Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17121 til 17140 af 63056
-
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
Almene gode råd
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik eksamen i morgen kl 8:15. Fysik/kemi har aldrig været min stærke side og har de seneste dage læst hele bogen i gennem. Jeg ville høre om der var nogle garvede mennesker herude som havde nogle gode råd, og evt ting jeg skal huske at sige/læse op på? Generelt bare god r... -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHey jeg ville høre om nogen lige ville give sig tid til at rette min eng. oversættelse. Det er mest ordstilling, komma og stavefejl der er fejl i, selve den oversatte tekst skal i ikke tænke på:Engelsk oversættelseLondon is an interesting city to visit. But it is more than that. It is also an old... -
Engelsk hjælp!
Forumindlæghej, nogle eller en som vil være sød og hjælpe mig med at rette de sidste fejl. da jeg synes det er svært at se sine egne fejl. (: One of the reasons why Americans feel that they need a gun is that people in the USA feel insecure: they need something which can help them to protect their family ... -
Idéer/forslag til studieportalen og brugerne!
ForumindlægJeg har lige et par idéer/forslag...1: Jeg synes det er en go9; idé med emner som "Er DK det næste mål?", så man kan diskuttere lidt inde på dette forum. Derfor vil jeg opfordre folk til at skrive noget, hvis de har noget kontroversielt de gerne vil diskutere eller vide noget mere om... -
Julius Cæsar - hvem er morderne?
ForumindlægHej.. jeg har hermed en opgave som består af flere opgaver.. men en lille ting driller... jeg har søgt og læst alt mulige steder om ham man intet fandt om hans mordere.. kan i hjælpe eller vise mig et sted hvor der står om hans mord? på forhånd tak! -
Terrorisme og sociologi - SSO
ForumindlægHejsa!Jeg får udleveret min SSO-opgave på fredag og skal derfor igang med at indhente materiale og forberede mig en smule - og ja, jeg ved godt at det ville have været smart at starte lidt tidligere ;)Nå, til opgaven. Jeg har valgt at skrive i samfundsfag med det overordnede emne 9;terrorisme&... -
kan på CAS, men ikke i hånden?
ForumindlægHej Det drejer sig om eksponentiel regression. Jeg har ingen ideer om , hvordan man laver det i hånden.? -
Oversættelse
ForumindlægVil blive glad, hvis nogen ville se om dette ser nogenlunde fornuftigt ud :-)Den nye TriumphH.G. har prøvekørt den nye Triumph for os. Her er hans indtryk:De kan ikke undgå at blive forelsket i den nye Triumph, hvis De kan lide at køre stærkt. Den har en fabelagtig acceleration, blandt andet ford... -
Engelsk - oversættelse
ForumindlægHejEr der nogen der gider rette min oversættelse?Ifølge en videnskabelig undersøgelse af børns læsefærdighed i 25 lande, inklusive lande i den tredje verden, er danske børn blandt de dårligste læsere i verden.Især de 9-årige har store problemer. Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårli... -
Lille opgave...
ForumindlægDette er et lille resume til "A Trip to Grand Rapids" , jeg er meget i tvivl, og håber på lidt mere kompetent hjælp end den jeg selv kan få frem.. Ville bare vide om der er nogen umiddelbare fejl i følgende.. Roger Hedlund is living with his wife and his two teenage daughters on a ... -
NOGEN DER VIL TJEKKE OM JEG HAR LAVET ENGELSK OVERSÆTTELSE RIGTIGT? ( TAK PÅ FORHÅND )
ForumindlægVi meddeler Dem herved, at den ovennævnte ordre nu er klar til forsendelse. Ifølge Deres instrukser har vi pakket varerne i stærke eksportkasser, så de ikke bliver beskadiget under transporten. Vi regner med at afsende Deres ordre med m.s. MANAGUA, som forventes at ankomme til London den 2 april ... -
Kort rettelse af tysk haster!
Forumindlæg1.Hallo ich heisse Jacqueline und ich bin 15 Jahre alt. 2. Mein Traumberup ist zu Anwalt werden, weil ich es sehr interessant finde, die Wolks Rechte zu dabattieren. 3. Mein Zukunftstraum ist zu Antwalt werden, und zu die ganze Welt reisen. 4. Ich hoffe, dass alle meine Traume in Erfüllun... -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej JEg har en opgave hvor der står : Write the underlined words in contracted form. Vil gerne vise en eksempel. IT´S CAN´T It is not fair. Joe cried. Why can we not stay there till 12 o´clock? Ved ikke hvordan man gøre sådan at it is bliver ... -
Planetbaner (SRP)
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i FYS/MAT (hovedfag i fysik) om planetbaner jeg havde tænkt mig at komme ind på: - ændringen af billedet af planeternes baner gennem historien - keplers love - keglesnit - lagrange punkter nogle der har nogle flere ideer eller gode bogtitler om emnet? På forhånd tak. -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle :) - Jeg vil virkelig gerne læse til Civilingeniør byggeri og anlæg :) Men jeg har lige et par spørgsmål :D 1.) Hvor svært bliver det på universitet mht. Fysik og Matematik ? 2.) Er bøgerne på dansk ? 3.) Altså f.eks. med matematik, skal man kunne lave beviser og sådan noget ? eller hvo... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt
ForumindlægHeeej, en af jer som kan hjælpe med følgende opgave? Grafen for funktionen f(x)=3x(opløftet i 2) -12x+9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. -
Indikator - hvorfor?
ForumindlægHej, jeg skal bruge indikatoren fenolphalein med pK=9 i en titrering, hvor der er ækvalenspunkt ved ca. pH=8,8. Hvor er det lige netop denne indikator, som man bruger? (Titreringen er eddikesyre med natriumhydroxid)
