Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17061 til 17080 af 96602
-
Blodtyper
ForumindlægKan to forældre, der begge har blodtype B, rhesus positiv, få et barn med blodtype 0, rhesus negativ? -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
Boxplot sammenligning kvartilsæt
ForumindlægJeg har 2 boxplots: mindsteværdi, Q1, median og Q3 er større i boxplot A end i boxplot B. Men størsteværdien i boxplot B er større end boxplot A. Kan man godt sige at hele kvartilsættet er større i A end i B (kvartilsættet er kun Q1, median og Q3 ???).. Mår man kigger på spredningen mellem A o... -
Irriterende brøk
ForumindlægHej, JEg har en brøk, som giver mig vanskeligheder, og som jeg bare ikke aner, hvordan jeg skal reducere, så jeg håber i vil hjælpe. 3 _ 6b a-b a2-b2 -
Integral
ForumindlægJeg er kommet i et dumt situation hvor jeg ikke ved hvordan jeg med ord skal forklare hvad man gør i følgende: det er taget fra beviset om den eksakte løsning af logistisk differentiallining: 1/y + 1/(b-y) dy = a*b*dx ⇔ ∫1/y dy + ∫1/(b-y) = ∫a*b*dx siger man bare at man tager int... -
eksamen i engelsk?
ForumindlægHej! Har bare et lille spørgsmål...skal man op i enten skriftlig eller mundtlig eksamen i engelsk når det er på B-nieau? Eller kan man godt undgå begge engelskeksamener? Håber i svarer :) -
opskrivning af funktion
ForumindlægJeg har mængden A={xl x∈(2,4)}, hvor (2,4) er det lukkede interval fra 2 til 4 Jeg vil gerne opskrive en funktion, der afbilder hvert punkt i denne mængde over på (x,b), hvor b er et fast tal. Men jeg er sådan set bare usikker på, hvordan man opskriver sådan noget korrekt. Kan man skrive: f:... -
tan
Forumindlæghej b 19 vinkel A 42 grader c= 90 grder tan(42)a/19 tan(42 *19= 17,10 -
retvinklet trekant
Forumindlægtrekant ABCer den kendte retvinklede 3-4-5 trekant. bestem længderne af vinkelhaleringslinjerne for de spidse vinkler A og B. hvordan gør man det :( :( :( :( -
tre andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægBestem for hver af disse fortegn for koefficienterne a, b og c samt for diskriminanten d. -
Areal af pladestrimmel
ForumindlægHej jeg har meget brug for hjælp til denne opgave jeg kan ikke forstå a b eller c er der en der kan hjælpe mange tak -
Snitkurve HASTER
ForumindlægHej, jeg har lavet delopgave a, men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave b og c, håber at der er nogle der kan hjælpe. -
opgave 4 - vektor
ForumindlægHej folkens. kunne godt tænke mig lidt hjælp til denne opgave. Om vektorerne a og b oplyses, at |a| = 2 og . b = 2a-3a Bestem vinklen mellem a og b og arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b . Står lidt på bar bund da jeg ikke ved hvad jeg skal fortage mig. // sussi -
Hjernevridende opgave
ForumindlægHej alle I udtrykket a^2-b^2 /a-b Indsættes tal a og b med a > b. Tallene a og b skal vælges blandt tallene 1,2 ....., 10. Hvor mange forskellige resultater kan man opnå? Er der nogen der kender til en overskuelig måde at regne dette ud på? -
Blodtype: Antistoffer & Antigener
ForumindlægHej. Når man har blodtype B Rhesus positiv, hvordan kan antigener og antistoffer så give det resultat? -
andengradspolynomium
ForumindlægHvordan skal man beregne opgave b? -
Farver ved tungtopløselige salte
ForumindlægVi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl... -
Hjælp! Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej alle, Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har haft kemi, hvorfor det al det med reaktionsskemaer samt ligninger er mig meget fjernt. Jeg forstår dem simpelthen ikke! HVORDAN gør man? Nogle som har mulighed for at uddybe hvordan man er kommet frem til nedenstående? CH4+2O... -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
HJÆLP... energi???
Forumindlæghej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br...
