Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17141 til 17160 af 113953
-
Bestod jeg min Engelsk? Nej nok ikke (Bekræft)
ForumindlægJeg er ret sikker på jeg ikke bestod min Engelsk på gym:( men vil lige være sikker. Engelsk B. Skr årskarakter: -3 (minus 3) må nok være den første i Dk med den karakter. Men min lære kunne ikke lide mig, undskylder jeg mig selv med. Mundtlig års: 2 Eksamen mundtlig: 4 Eksamen skr: 4 Som jeg selv... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
vektorer
ForumindlægJeg har svært ved at løse opgave b og c, please somebody help! -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer: (a+b)(a-b)+b^(2) Nogle der kan hjælpe? -
Forskrift for den rette linje L
ForumindlægHej Jeg sidder fast på denne opgave med b og c. Jeg har fundet frem ved opg a, at punkterne er p(-0.5,4.25). Er der nogen, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Ydmygende mundtlig matematikeksamen
ForumindlægI går var jeg oppe i mundtlig matematik (sprogligt højniveau på B-niveau i 3.g) Med det samme jeg kommer ind i eksamenslokalet ligger jeg mine notater på bordet ( som i øvrigt står helt ovre ved vinduet, ca. 4 meter fra hvor tavlen er). Jeg når kun at skrive første linie af mit bevis op (andengr... -
Det dobbelttydede tilfælde
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig eksamen og gennemgik mine noter, og stødte på det dobbeltydede tilfælde. Jeg har et rigtig godt eksempel men er lidt i tvivl omkring slutningen af det. Vi har en trekant hvor vi ved A=30 (grader) b=32 a=27 Vi vælger derefter at bruge vores sinus... -
Differentialligning?
ForumindlægHalløj igen jeg har lige et spørgsmål mht. differentialligninger. Til mat eksamen er der mulighed for at trække 3 spørgsmål mht. differentialligning. Spørgsmålene lyder : 1. Omtal ligningerne y'=k*y og y'=b-ay og udled løsningsformlen til differentialligningen y'=b-ay. 2. Omtal lo... -
Trigonometri
ForumindlægHej ! Jeg har haft om det før men har helt glemt hvordan man udregner vinkler i trigonometri :)) Eks. 1) Beregn vinkel A i trekanten ABC BC er 2,35 m AC er 10,55 m C er 90 grader -
STX - Biologi A skriftlig
ForumindlægSå er de skriftlige eksamener overstået fra min side af - så kan vi ånde lettet op. Jeg vil lige høre hvad i synes om opgaverne i den skriftlige biologi A eksamen og hvilke i valgte at lave? Personligt synes jeg opgaverne var meget anderledes end de jeg er vant til, jeg er bl.a. overrasket om a... -
Søger nogle folk der er gode til tysk! Hurtigst muligt :D
Forumindlæg#0 Hej alle, Jeg har trukket teksten: Spuck vor ihr aus, som jeg skal op i til tysk eksamen. Så jeg tænkte på om der eventuelt er nogle der tidligere har været oppe i denne/har noter om den eller på anden måde kan være behjælpelig, da jeg er meget i tvivl om jeg har fået fat i det rigtige. Håbe... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Hjælp til Voyage 200 definér funktion
ForumindlægHej Jeg skal til skiftlig eksamen i matematik imorgen A-niveau og sidder og øver en masse opgaver som jeg ikke føler jeg har 100% styr på. Her er en opgave som jeg ikke kan forstå: I en model antages det, at laksens vægt kan beskrives ved en funktion af typen: V = b*L^a b) Benyt model... -
Bevis formlen for et simpelt andengradspoalynomiums minimum
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snart op til matematik mundtlig eksame og har virkelige svært med et af mine underspørgsmål. :-( Det lyder som; Bevis formlen for et simpelt andengradspoalynomiums minimum. Jeg har virkelig svært ved at finde noter og at forstå om det Håber i kan/vil hjælpe :) -
Mediefag C Eksamensproduktion
ForumindlægHej allesammen:-) Sidder i den situation at jeg skal til mediefagseksamen i starten af juni, og at jeg ikke har fået noget fortalt af min lærer om hvordan eksamen foregår, men har snuset mig frem til at det foregår på denne måde: Man kommer ind og trækker et film citat, dette ser man igennem og ... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHej Alle Glade Mennesker :) Jeg vil gerne have hjælp til opgave 2 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/fysikhn-2005-7-1.pdf Opgave 2: a) Beregn den effekt, hvormed varmelegemet omsætter elektrisk energi. P = U * I P = 3,46 V * 10,91A = 37,749 W b)... -
en virksomheds bruttoomsætning
Forumindlæghej. Jeg har fået givet nogle matematik opgaver jeg skal indrage i min sro opgave, problemet opstår ved selve disse opgaver, og jeg håber der er nogle der kan hjælpe. Opgave 2 En virsomheds bruttoomsætning B(p) ved prisen p difineres ved den afsatte varemængde gange pris B(p)=A(p)*p ... -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Hjælp til matematik, eksamenssæt
Forumindlæghej vil høre om der nogen der vil hjælpe mig med følgende opgaver fra eksamensættet 2002 december, da jeg har problemer med en del opgaver. I den uden hjælpemidler handler det om opg. 3,5,9,12i den med hjælpemidler handler det om.opg 3 har fundet stamfunktion men det er også det eneste., opg 4 sp...
