Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17001 til 17020 af 40685
-
dansk årsprøve; min still
ForumindlægHej med jer.. her er min stil fra årsprøven, nogen der kan bedømme den? god ? dårlig ? og hvad vil i give i karktere? essay om følelse eller fornuft..Følelse eller fornuft ? For lidt siden sad jeg her foran min computer aldeles blottet for inspiration, vel vidende om at dette essay skulle skrives... -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, jeg søger en frivillig som er god til tysk, og som vil finde mine fejl i min stil. Derved kan jeg selv kan rette og lære lidt af det. Det var meningen jeg ville have en lærer til at gøre det, men hjælpetimen er blevet aflyst to gange. - hmmm... Så nu søger lidt hjælp her i stedet for. Den e... -
Ja tak til mere indvandring
ForumindlægI Danmark benytter mange politikere, journalister og sågar forskere fejlagtigt ordet ”multi-kulturel” om det danske samfund. Det er korrekt at vi i antal har set en hastig forandring i befolkningssammensætningen men i stedet for MULTI-kultur har vi opbygget et indadvendt DUO-kulturelt samfund hvo... -
islam og kristendommen
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig personligt, altså bare her på studieportalen omkring forskellen mellem islam og kristendom. Hvis du ved noget om emnet, så skriv til mig, så skriver jeg tilbage. -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Rettelse af min eksmansopg. mhp. klage
ForumindlægEr der en, gerne med gode engelskkundskaber, der vil rette min eksamensopgave fra 2.g obl. niveau for mig og give feedback, med henblik på eventuel klage over bedømmelse, idet jeg synes jeg karakteren er for lav? -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Medicin - adgangskvotienter 2010
ForumindlægHej! Jeg har (som mange andre) søgt ind på medicinstudiet, og jeg er (også som mange andre) meget, meget spændt på dette års adgangskvotienter. Jeg kunne derfor godt tænke mig at spørge lidt til jeres forventninger til netop adgangskvotienterne. Jeg er selv en smule i tvivl; på den ene side tæn... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
fagudtryk
Forumindlæghej, skal snart op i old og er pludselig blevet ramt af en kæmpe usikkerhed. hvilke fagbegreber forventes der at man bruger til old eksamen under gennemgang af teksterne symposion, odysseus og ødipus?? på forhånd mange tak for hjælpen!! -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Ba. samt cand. studerende - hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder i en rigtig irriterende situation der ærligt talt gør mig pisse nervøs! Jeg mangler en sidste eksamen på mit studie bestående af 5 ECTS point førend jeg kan kalde mig bachelor. Problemet er bare at jeg har brug for gode råd til hvordan jeg kan forberede mig til den... -
AU eller KU?
ForumindlægHVilket universitet er bedst: AU eller KU? (Ja, jeg ved godt det er et meget firkantet spørgsmål, men jeg er interesserede i alle slags svar!)
