Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17001 til 17020 af 23489
-
hvad er metode 2 i ligningssystem?
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne lille opgave; |)16x-5y =47, ||)4x + 3y=-1 Jeg kan en måde, men jeg har fået besked om at regne på to forkellige måder. er der nogen af jer der ved hvad metode nr 2 kan være til at regne dette regnstykke ud? ________________________________________________________... -
Kromosomer!!
ForumindlægHejsa. Vi har fået en lille opgave for i biologi, men da jeg har været syg, har jeg ikke fået emnet gennemgået ordenligt. Har spurgt mine veninder om hjælp, men de har åbenbart ikke skrevet notater eller forstået det ordenligt. Så nu søger jeg hjælp herinde. Jeg forventer ikke svar på alle sp... -
Funktion
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med den her opgave, da jeg ikke ved hvordan man finder a og b. Opgaven lyder: Bestanden af den lille papegøje Alexanderparakit er vokset til lidt af en plage i London. Tabellen viser antallet af Alexanderparakitter i London. År 2000 2005 ... -
Sjællænder ønsker info om kollegier ved Odense
ForumindlægHej allesammen. Det her indlæg er postet i god tid, men jeg regner med at jeg skal skrives op hurtigst muligt. Jeg skal læse medicin til næste år, eller næste år igen(er stadig lidt i tvivl med min opgradering til mat a), og jeg søger derfor info omkring kollegierne ved odense universitet. Det v... -
Lidt byggeri hjælp ville være lovely
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med et lille problem, Min opgave består af to spørgsmål: Hvad koster det at bygge 10 etager i en skyskraper? •K=450+0,5x(x+1) -> K=450+0,5-10(10+1)=505 mill. kr. Men nu kommer problemet: Hvor mange kan man bygge for 756 mill .kr.? her jeg så gået i stå, jeg ska... -
logaritme
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem. Jeg har fået en opgave der lyder således: Grafen viser et plot af sammenhørende værdier af logaritmen til antal træer N og logaritmen til stammernes diameter D. a) benyt grafen til at vurdere antal træer med en stammediamer på 100cm. Jeg har fundetlog(100)=2 ... -
Beregninger af fart og acceleration
ForumindlægHey, jeg har et lille problem. Jeg har fortaget mig et forsøg med et lod der falder igennem en timer (100 prikker i sekundet på en papirstrimmel) og derpå skulle vise loddets acceleration og fart. Problem er dog bare lige jeg ved ikke hvordan jeg kan bruge resultaterne til noget. Her er et link t... -
Hjælp igen, tak :D
ForumindlægHejsa! jeg er lige i tvivl om det her er rigtig.... så hvis der er en der vil hjælpe mig vil det være dejligt!! y= 0.0033 * x ^ 3,06 x angiver diamenter målt i mm og y angiver v ægt i karat. A : bestem diamantens vægt målt i karat . Dens karat er 27,6 mm y= 0,0033 * 27,6^3,06 = 84,66 karat. B : e... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Billedeanalyse - dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej allesammen Jeg har et lille problem. Jeg har trukket romantiske billeder, og har fået billedet abbey among oak trees af Friedrich Caspar David. Men problemet er bare jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal fortolke billedet og dets farver :( Og hver gang jeg har spurgt en dansk eller billede... -
Turbo Generator (3faset)
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave, men har den lille problem at jeg har ikke abejdet med Aktive/Reaktive Strømme (I) jeg er vant til at for dem i Aktive/Reaktive Effekter (P), og derfor er jeg faktisk lidt stået af fordi er ikke helt sikker på hvordan jeg ændre den aktive/reaktive strømme til e... -
Balancevægt
ForumindlægHej Jeg har svært ved følgende opgaveformulering: Figur 2.1 (vedhæftet i en sepereret fil) viser en balancevægt, som består af en vægtstang som vipper om punktet C, og to ens skåle som hænger i punkterne A og B. Punkterne A og B er lige langt fra C. Hver af de to skåle med kæder vejer 472 g. V... -
Bestem x-værdien
ForumindlægHejsa, Sidder med et lille problem jeg håber i kan hjælpe med: Jeg skal bestemme x-værdien til de tangenter til grafen for f, som er parallel med linjen: Y=(2+kvadratod(3)x+1 f(x)=2x+2*sin(x) Jeg er kommet så langt at jeg har differentieret f(x) til : 2+2*cos(x) Tangenterne skal være paralelle m... -
Rektangel med 4 rektangler
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder lige med en opgave her som jeg ikke ellers kan finde hjælp til i forumet håber at der er en kan hjælpe. Opgaven lyder: Et rektangel er delt i fire mindre rektangler som vist. arealerne af de mindre rektangler er 54, 24 og 18 cm^2 hvad er arealet af det sidste rektang... -
Reaktionshastighed
ForumindlægOzon i meget lille koncentration fx. 0,3ppm anvendes til at fjerne mug fra bl.a. druer og pærer da gssen nedbryder ethen, som frigives fra moden frugt og grønsager C2H6(g) + 2O3(g) → 2CO2(g) + 2H2O(l) forsøg viser at reaktionshastigheden passer med formlen Vreak = k · [O3] · [... -
Statistik - ugrupperede observationer
ForumindlægHej alle!! Jeg sidder lige med et lille problem. Mine noter fra lektionen vi gennemgik dette i, er på mystisk vis forsvundet! håber I kan hjælpe med at genopfriske min hukommelse lidt xD Spørgsmålet lyder: Bestem på grundlag af de kumulerede frekvenser kvartilsættet Vundne kampe frekv... -
Beregning af gnidnings koefficient mellem bil og vej
ForumindlægHejsa ! (: Jeg har et lille problem angående nogle beregninger jeg skal lave på et eksperimentelt forsøg. Vi har været ude og køre lidt bil, og har udført en forsøg med henblik på at kunne udregne gnidnings koefficienten. Vi lod bilen køre med en konstant hastighed på 15 km/t og satte den så i f... -
Poststrukturalisme/Socialkonstruktionisme
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende narrativer.' Jeg skal skrive en opgave på 20 sider hvor det er mine analytiske evner der skal vurderes. Jeg skal via nogle fortællinger, analysere subjektiverings- og positioneringsmuligheder frem. Jeg har i mit teoriafsnit gennemgået diskurs, position og ... -
TI-89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en TI-89 til salg hvis nogle skulle være interesserede.. Den fungere fejlfrit, den skal nok bare lige opdateres(det kan den IT ansvarlige på din skole klare). Det skal også lige siges, at man kan ane at der er blevet tegnet på undersiden af låget, men ikke noget man ligger mæ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ...
