt er kommaet sat korrekt ifølge de grammatiske kommaregler: 1) Dvs., at manden er glad. 2) Dvs. at manden er glad. Spørgsmålet er, om der skal være komma efter "Dvs.". -
Hvis du sad i USA's udenrigsministerie.
ForumindlægHej! Hvad ville i foreslå, hvis i en samf-opgave skulle lade somom at i er i USA's udenrigsministerie og ska lave en plan til præsidenten hvordan de skal forholde sig for at bekæmpe terrorisme?? Nogle gode ideer? På forhånd tak;) -
Stx eller Hhx? Hjælp mig..
ForumindlægHer er jeg: Efter 9. begyndte jeg på STX og er nu på andet år. Jeg har arbejdet ret hårdt og får OK karakterer. Alle mine gamle venner valgte Hhx og de venner jeg siden fik på Stx er nu også flyttet på Hhx.. Jeg er ensom.. Jeg står i det dilemma at jeg gerne vil fuldføre min STX men at jeg er b... -
DNA
ForumindlægJeg har pt om oprensning af DNA fra kiwi. Jeg er i tvivl om hvad man kan tilføje for at fjerne proteiner fra DNA'et i glasset, og så hvad formålet med at kunne oprense DNA fra kiwi egentlig er, altså hvad man kan bruge viden til. Tak for hjælp på forhånd. -
Dansk hip hop tekst
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en dansk hip hip tekst af Niarn (Blow min high) Nogen der kan hjælpe med at forklare nogle udtryk han burger i sin tekst? en ord to betydninger: - Så slutter festen, du er færdig med at heffe den, Hvad menes der med - at heffe den? Er det ikke et ord der har t... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde vinkel W i opgave 9, jeg vil også understrege at jeg i undervisningen ikke har arbejdet med tangens men med cosiunusrelationerne og sinusrelationerne. mange hilsner Mie -
Libyen oprøret
ForumindlægGodaften ;o) I går sad vi i samfundsfagtimen og snakkede om Libyen oprøret. Vi fik som opgave at finde ud af, hvordan det kan være, at man støtter Libyen sagen men ikke sagen med Irak og Sadam Hussein? Hvad er forskellen? Jeg kunne dog ikke finde noget om det på google. Hvad er jeres mening ... -
Er en klage berettiget?
ForumindlægHej jeg kender en, der til sin hf-eksamen i skriftlig dansk i år har fået lavere karakter end normalt (han fik 7). Han har taenkt sig at klage over den, men ville lige hoere fra jer, om I synes klagen er berettiget. Opgaven loed paa at skrive en diskuterende artikel Manipulationens linedans... -
lidt erfaringer om fravær
ForumindlægHvis fravær er spredt ud over en længere perioder, er der mere grund til at frygte for advarsler, end hvis fraværet er samlet i hele "blokke".. ved sådanne situationer kan der argumenteres for at man har været syg, hvilket man jo har lov til at være... Dog, hvis fraværet er spredt, vil ... -
karakter og videregående ?
ForumindlægHej jeg har valgt at gå på HTX og min ansøgning skal snart afsted, da lærere og forældre synes det er nogle fine karakter jeg har og at det sagtens kan lade sig gøre for mig, og jeg er selv meget tilfreds med sagen. Der er bare det at inden man kommer på et gymnasie så ved man altså ikke så meget... -
lille mat. opg
ForumindlægHej!Hvordan får jeg startet på denne opg."En parabel med grenene opad skærer x-aksen i (0,2) og (5,0). Bestem en ligning for parablen, når arealet af det område i 4. kvardrant, der afgrænses af parablen og x-aksen, er 50"Har prøvet at lave en lille skitse, men synes at jeg mangler for m... -
Lektier
ForumindlægJeg sidder her og har fundet ud af, at jeg har lektier for til imorgen. Det forholder sig bare sådan, at jeg ikke gider læse dem. Er der ikke nogle, der vil læse dem for mig? Jeg kan oplyse, at det bl.a. er: bio: Kulhydrater og sundhed, s. 35-40 hist: Store linjer i Verdenshistorien, s. 117, s.... -
Svær funktionsanalyse
ForumindlægPrøv at lav en funktionsanalyse af sin(x)/x\nsynes selv den er meget svær.
