Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17021 til 17040 af 40404
-
Tvivl om bevægelse vs. stilstand (Dat./Akk.)
ForumindlægEmnet er forholdsord (de dobbeltstyrende): Er i tvivl om følgende sætning, som skal oversættes: Nu arbejder han på knallerten --> Jetzt arbeitet er auf das/dem Auto. Som i kan se, er jeg i tvivl, om 'auf' i dette tilfælde styrer Dativ eller Akkusativ. Arbeiten kunne vel godt være en be... -
Kryds og bolle
Forumindlæghej har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk og der skal så være udsagnsled, grundled og hvis der kan være et genstandsled. kan bar ikke selv finde ud af det 1. Sabine geht in die 9. klasse. 2. Die schule ist eine Gesamtschule. 3. In die Gesamtschule teilen man nicht die klasse.... -
Aufsatz: Migration – Übersetzung ???
ForumindlægHey alle .. Er der ingen, som har lavet denne oversættelse og evt. ville hjælpe lidt? :) _________________________________________________________________________________ Aufsatz: Migration – Übersetzung (Tekst fra Kristeligt Folkeblad 15.6.08, som dog er kraftigt omskrevet) Da det tyske f... -
Eksamen
ForumindlægHaii..Jeg skal til eksamen i mundtlig tysk A, og ville lige høre om der er nogen, som har nogle gode noter enten til "Die Ehe der Maria Braun" eller til telefonsamtalen??Håber der er nogen derude?!Held og lykke med jeres eksamener.. :) -
I need ur HELP!
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe mig med tysk? UREGELMÆSSIGE UDSAGNSORD I NUTID. Indsæt den rigtige from af : beginnen, helfen, fahren og lesen: Um 6 uhr.......... der tag bei den Meyers. Herr Meyer........ sein fruhstuck mit kaffe und brotchen. Wann.......... det film? Wan............ wit mi... -
Løs ligningen 3x^2-4x+1=0
ForumindlægHej Folkens, Opgaven er uden hjælpemidler jeg sidder fast i den her ligning: 3x^2-4x+1=0 Jeg har fået d=(-4)^2-4*3*1 = 16-(-12) = 28 Men kvadratroden af 28 hvordan finder man den uden hjælpemidler? hvis altså det er rigtigt, hvad jeg har gjort? Mvh -
svær ligning
ForumindlægMary, who is 16 Years old, is four times as old as her brother. How old will Mary be when she is twice as old as her brother? Jeg kan slet ikke få den til at gå op? Hvad får I af resultater. Tak på forhånd -
uden hjælpemidler??
ForumindlægHej alle :D jeg skal afslutte matematik i år og skal derfor til eksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er i gang med at kigge mine gamle opgaver igennem, og der er 1 opgave med 5 punkter jeg ikke kan løse, så håber der er nogle der vil hjælpe; a)bestem en ligning for tangenten til grafen ... -
"at spille i mange rytmiske sammenhaenge" - oversaettelse
ForumindlægKære alle, jeg er i gang med en oversættelse fra dansk til engelsk, men da dansk ikke er mit mådersmål har jeg svært med at forstå alle udtryk. er der nogen der gider at hjælpe mig med det? :) fx har jeg en sætningen "Sideløbende med den symfoniske musik har jeg altid spillet i mange forsk... -
Kalk
ForumindlægHvor mange kg brændt kalk (CaO) får man af 1 kg kridt? Hvor mange kg CO2 udvikles under produktionen.\n\nHvordan regnes dette ud?...\n\nMangler Hjælp, rimelig meget..\n\n=). -
differentielregning.
Forumindlæghej..fx=48x+x^-3 f'(x)=-3x^-4+48 f'(x)=0=> -3x^-4+48=0 kan den regnes uden lommeregner ? -
matematik opgave: nulregl
Forumindlægx3 = 16x ↔ x4 = -27x ↔ jeg ved ikke hvorn jeg løser disse to opgaver ved hjælp af nulreglen? -
HASTER! Syrer og Baser
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette i kemi og det haster! Jeg har vedlagt øvelsen her og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Med udgangspunkt i øvelsen pH af salte i en vandig opløsning. - Forklar om salte og deres opbygning og navngivning. - Forklar om syrers og basers styrke og hvo... -
Absorbans og bølgelængde
ForumindlægI databehandlingen for en øvelse skal vi se på nedenstående graf: I øvelsen skal vi forklare, hvorfor skæringen med x-aksen svarer til ba°ndgabenergien for de nanoprikker som vi har fremstillet. Jeg kan slet ikke finde en forklaring, nogen der kan hjælpe? -
Vands fordampningsvarme . HJÆLP !
ForumindlægHej jeg skal lave en rapport udefra øvelsen vands fordampningsvarme men jeg kan ikke finde ud af at lave databehandlingen. Hele øvelsen er vedhæftet, men jeg har kun brug for databehandlingen til at vide hvad jeg skal skrive. Please jeg håber nogen kan hjælpe -
Hjælp til korrekt ordstilling
ForumindlægHej. det ville hjælpe så ufatteligt meget hvis ikke ville rette min opgave igennem og forskelle mig hvad der er forkert og hvorfor. Mangler virkleig hjælp tak for forhånd -
Differentiering
ForumindlægHåber stadig der er nogle vågne :-)\n\nVille høre, om nogen havde lidt tid til, at hjælpe mig med flg.: \n\nf(x) = 2*(3x+1)^(1/2) \nBestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(5,f(5)\n\nSå langt er jeg nået:\n\nf(x) = 2*(3x+1)^(1/2) \n\nfor x >= -1/3. Dette er en sammesat funk... -
Analytisk geo
Forumindlæger der nogen der gider, sige hvad jeg gøre forkert her:har fundet linjens ligning: y = 3x-2opgaven lyder på: en cirkel har centrum i punktet C(6,4) og går gennem (1,1)cirkelensligning har jeg til: (x-6)^2+(y-4)^2 = 32^2cirklen har ud over (1,1) endnu et punkt fælles med linjen(y = 3x-2)..(-3y+2-6... -
Fransk - le passé composé
ForumindlægJeg vil gerne vide om det er korrekt når jeg oversætter følgende sætning i le passé composéUnder urolighederne i 1956 forlod hun sit land og søgte tilflugt i Schweiz i Neufchâtel, hvor hun fortsatte med at skriveog hvilken præp. skal jeg bruge i den sidste ledsætning til at oversætte "med&qu... -
engelsk grammatik
Forumindlæga)oversæt følgende fraser med fokus på korrekt geitivbrug. 1-lægens klinik 2-Australiens befolkning 3-fabrikkens arbejdere b)- oversæt sætningerne korrekt med fokus på den korrekte verbaltid. 1)problemerne er nu blevet så synlige, at også politikerne er begyndt at diskutere dem.
