Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17101 til 17120 af 102572
-
Noget erfaring vedr. HHX?
ForumindlægHelloo, jeg er endt i en situation som jeg selv finder en smule stressende. Planen var at jeg skulle starte på hhx her efter sommerferien, men nu hælder jeg faktisk mellem en hhx og det der tidligere hed en HG-uddannelse. Jeg ville høre, om nogle kunne fortælle mig hvor meget matematik der er p... -
Andengradsfunktion
ForumindlægHej Jeg skal til matematik B eksamen her i næste uge og er derfor igang med at øve eksamens relevante opgaver, og der er her en opgave der virkelig irritere mig... Kan nogle hjælpe? Den lyder sådan her.. "For en virksomhed er omsætningsfunktionen givet ved R(x) = -x2 + 16x ,og omkostnings... -
Trekantsberegning
ForumindlægHej sidder midt i en matematik opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af, så håber der er hjælp at hente ;-) Jeg har fået at vide at jeg har en vilkårlig trekant, hvor vinkel A = 53,8 grader, og længden fra A - B = 5,5. Og arealet af trekanten = 24,4. Så skal jeg beregne siden mellem vinklerne A... -
Brugen af CAS-værktøj f.eks. Maple TI-Nspire, MathCad, Geogebra osv.
ForumindlægMit spørgsmål er rettet mod elever som har eller har haft matematik på gymnasial niveau: Jeg er nysgerrig over hvilke cas-værktøj du bruger (eller har brugt) i matematik og hvilke erfaringer du har gjort dig med dette. Har det været svært/nemt at lære? Har det været en hjælp til løse opgaver... -
skr. 3-årigt A-niveau
ForumindlægHey...hva har i fået af resultater?mine:opg1:I=100K=0,046T½=15,06I(60)=6,32I=10 er x=50,1opg2:6x+4y+3z-12=0areal=2*kvadr(14)67,4grader(1/3, 5/2, 0)opg3:|AM|=9,85radius=7,5opg4:5000-5000e^(-0,2t)grænseværdien er 500042,54timeropg5:areal: 2 kvadr(6)Rumfang= 9*piopg6:voksende [0;pi/3[ og [2pi/3;pi]a... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Hjælp til matematisk bevisteknik .. :/
ForumindlægHej .. Sidder med en aflevering om matematiske bevisteknik. Vores lærer har på forhånd fortalt os at det er svært. Jeg har prøvet at bevise sætningen, men kan virkelig ikke komme videre. Så håber at der sidder et klogt hoved derude, som kan hjælpe mig med at bevise denne sætning: Hvis c... -
Har brug for rettelse.
ForumindlægHey.. Har selv rettet på det, men håber der er en som vil rette lidt mere :-) er nemlig i tvivl om nogle sætninger.. opbygning osv. her: Dear daddy. How are you? How is it going with you and the family. I miss you very much. How is my mother? Is she started her new job, as you wrote in your las... -
Fravær og gym
ForumindlægHej folkens, på mit gymnasie er der stor forvirring ang. fravær mig selv inkluderet.Er det ikke næsten garanteret du får mindst én skriftlig advarsel før de kan sende dig op i fuldt pensum, eller kan de godt bare lige pludselig før eksaminerne sige YO fuld pensum? Har intet skriftligt fravær, det... -
Lineær algebra 2. del
ForumindlægHej, Hvad skal man så gøre, hvis man nu har en matrix:A=[17 -18][9 -10]Man skal bestemme en matrix C, så:C^3 = A ??Tak. -
Mental forberedelse!
ForumindlægJah... vi talte i min læsegruppen, hvad vi gjorde for at forberede os mentalt til eksamen. Det var en meget sjov diskussion. Nogle af budene var: - Høre AC/DC - TNT i badet morgenen før, så hele familien vågner pga. larmen - Løbe en tur hver dag efter læsningen (plejer dog alligevel at gøre det... -
Bestem a
ForumindlægFølgende funktioner er alle af formlen f(x) = ax. Bestem i hvert tilfælde a, når: a) f(5) = 10 b) f(-6) = 12 c) f(7) = 25 d) f(3) = 0,5 -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Cirkel ligning og andengradspolynomimum - bestem parablens toppunkt
ForumindlægHej Jeg sidder med dette øve spørgsmål til skriftlig eksamen uden hjælpemidler og kan ikke finde ud af om jeg ud fra cirklens ligning skal bestemme radius/centrum eller ud fra parablens ligning skal finde toppunktet? Håber i kan hjælpe mig lidt igang På forhånd tak :D -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
muligt at klage?
ForumindlægHej, jeg bliver student i næste uge. Jeg har i dag fået skriftlige karakter for de skriftlige prøver. Er det muligt at klage over karakteren? -
Tak Studieportalen:)
ForumindlægVil bare lige komme med en solskinshistorie. Fik 11 idag i mat.-mundtlig!!! Og så vil jeg da lige benytte anledningen til at sige tak til alle jer der har svaret på mine spørgsmål op til eksamen. Så tak:) og forsat god eksamens-læsning -
Andengradspolynomium - d ???
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-... -
Diff.ligning. Bestemme a
Forumindlægen population af mus udvikler, så antallet af mys, y, som funktion af tiden, kan beskrives ved differentialligningen: dy/dt = ay(2000-y) På et tidspunkt hvor der er 600 mus, er væksthastigheden 20. a) bestem konstanten af a. b) til tiden 0 er der 200 mus. bestem en forskrift for y. ... -
Cos og sin
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlige matematik, og vil gerne have helt styr på cosinus- og sinusrelationerne. Så er der nogle der kan forklare mig dem hver især, hvordan de ser ud og hvad de betyder?
